Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper alltid det beste skjermkortet basert på ytelse og er ikke veldig opptatt av pris. På en annen side så utvikler Nvidia som regel noen nye og spennende funksjoner når de lanserer nye skjermkort. Markedsføring eller ei, det er bedre enn ingenting. 32 - 128xCSAA, PhysX (veldig kult og ganske undervurdert) Nvidias FXAA, Adaptiv Vsync, alltid bedre ytelse med GTX X80 for en litt høyere pris (gjelder ikke for GTX 680), osv.. Er mange gode grunner for meg. Smak og behag..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper alltid det beste skjermkortet basert på ytelse og er ikke veldig opptatt av pris. På en annen side så utvikler Nvidia som regel noen nye og spennende funksjoner når de lanserer nye skjermkort. Markedsføring eller ei, det er bedre enn ingenting. 32 - 128xCSAA, PhysX (veldig kult og ganske undervurdert) Nvidias FXAA, Adaptiv Vsync, alltid bedre ytelse med GTX X80 for en litt høyere pris (gjelder ikke for GTX 680), osv.. Er mange gode grunner for meg. Smak og behag..

Nå tror jeg du må ta av deg de grønne brillene dine litt, AMD kommer også med forbedringer:

Eyefinity (først ute)

SSAA (DX10/11-støtte med HD 7000-serien, Nvidia har ikke dette engang)

AAA (Nok en funksjon Nvidia mangler)

MLAA (Først ute, Nvidia's FXAA er samme greia)

Angående PhysX har jeg enda til gode å se et betydelig antall spill som tar i bruk dette monstrumet, vil faktisk påstå det er sterkt overvurdert. Kom gjerne med eksempler på spill. 3DVomit er ikke for meg, men her var Nvidia først ute og har best støtte.

Med mindre du er en gamingjournalist er det aldri snakk om et behov for å kjøpe et nytt og bedre kort. Et GTX 580 er fullt istand til å kjøre alle spill ute i dag med 120 bilder i sekundet om du så ønsker, kanskje ikke med all eyecandy skrudd på, men det er bare eyecandy. BF3 er et kjempegodt eksempel på dette, så lenge teksturkvaliteten er på "High" eller høyere og du har FXAA aktivert er det utrolig vanskelig å skille Low fra Ultra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller behov? Jeg har ikke så veldig lyst til å bruke 4000kr for å oppgradere skjermkort men jeg må dersom jeg skal spille (X) spill smooth.

"Behov" er en unnskyldning man bruker fordi man har lyst. Med mindre man snakker om tak over hodet, mat, sosialt samvær eller seksuell tilfredsstillelse, som er våre primærbehov og det eneste man egentlig trenger.
Lenke til kommentar

"Behov" er en unnskyldning man bruker fordi man har lyst. Med mindre man snakker om tak over hodet, mat, sosialt samvær eller seksuell tilfredsstillelse, som er våre primærbehov og det eneste man egentlig trenger.

Er du en ekte gamer/g33k, har du flere behov enn som så ;)

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tror jeg du må ta av deg de grønne brillene dine litt, AMD kommer også med forbedringer:

Eyefinity (først ute)

SSAA (DX10/11-støtte med HD 7000-serien, Nvidia har ikke dette engang)

AAA (Nok en funksjon Nvidia mangler)

MLAA (Først ute, Nvidia's FXAA er samme greia)

Angående PhysX har jeg enda til gode å se et betydelig antall spill som tar i bruk dette monstrumet, vil faktisk påstå det er sterkt overvurdert. Kom gjerne med eksempler på spill. 3DVomit er ikke for meg, men her var Nvidia først ute og har best støtte.

Nvidia har SSAA som jeg har brukt siden jeg først kjøpte GTX 580. FXAA er ganske bra dersom man kombinerer funksjonen med flere typer AA. Merket at bildet kan bli blurry med den på men i sammenheng med flere typer AA (F.eks SSAA) så ble resultatet bedre enn med bare (F.eks SSAA) på.

Spill som jeg vet bruker Physx (noen gamle og noen nye):

Batman Arkham City, Metro 2033, Cryostasis, Gothic 3, Tom Clancy's Ghost Recon (de fleste spillene), Two Worlds.

Dette er blant noen av de jeg husker akkurat nå.

Er sterkt uenig i dette. Jeg har lyst på bedre grafikk men jeg har ikke lyst på å bruker masse penger til å kjøpe skjermkort. Med andre ord så er det å kjøpe et nytt skjermkort et behov for å nå den sanne lysten som er bedre grafikk.

Er du en ekte gamer/g33k, har du flere behov enn som så ;)

^Nettopp.

Lenke til kommentar

Er sterkt uenig i dette. Jeg har lyst på bedre grafikk men jeg har ikke lyst på å bruker masse penger til å kjøpe skjermkort. Med andre ord så er det å kjøpe et nytt skjermkort et behov for å nå den sanne lysten som er bedre grafikk.

Jeg forstår hva du sier, men du bruker ordet "behov" helt feil.

"Behov er noe som er nødvendig for organismer å leve et sunt liv. Behov skiller seg fra ønsker fordi en mangel på de vil føre til et klart negativ utfall slik som dysfunksjon eller død. Behov kan være objektiv og fysisk slik som mat eller de kan være subjektive og psykologiske som for eksempel behovet for selvaktelse. På et sosialt nivå er behov noen ganger kontroversielle. Å forstå behov og ønsker er et problem innen politikk, samfunnsvitenskap og filosofi." http://no.wikipedia.org/wiki/Behov

Yes, dette er analt flisespikkeri, og jeg forstår at man bruker "behov" synonymt med "trenger", men det er feil.

Med mindre man er skadet nok til å faktisk være avhengig av å ha det beste for å fungere følelsesmessig godt nok til å ha et sosialt liv. Da blir det i tilfelle i retning av "Se, jeg er verdt å snakke med fordi jeg har gtx 680!"

Er du der? I så tilfelle er det er klart du skal få lov til å ha rett :green:

Yep, me thinks I'm bored :roll:

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Behov er noe som er nødvendig for organismer å leve et sunt liv. Behov skiller seg fra ønsker fordi en mangel på de vil føre til et klart negativ utfall slik som dysfunksjon eller død. Behov kan være objektiv og fysisk slik som mat eller de kan være subjektive og psykologiske som for eksempel behovet for selvaktelse. På et sosialt nivå er behov noen ganger kontroversielle. Å forstå behov og ønsker er et problem innen politikk, samfunnsvitenskap og filosofi." http://no.wikipedia.org/wiki/Behov

Yes, dette er analt flisespikkeri, og jeg forstår at man bruker "behov" synonymt med "trenger", men det er feil.

Med mindre man er skadet nok til å faktisk være avhengig av å ha det beste for å fungere følelsesmessig godt nok til å ha et sosialt liv. Da blir det i tilfelle i retning av "Se, jeg er verdt å snakke med fordi jeg har gtx 680!"

Er sterkt imot at du søpler til denne tråden med norsk-undervisningen din, men jeg velger å svare alikevel.

At mange nerder og gamere faktisk er så opptatt av spill/data at det blir ett slags behov, er det faktisk ingen tvil om. Om de er "skadet" eller ikke, er nok ikke opp til deg å bedømme. Og at du drar dette totalt ut av sammenheng og ender opp med å si at man trenger ett 680 for å være "kul", har overhode ikke noe med saken her å gjøre.

Vær så vennlig å forlat denne tråden, og heller søk på "diskusjon rundt det norske språket", eller noe..

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er sterkt imot at du søpler til denne tråden med norsk-undervisningen din, men jeg velger å svare alikevel.

At mange nerder og gamere faktisk er så opptatt av spill/data at det blir ett slags behov, er det faktisk ingen tvil om. Om de er "skadet" eller ikke, er nok ikke opp til deg å bedømme. Og at du drar dette totalt ut av sammenheng og ender opp med å si at man trenger ett 680 for å være "kul", har overhode ikke noe med saken her å gjøre.

Vær så vennlig å forlat denne tråden, og heller søk på "diskusjon rundt det norske språket", eller noe..

"Chick Fight" :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er klar over at ord kan brukes i ulike sammenhenger? Hyperbol, besjeling, skildring.. Trenger jeg virkelig å forsvare mine valg av ord når du selv konstaterer at du forstår hva jeg mener? Unødvendig. Orker ikke dette nå.

Jeg er nok skadet. :roll: Neida.. Men mitt sosiale liv er ikke akkurat noe å skryte av. :blush:

Lenke til kommentar

Hvis man får tilfredstillt sine seksuelle behov ved å se på en 3d modell av en naken virtuell dame, som består av 10.000.000 polygoner rendrert i sanntid, i minst 60 fps, kan man da si man får dekket et behov av en GTX 680?

Lenke til kommentar

Fra sex til alvor : Når kommer disse 680`ene inn på komplett igjen??? Håper det blir omtrent samtidig som Ivy Bridge blir tilgjengelig.

Spørs vel litt hvilket kort du venter på?

Om du venter på ett hvilket som helst kort, så burde det nok være muligheter iløpet av ett par uker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...