Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har mest lyst til å vente på 670 for å spare noen kroner. Tror rett og slett ikke jeg trenger ytelsen til en 680. Men det er vel ikke engang noen løse rykter om når 660/670 er tilgjengelig?

Du vet HD 7870, HD 7950 og HD 7850 er alle gode valg og mulig å kjøpe om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse.

Lenke til kommentar

Har mest lyst til å vente på 670 for å spare noen kroner. Tror rett og slett ikke jeg trenger ytelsen til en 680. Men det er vel ikke engang noen løse rykter om når 660/670 er tilgjengelig?

Du vet HD 7870, HD 7950 og HD 7850 er alle gode valg og mulig å kjøpe om du har lyst til å spare noen kroner uten å gå så kraftig ned i ytelse.

Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse og pris GTX 670 har før lansering?

Vent til GTX 670 blir lansert (snart) og sammenlign.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse GTX 670 har før lansering?

/facepalm

Ta av deg dei grønne brillene først. Det er åpenbart kva klasse ytelse me snakker om, og det er rett og slett ikkje slingrinsmonn til å påstå at det vil være nokon verdifull forskjell som rettferdiggjør ein evig lang venting.

Dei har tross alt ikkje andre chip-serier, ei vil dei heller gi deg eit GTX 680 til lavere pris.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje du skal ta av deg de røde brillene? Hvordan kan du vite hva slags ytelse GTX 670 har før lansering?

/facepalm

Ta av deg dei grønne brillene først. Det er åpenbart kva klasse ytelse me snakker om, og det er rett og slett ikkje slingrinsmonn til å påstå at det vil være nokon verdifull forskjell som rettferdiggjør ein evig lang venting.

Dei har tross alt ikkje andre chip-serier, ei vil dei heller gi deg eit GTX 680 til lavere pris.

Jeg er objektiv. Hva slags ytelse er det snakk om? Om det er verdt ventingen eller ikke vet verken du, jeg eller arni90. For alt vi vet så kan GTX 670 overraske. Kanskje det er lurt å vente på benchmarks før noen konstaterer at det ikke er en så stor forskjell mellom (X) og (Y)?

Endret av Symmetrical
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags ytelse er det snakk om? Om det er verdt ventingen eller ikke vet verken du, jeg eller arni90. For alt vi vet så kan GTX 670 overraske. Kanskje det er lurt å vente til benchmarks før noen konstaterer at det ikke er en så stor forskjell mellom (X) og (Y)?

Håper du tuller. Me har HD 7000 serien for sammenligning, og flaggskipene fra begge firmaer. Dette gir ikkje svære slingringrommet for kva ytelse du vil få ut av det. :|

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags ytelse er det snakk om? Om det er verdt ventingen eller ikke vet verken du, jeg eller arni90. For alt vi vet så kan GTX 670 overraske. Kanskje det er lurt å vente til benchmarks før noen konstaterer at det ikke er en så stor forskjell mellom (X) og (Y)?

Håper du tuller. Me har HD 7000 serien for sammenligning, og flaggskipene fra begge firmaer. Dette gir ikkje svære slingringrommet for kva ytelse du vil få ut av det. :|

Poenget mitt er at ingen kan vite den nøyaktige ytelsen til GTX 670 før lansering. Man kan gjette og spekulere men det er ikke fakta. Pris og temperatur er også andre viktige faktorer.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å snakke om hvordan HD 7850, HD 7870, eller HD 7950 vil være opp i mot GTX 670, enkelt og greit på grunn av hva arni90 sa. Jeg har markert det ekstra godt (han uthevet det selv) sånn at du kan se det du også.

post-158996-0-79887200-1335207920_thumb.png

Som du ser er det snakk om . Nå er nå, ikke om noen uker, det er når.

-Deluze

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at ingen kan vite den nøyaktige ytelsen til GTX 670 før lansering. Man kan gjette og spekulere men det er ikke fakta. Pris og temperatur er også andre viktige faktorer.

Og samtlige av disse faktorene kan ein beregne seg til lett. Det er ikkje akkurat store mysteriet når me har GTX 680'en, for ikkje å nevne HD 7000 og GTX 500 serien å sammenligne med.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ingen grunn til å snakke om hvordan HD 7850, HD 7870, eller HD 7950 vil være opp i mot GTX 670, enkelt og greit på grunn av hva arni90 sa. Jeg har markert det ekstra godt (han uthevet det selv) sånn at du kan se det du også.

post-158996-0-79887200-1335207920_thumb.png

Som du ser er det snakk om . Nå er nå, ikke om noen uker, det er når.

-Deluze

arni90 skriver også: "(...) uten å gå så kraftig ned i ytelse."

Kilder? Benchmarks? Det er kun spekulasjoner.

Og samtlige av disse faktorene kan ein beregne seg til lett. Det er ikkje akkurat store mysteriet når me har GTX 680'en, for ikkje å nevne HD 7000 og GTX 500 serien å sammenligne med.

Spekulasjoner er ikke det samme som fakta. Enter så henviser man til benchmarks eller så er det bare spekulasjoner - noe som ikke er godt nok for slike påstander som:

"(...) uten å gå så kraftig ned i ytelse."

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Du er håpløs. "Uten å gå så kraftig ned i ytelse" er jo rett og slett faktum. Spesielt HD 7950'en, men også HD 7870 og 7850'en kan ikkje være betydelig bak nVidias nye serie.

Det er ikkje som om AMD lot det være store slingrinsmonn, og med mindre nVidia meir eller mindre slipper ut GTX 670 som eit svar på GTX 560 ti, med ytelsen til eit HD 7950...

Om nVidia ikkje har tenkt å komplett legge om forretninga si her så blir det ikkje rare forandringene.

Lenke til kommentar

Spekulasjoner er ikke det samme som fakta. Enter så henviser man til benchmarks eller så er det bare spekulasjoner - noe som ikke er godt nok for slike påstander som:

"(...) uten å gå så kraftig ned i ytelse."

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_680_Direct_Cu_II/28.html

7870 yter gjennomsnittlig 0.68/0.93 = 0.73 = 73% av et 680, mister man 27% av ytelsen til et 680 ender man opp med å måtte senke innstillingene i et spill så grafikken bare blir 95% så bra mot hvordan det ser ut på maksimale innstillinger og det er definitivt ikke så mye å måtte betale med tanke på at man betaler bare 63% av prisen og kan kjøpe kortet .

_ziggy_ sa han ventet på GTX 670 fordi han sannsynligvis ikke trengte ytelsen til et 680, jeg skrev at 7950, 7870 og 7850 er fullt akseptable alternativer han kan få uten å måtte vente eller bruke mer penger på et 680. Herfra trakk du deler av utsagnet mitt ut fra sin kontekst.

Så til 670: Nvidia driver ikke med veldedighet, de kan ikke lansere et kort bedre enn 680 og det kan ikke være betydelig dårligere enn 7950. Det er ikke et særlig stort slingringsmonn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

I alle dager?! Du må lese hva som står i den konteksten det står! Du kan ikke overse noe for så å tillegge innhold som forandrer meningsinnholdet til noe du kan krangle på!

Les: "[...] uten å gå så kraftig ned i ytelse [i forhold til GTX 680 (som er kortet som ble vurdert i posten arni90 svarte på)].

Henger du med nå?

-Deluze

Edit: arni90 svarte før meg. Beklager at jeg kjemper for deg uten å ha pratet med deg forresten. Jeg blir bare litt oppgitt.

Endret av Deluze
  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.techpower...t_Cu_II/28.html

7870 yter gjennomsnittlig 0.68/0.93 = 0.73 = 73% av et 680, mister man 27% av ytelsen til et 680 ender man opp med å måtte senke innstillingene i et spill så grafikken bare blir 95% så bra mot hvordan det ser ut på maksimale innstillinger og det er definitivt ikke så mye å måtte betale med tanke på at man betaler bare 63% av prisen og kan kjøpe kortet .

_ziggy_ sa han ventet på GTX 670 fordi han sannsynligvis ikke trengte ytelsen til et 680, jeg skrev at 7950, 7870 og 7850 er fullt akseptable alternativer han kan få uten å måtte vente eller bruke mer penger på et 680. Herfra trakk du deler av utsagnet mitt ut fra sin kontekst.

Så til 670: Nvidia driver ikke med veldedighet, de kan ikke lansere et kort bedre enn 680 og det kan ikke være betydelig dårligere enn 7950. Det er ikke et særlig stort slingringsmonn.

Hvorfor velge å potensielt kjøpe et skjermkort nå med dårligere ytelse i stede for å vente litt for så å kjøpe noe kanskje (X%) bedre?

I alle dager?! Du må lese hva som står i den konteksten det står! Du kan ikke overse noe for så å tillegge innhold som forandrer meningsinnholdet til noe du kan krangle på!

Les: "[...] uten å gå så kraftig ned i ytelse [i forhold til GTX 680 (som er kortet som ble vurdert i posten arni90 svarte på)].

Henger du med nå?

-Deluze

Edit: arni90 svarte før meg. Beklager at jeg kjemper for deg uten å ha pratet med deg forresten. Jeg blir bare litt oppgitt.

Jeg ignorerer ikke konteksten. Jeg henviste til den delen som et resultat av at jeg ønsket å understreke mitt tidligere poeng (lest det jeg skriver til arni90). Ikke noe galt i det.

Du kjemper for arni90? Dette er en diskusjon mellom meg og arni90 og ikke en debatt eller krangel.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Hvorfor velge å potensielt kjøpe et skjermkort med dårligere ytelse i stede for å vente litt for så å kjøpe noe kanskje (X%) bedre?

Driver du og spekulerer i utgivelsesdatoer nå? Det er jo enda dumnmere enn å spekulere over ytelse når me forventer å høyre om GTX 690, og sjølv om GTX 670en er på vei blir det ikkje med det første og vil være vilt utilgjengelig...

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor velge å potensielt kjøpe et skjermkort med dårligere ytelse i stede for å vente litt for så å kjøpe noe kanskje (X%) bedre?

Driver du og spekulerer i utgivelsesdatoer nå? Det er jo enda dumnmere enn å spekulere over ytelse når me forventer å høyre om GTX 690, og sjølv om GTX 670en er på vei blir det ikkje med det første og vil være vilt utilgjengelig...

Jeg stoler på hardware.no til tross for rykter om GTX 670 - 680 lanseringen den 30. april.

http://www.hardware.no/artikler/snart-kommer-det-flere-toppkort-fra-nvidia/108600

Lenke til kommentar

Jeg ignorerer ikke konteksten.

Det er akkurat det du gjør.

Dette er en diskusjon mellom meg og arni90 og ikke en debatt eller krangel.

Slik det er nå er det du som trekker frem en million stråmannargumenter som har ingenting å gjøre med saken og X antall lesere som:

kkqa7aO.gif

EDIT:

Du har også for lengst bevist at du favoriserer Nvidia.

Endret av arni90
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...