Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

*snip*

 

Edit: arni90 svarte før meg. Beklager at jeg kjemper for deg uten å ha pratet med deg forresten. Jeg blir bare litt oppgitt.

 

Jeg ignorerer ikke konteksten. Jeg henviste til den delen som et resultat av at jeg ønsket å understreke mitt tidligere poeng (lest det jeg skriver til arni90). Ikke noe galt i det.

 

Du kjemper for arni90? Dette er en diskusjon mellom meg og arni90 og ikke en debatt eller krangel.

 

*Sigh*

 

1. Nei! Du gjør faktisk ikke det. Du ba arni90 ta av seg de røde brillene fordi han ikke kunne anta at HD 7850, HD 7870, eller HD 7950 var bedre kjøp enn gTX 670.

 

Og det utsagnet er basert på din (bevisste?) mistolkning av arni90's meningsinnhold (slik jeg ser, arni90 får rette på meg om jeg tar feil).

 

Hva var poenget ditt? Jo, at vi ikke vet noe om GTX 670's ytelse for å si om det er et godt eller dårlig kjøp. Et gyldig poeng, men ikke i en diskusjon som ikke omhandler GTX 670!

 

 

 

2. "Mein kampf"

Selvfølgelig måtte du henge deg opp i ordvalget mitt der. Til din opplysning, som det burde komme klart frem i hvordan jeg ordla meg, var det en rask liten beskjed til arni90 fra meg, og følgelig fullstendig irrelevant for deg.

Jeg gidder sjelden å gi ordvalgene mine på et forum samme ettertanke som når jeg skriver på oppgaver. Var det det beste ordet jeg kunne ha brukt? Kanskje ikke, var det det første som jeg kom på som passet halvveis? Ja.

 

-Deluze

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er sterkt imot at du søpler til denne tråden med norsk-undervisningen din, men jeg velger å svare alikevel.

 

At mange nerder og gamere faktisk er så opptatt av spill/data at det blir ett slags behov, er det faktisk ingen tvil om. Om de er "skadet" eller ikke, er nok ikke opp til deg å bedømme. Og at du drar dette totalt ut av sammenheng og ender opp med å si at man trenger ett 680 for å være "kul", har overhode ikke noe med saken her å gjøre.

 

Vær så vennlig å forlat denne tråden, og heller søk på "diskusjon rundt det norske språket", eller noe..

Er sterkt i mot at du kommenterer noe du aldeles ikke forsto, men jeg velger å svare likevel.

 

At mange it-interesserte (nerder er et negativt ladet skjellsord) og gamere er så opptatt av sine interesser at det blir en platform for å dekke inn deler av sitt sosiale behov er helt greit. Om fokuset deres skifter fra en genre til en spesifikk ting basert på at det er det beste, det er da man må tenke seg om. Det er faktisk en stor forskjell på å ha lyst på et gtx 680 og å ha behov for det, og rent psykologisk er det en interessant forskjell.

 

Denne forskjellen pekte jeg ut og brukte ordet "skadet" i forbindelse med sistnevnte variant. Med dette mener jeg noe i retning av "miljøskadet" i den forbindelse at man da muligens har gått fra lyst til behov for å elevere seg selv i den foretrukne sosiale settingen man har gjort seg til en del av, i denne sammenhengen it-interesserte/gamere.

 

På ingen måte antydet jeg at symmetrical er skadet.

 

Jeg synes at det av og til kan være greit å få en litt edruelig kontekst på ting, som feks dette "behovet" for det absolutt beste som finnes.

Og i forhold til 97% av innleggene som er helt fullstendig meningsløse, kan jeg ikke si at jeg følte jeg overtrollet veldig mye mer enn mange andre. Om jeg gjorde, så beklager jeg det.

 

Du er klar over at ord kan brukes i ulike sammenhenger? Hyperbol, besjeling, skildring.. Trenger jeg virkelig å forsvare mine valg av ord når du selv konstaterer at du forstår hva jeg mener? Unødvendig. Orker ikke dette nå.

Du trenger vel ikke å forsvare dine valg av ord noe mer enn du trenger å svare på dine egne spørsmål, if you smell what the Rock is cooking;)

 

Hvis man får tilfredstillt sine seksuelle behov ved å se på en 3d modell av en naken virtuell dame, som består av 10.000.000 polygoner rendrert i sanntid, i minst 60 fps, kan man da si man får dekket et behov av en GTX 680?

Bare hvis det kun er gtx 680 som fikser den biffen :evil:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ignorerer ikke konteksten.

Det er akkurat det du gjør.

Dette er en diskusjon mellom meg og arni90 og ikke en debatt eller krangel.

Slik det er nå er det du som trekker frem en million stråmannargumenter som har ingenting å gjøre med saken og X antall lesere som:

 

Du er uvillig til å møte meg på halvveien og (X) antall lesere er tydeligvis dine bekjente som alltid kommer til å være på din side uansett hva. For å simplifisere hele diskusjonen i en mer balansert rekkefølge:

 

1. (Du) "Du vet HD 7870, HD 7950 og HD 7850 er alle gode valg og mulig å kjøpe nå om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse."

 

2. (Jeg) "Hvorfor velge å potensielt kjøpe et skjermkort med dårligere ytelse i stede for å vente litt for så å kjøpe noe kanskje (X%) bedre?"

 

3. (Du) "(...) om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse."

 

4. (Jeg) "Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse og pris GTX 670 har før lansering?"

Lenke til kommentar

Det har lite med arni90 å gjøre, men det at det du så innbitt tviholder på var i utgangspunktet tullete, og ikkje har blitt mindre tullete. :|

 

Heller har du sagt noko nytt ennå. Dette begynner å gå på repeat. Du kan ikkje tru eller forventa at me skal bøye oss i støvet når du kjører samme argumentet fra første til siste stund.

 

Så kvifor møte deg på middelveien?

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Det har lite med arni90 å gjøre, men det at det du så innbitt tviholder på var i utgangspunktet tullete, og ikkje har blitt mindre tullete. :|

 

Heller har du sagt noko nytt ennå. Dette begynner å gå på repeat. Du kan ikkje tru eller forventa at me skal bøye oss i støvet når du kjører samme argumentet fra første til siste stund.

 

Så kvifor møte deg på middelveien?

 

Jeg forventer ingenting av deg/dere. Hvorfor skal jeg forandre på hovedpåstanden min? Du skal ikke møte meg på halvveien, arni90 kan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

BF 3 trenger ikke verdens beste hardware for å funke. Det er ikke noe spill som er så bra at bare toppkort funker på dem.

 

Ergo jeg trenger ikke å oppgradere fra GTX 580 før de kommer med DX 12 kort.

 

Med alle pengene jeg har spart ved å ikke oppgradere hver eneste gang det slippes nytt har jeg vel snart nok til en jacuzzi. hehe

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

For å simplifisere hele diskusjonen i en mer balansert rekkefølge:

 

1. (Du) "Du vet HD 7870, HD 7950 og HD 7850 er alle gode valg og mulig å kjøpe nå om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse."

 

2. (Jeg) "Hvorfor velge å potensielt kjøpe et skjermkort med dårligere ytelse i stede for å vente litt for så å kjøpe noe kanskje (X%) bedre?"

 

3. (Du) "(...) om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse."

 

4. (Jeg) "Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse og pris GTX 670 har før lansering?"

 

Post 1 (arni90) er post nr. 825

 

Post 2 (deg) er post nr. 837

 

Post 3 (arni90) er igjen post nr. 825

 

Post 4 (deg) er post nr. 826 (som forøvrig ble nylig redigert, uten at jeg skal påstå noe om hva det gikk ut på).

 

Som du ser er rekkefølgen egentlig:

 

1+3, 4, ... , 2.

 

Du kan ikke i etterkant endre på historien av en diskusjon på den måten. I innlegget ditt etter arni90 sitt opprinnelige innlegg (Post 1+3) skrev du ingenting annet enn : "Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse og pris GTX 670 har før lansering?"

 

Som er et tåpelig utsagn basert på feiltolkning av det aktuelle innlegget.

 

 

Nå er det også lagt til "Vent til GTX 670 blir lansert (snart) og sammenlign." Noe jeg ikke kan huske at var der tidligere, uten at jeg skal være bombastisk på akkurat det.

 

 

Men nå er det nok for meg. Dette blir for dumt, og dagen min er snart over.

 

Takk for i kveld!

 

-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å simplifisere hele diskusjonen i en mer balansert rekkefølge:

 

1. (Du) "Du vet HD 7870, HD 7950 og HD 7850 er alle gode valg og mulig å kjøpe nå om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse."

 

2. (Jeg) "Hvorfor velge å potensielt kjøpe et skjermkort med dårligere ytelse i stede for å vente litt for så å kjøpe noe kanskje (X%) bedre?"

 

3. (Du) "(...) om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse."

 

4. (Jeg) "Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse og pris GTX 670 har før lansering?"

 

Post 1 (arni90) er post nr. 825

 

Post 2 (deg) er post nr. 837

 

Post 3 (arni90) er igjen post nr. 825

 

Post 4 (deg) er post nr. 826 (som forøvrig ble nylig redigert, uten at jeg skal påstå noe om hva det gikk ut på).

 

Som du ser er rekkefølgen egentlig:

 

1+3, 4, ... , 2.

 

Du kan ikke i etterkant endre på historien av en diskusjon på den måten. I innlegget ditt etter arni90 sitt opprinnelige innlegg (Post 1+3) skrev du ingenting annet enn : "Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse og pris GTX 670 har før lansering?"

 

Som er et tåpelig utsagn basert på feiltolkning av det aktuelle innlegget.

 

 

Nå er det også lagt til "Vent til GTX 670 blir lansert (snart) og sammenlign." Noe jeg ikke kan huske at var der tidligere, uten at jeg skal være bombastisk på akkurat det.

 

 

Men nå er det nok for meg. Dette blir for dumt, og dagen min er snart over.

 

Takk for i kveld!

 

-Deluze

 

Dere mistolket min hovedpåstand hvorav jeg forsøkte å skape en sammenheng dere kan forstå ved bruken av en mer balansert rekkefølge. Jeg har ikke lagt til "Vent til GTX 670 blir lansert (snart) og sammenlign."

 

Selvfølgelig blir det for dumt når du ikke forstår hva jeg mener og blander deg inn i en diskusjon hvorav du forsøker å støtte arni90 som allerede har misforstått poenget mitt.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Jeg har ventet på at nettopp Ivy Bridge og Kepler skulle komme ut før jeg skulle bygge ny rigg. Vil ha en ren Intel / Nvidia denne gangen. Jeg må vel innrømme at det er mer en følelses sak framfor pur fornuft basert på statistikk og tall inne i bildet her :) Jeg har også hatt en muligens litt sær tradisjon å bygge pc med Nvidia / ATI-AMD annenhver gang siden jeg kjøpte det første Geforce 2 kortet i sin tid, og nå er det nettopp Nvidia som står for tur :w00t: Den eneste tradisjonen jeg bryr meg om i tillegg til denne er julaften. Jeg tror jeg heller slutter å feire jul før jeg bryter denne :)

Lenke til kommentar

Feil. Det er dere som ikke forstår min hovedpåstand som skyldes av at arni90 har misforstått meg hvorav hans følge bare forverrer situasjonen ved å ta utgangspunkt i hans misforståelse.

 

Om ingen forstår poenget ditt er det nok ikkje alle andre som er dumme, frøken...

 

Har jeg konstatert at noen er dumme? Nei. Den siste personen jeg møtte som brukte begrepet 'dum' om saker de eventuelt ikke forstår var en gutt på 12 år. Du forsøker ikke å forstå poenget mitt og sysler rundt misforståelsen som arni90 har skapt.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Så nå er me kommet til faktum at du ikkje kan uttrykka deg på ein forståelig måte. Ok!

 

Feil. Det er dere som ikke forstår min hovedpåstand som skyldes av at arni90 har misforstått meg hvorav hans følge bare forverrer situasjonen ved å ta utgangspunkt i hans misforståelse.

 

Feil! Jeg tok utgangspunkt i ditt første svar på hva arni90 sa. Hvor du hang deg opp i hva som vil bli lansert om X antall uker mens arni90 snakket om .

 

-Deluze

 

(Siste forsøk for i dag)

Lenke til kommentar

Så nå er me kommet til faktum at du ikkje kan uttrykka deg på ein forståelig måte. Ok!

 

Feil. Det er dere som ikke forstår min hovedpåstand som skyldes av at arni90 har misforstått meg hvorav hans følge bare forverrer situasjonen ved å ta utgangspunkt i hans misforståelse.

 

Feil! Jeg tok utgangspunkt i ditt første svar på hva arni90 sa. Hvor du hang deg opp i hva som vil bli lansert om X antall uker mens arni90 snakket om .

 

-Deluze

 

(Siste forsøk for i dag)

 

I sammenheng med det så stilte jeg spørsmålet: "Hvorfor velge å potensielt kjøpe et skjermkort med dårligere ytelse i stede for å vente litt for så å kjøpe noe kanskje (X%) bedre?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...