Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GK110 er nok GTX 780 i likhet med GF110 som ble GTX 580 (fra GF100 som var GTX 480). Men det vil nok ta mange måneder før vi får noe informasjon om GK110 fra Nvidia. Det er noen rykter på nettet som påstår at GK110 blir GTX 685 men jeg tviler på det.

En forskjell her er at mens GF110 var en refresh til GF100 vil GK100/GK110 bli en utvidelse av Kepler familen. Men jeg vil ikke spekulere i hva den vil bli kalt.

 

Big kepler vil bli annonsert på GPU Technology Conference i midten av mai. Dette blir først og fremst en viktig GPU for Nvidia mtp det profesjonelle markedet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

GK110 er nok GTX 780 i likhet med GF110 som ble GTX 580 (fra GF100 som var GTX 480). Men det vil nok ta mange måneder før vi får noe informasjon om GK110 fra Nvidia. Det er noen rykter på nettet som påstår at GK110 blir GTX 685 men jeg tviler på det.

En forskjell her er at mens GF110 var en refresh til GF100 vil GK100/GK110 være en utvidelse av Kepler familen. Men jeg vil ikke spekulere i hva den vil bli kalt.

 

Big kepler vil bli annonsert på GPU Technology Conference i midten av mai. Dette blir først og fremst en viktig GPU for Nvidia mtp på det profesjonelle markedet.

 

Ja, det er sant. Det blir spennende å se hvordan GK110 kommer til å yte. Jeg liker ikke SLI eller CF og kjøper kun skjermkort med en GPU på PCBen (Pga microstuttering, spill som ikker støtter SLI og CF, osv).

Lenke til kommentar

Beste drivern til 680 er ?

Jeg mener 301.10

Har ikke merket noen forbedringer av de andre

 

Det er ikke enorme forbedringer men:

 

"Our engineers have once again delved back into the GeForce driver’s code, optimizing and tweaking wherever possible. The result: improved performance on GeForce 400 and 500-series GPUs in the two dozen games we ran through our labs (GeForce GTX 680 users received these improvements as part of the launch-day 301.10 driver).

 

The largest improvement was again found in The Elder Scrolls V: Skyrim, the world’s most popular role-playing game. As the chart below shows, performance increased by 17-20% at 2560x1600 using the most demanding game settings available (similar gains were recorded at 1920x1080)."

 

Det kan være greit dersom han spiller Skyrim.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Beste drivern til 680 er ?

Jeg mener 301.10

Har ikke merket noen forbedringer av de andre

 

Det er ikke enorme forbedringer men:

 

"Our engineers have once again delved back into the GeForce driver’s code, optimizing and tweaking wherever possible. The result: improved performance on GeForce 400 and 500-series GPUs in the two dozen games we ran through our labs (GeForce GTX 680 users received these improvements as part of the launch-day 301.10 driver).

 

The largest improvement was again found in The Elder Scrolls V: Skyrim, the world’s most popular role-playing game. As the chart below shows, performance increased by 17-20% at 2560x1600 using the most demanding game settings available (similar gains were recorded at 1920x1080)."

 

Det kan være greit dersom han spiller Skyrim.

 

Da kjører jeg forsatt på bf3 og 301.10

Lenke til kommentar

Beste drivern til 680 er ?

Jeg mener 301.10

Har ikke merket noen forbedringer av de andre

 

Det er ikke enorme forbedringer men:

 

"Our engineers have once again delved back into the GeForce driver’s code, optimizing and tweaking wherever possible. The result: improved performance on GeForce 400 and 500-series GPUs in the two dozen games we ran through our labs (GeForce GTX 680 users received these improvements as part of the launch-day 301.10 driver).

 

The largest improvement was again found in The Elder Scrolls V: Skyrim, the world’s most popular role-playing game. As the chart below shows, performance increased by 17-20% at 2560x1600 using the most demanding game settings available (similar gains were recorded at 1920x1080)."

 

Det kan være greit dersom han spiller Skyrim.

Hø. Hvis du leser ditt eget innlegg vil du se at dette gjelder <680

Lenke til kommentar

Big kepler vil bli annonsert på GPU Technology Conference i midten av mai. Dette blir først og fremst en viktig GPU for Nvidia mtp det profesjonelle markedet.

Jepp... "Big Kepler" annonseres først i mai, fokuset på konferansen den lanseres på er GPGPU. CUDA 5 kommer til å bli lansert samtidig. Brikken skal lanseres i både GeForce, Quadro og Tesla-verianter. Tilgjengelighet ført om noen måneder.

 

Det "It's coming" opplegget de teller ned til er noe annet enn "Big Kepler" :)

Lenke til kommentar

Hø. Hvis du leser ditt eget innlegg vil du se at dette gjelder <680

 

Hadde litt dårlig tid ser jeg (skumleste). :hm: Med andre ord så er det ikke noe poeng med å oppgradere for GTX 680 brukere.

 

 

Jepp... "Big Kepler" annonseres først i mai, fokuset på konferansen den lanseres på er GPGPU. CUDA 5 kommer til å bli lansert samtidig. Brikken skal lanseres i både GeForce, Quadro og Tesla-verianter. Tilgjengelighet ført om noen måneder.

 

Det "It's coming" opplegget de teller ned til er noe annet enn "Big Kepler" :)

 

Er det store fordeler med GPGPU med tanke på gaming? Eller gjelder dette kun for applikasjoner hvorav GPUen overtar arbeidet til CPUen? Leste om det på wikipedia men er litt forvirret.

Lenke til kommentar

Beste drivern til 680 er ?

301.32 fungerer best for meg med GTX 580 og kollegaen min som bruker GTX 680 holder seg også til den etter å ha prøvd 301.24 og 301.10.

 

 

Jeg opplever store forbedringer på FXAA som har gått fra å være total ubrukelig i mine øyne, til å fungere nesten like bra som 4x MSAA + 4x Transparency SS. Har plutselig blitt storfornøyd med FXAA som knapt gjør beslag på noe ytelse, men gir dessverre litt "blurry" grafikk her og der som jeg må lære meg å leve med.

Lenke til kommentar

Beste drivern til 680 er ?

301.32 fungerer best for meg med GTX 580 og kollegaen min som bruker GTX 680 holder seg også til den etter å ha prøvd 301.24 og 301.10.

 

 

Jeg opplever store forbedringer på FXAA som har gått fra å være total ubrukelig i mine øyne, til å fungere nesten like bra som 4x MSAA + 4x Transparency SS. Har plutselig blitt storfornøyd med FXAA som knapt gjør beslag på noe ytelse, men gir dessverre litt "blurry" grafikk her og der som jeg må lære meg å leve med.

 

Er det mulig å kombinere for eksempel 8xS (1x2 SS + 4x MS) + FXAA? Eller bare 2x2 SSAA + FXAA?

Lenke til kommentar

Kan teste det når jeg kommer hjem, men min erfaring med 4x MSAA + 4x Transparency SS (og 8x MSAA + 8x Transparency SS for den sakens skyld) i kombinasjon med FXAA er at det gjør bildet enda mer blurry, noe hvertfall ikke jeg klarer å leve med.

 

Vil fremdeles si at 8x MSAA + 8x Transparency SS er det som for meg gir best bilde, og overhode ingen blurry effekter. Men dette dreper jo endel ytelse så kjører heller utelukkende FXAA som gir meg nesten like god bildekvalitet på bekosting av blurry elementer her og der.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...