Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driversituasjonen med HD 7000-kortene er ikke helt ideell akkurat nå. Ellers er det ikke store forskjellen.

 

jupp, ville bare vite om hvorfor Nvidia er så mye bedre enn AMD. for de er da like i mine øyne. så lute på om h*n hadde noe spesiell info alle oss andre ikke visste noe om.

 

Jeg skrev ikke at Nvidia er MYE bedre, bare at det er bedre per dags dato :) Og dette kommer fra en person som sitter med 2 stykk 7970 kort + ett 7950 og har nå bestilt et nytt gtx680, så en fanboy er jeg ikke. Fakta, det er det det er ;)

Lenke til kommentar

Driversituasjonen med HD 7000-kortene er ikke helt ideell akkurat nå. Ellers er det ikke store forskjellen.

 

jupp, ville bare vite om hvorfor Nvidia er så mye bedre enn AMD. for de er da like i mine øyne. så lute på om h*n hadde noe spesiell info alle oss andre ikke visste noe om.

 

Jeg skrev ikke at Nvidia er MYE bedre, bare at det er bedre per dags dato :) Og dette kommer fra en person som sitter med 2 stykk 7970 kort + ett 7950 og har nå bestilt et nytt gtx680, så en fanboy er jeg ikke. Fakta, det er det det er ;)

Vet du hvordan GTX 680 ligger an da?

Lenke til kommentar

Det er som å sammenligne to personer og insistere at eine er høgare fordi han er 0.3cm høgere... Å kalle det "bedre" blir bare for dumt for noko anna enn propaganda. :U

 

Hvis det innlegget er din måte å fortelle alle her på at gtx680 er kun 0,3% bedre enn HD7970, vel da står du alene om det. Jeg synes HD7970 er rått kort og har alltid kun eid kort fra amd, men denne gangen går nok seieren til Nvidia...så langt.

 

Og for å svare deg på spørsmålet: er en person 0,3cm høyere, så er den personen høyest uansett hvordan du vender eller vrir på saken :)

 

Men la oss si at GTX 680 og HD7970 er like bra, så er alle fornøyde :D

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Driversituasjonen med HD 7000-kortene er ikke helt ideell akkurat nå. Ellers er det ikke store forskjellen.

 

jupp, ville bare vite om hvorfor Nvidia er så mye bedre enn AMD. for de er da like i mine øyne. så lute på om h*n hadde noe spesiell info alle oss andre ikke visste noe om.

 

Jeg skrev ikke at Nvidia er MYE bedre, bare at det er bedre per dags dato :) Og dette kommer fra en person som sitter med 2 stykk 7970 kort + ett 7950 og har nå bestilt et nytt gtx680, så en fanboy er jeg ikke. Fakta, det er det det er ;)

Vet du hvordan GTX 680 ligger an da?

 

Har 4 arbeidskolleger som har GTX680, så har fått prøvd ut kortet nok til å vite at det yter mer en HD7970. Det er også ikke uten grunn at mange i dag selger sitt HD7970 for å kjøpe GTX680, at det er verdt det er jeg ikke enig i, så mye bedre er det ikke, men det forklarer jo litt av saken.

Lenke til kommentar

Har 4 arbeidskolleger som har GTX680, så har fått prøvd ut kortet nok til å vite at det yter mer en HD7970. Det er også ikke uten grunn at mange i dag selger sitt HD7970 for å kjøpe GTX680, at det er verdt det er jeg ikke enig i, så mye bedre er det ikke, men det forklarer jo litt av saken.

 

...Ja, og Beats from Dr. Dre er dei beste headsetta ever, rite?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har 4 arbeidskolleger som har GTX680, så har fått prøvd ut kortet nok til å vite at det yter mer en HD7970. Det er også ikke uten grunn at mange i dag selger sitt HD7970 for å kjøpe GTX680, at det er verdt det er jeg ikke enig i, så mye bedre er det ikke, men det forklarer jo litt av saken.

 

I hvilket spill og oppløsning?

Lenke til kommentar

Har 4 arbeidskolleger som har GTX680, så har fått prøvd ut kortet nok til å vite at det yter mer en HD7970. Det er også ikke uten grunn at mange i dag selger sitt HD7970 for å kjøpe GTX680, at det er verdt det er jeg ikke enig i, så mye bedre er det ikke, men det forklarer jo litt av saken.

 

I hvilket spill og oppløsning?

 

Testet i max oppløsning:

BF3

Crysis 1+2

BBC2

MW3

Driver SF

ME3

JC2

AC3

 

Det er de jeg personlig har testet ut, men det betyr lite, se heller alle reviews hvor gtx680 har blitt testet imot hd7970. Kort fortalt, ikke så mye å diskutere egentlig :)

 

Har 4 arbeidskolleger som har GTX680, så har fått prøvd ut kortet nok til å vite at det yter mer en HD7970. Det er også ikke uten grunn at mange i dag selger sitt HD7970 for å kjøpe GTX680, at det er verdt det er jeg ikke enig i, så mye bedre er det ikke, men det forklarer jo litt av saken.

 

...Ja, og Beats from Dr. Dre er dei beste headsetta ever, rite?

 

Hva har det med saken å gjøre? Nå søpler du til hele tråden.

Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Nå søpler du til hele tråden.

 

Det er altså din plass å erklære kva som er søppel eller ikkje? Ikkje vær svimete.

 

Poenget var at å antyde at det at GTX 680en er ønsket blant mange har nokon relasjon med kva GTX 680 faktiskt yter. Me snakker om ein rekke personligheter som gjerne skal ha kortet av nesten kva som helst grunn.

 

Ytelse? Då er det stort sett klonene dine imo, mao folk som sverger på at det er ein reell forskjell, og dei som ikkje sitter i den leira vil stort sett være dei med spesielle krav til kortene. (F.eks bedre ytelse under Battlefield 3.) Og sjølvsagt dei som bare er såpass overfladiske at dei bare leser resultatene ved dei utgitte spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

Har 4 arbeidskolleger som har GTX680, så har fått prøvd ut kortet nok til å vite at det yter mer en HD7970. Det er også ikke uten grunn at mange i dag selger sitt HD7970 for å kjøpe GTX680, at det er verdt det er jeg ikke enig i, så mye bedre er det ikke, men det forklarer jo litt av saken.

 

I hvilket spill og oppløsning?

 

Testet i max oppløsning:

BF3

Crysis 1+2

BBC2

MW3

Driver SF

ME3

JC2

AC3

 

Det er de jeg personlig har testet ut, men det betyr lite, se heller alle reviews hvor gtx680 har blitt testet imot hd7970. Kort fortalt, ikke så mye å diskutere egentlig :)

Om du tester i "max oppløsning" er det ikke det minste rart at GTX 680 yter bedre enn HD 7970:

HD 7970 støtter 7680x3200, GTX 680 støtter bare 7680x1600 såvidt jeg vet.

 

 

Angående spill, så finner jeg på nett.

BF3 (Nvidia benker alltid bedre her)

Crysis 1+2 (AMD benker bedre i 1 og likt i 2)

BBC2 (Nvidia skorer stort sett bedre her)

MW3 (lolconsoleport)

Driver SF (lolconsoleport)

ME3 (lolconsoleport)

JC2 (Ingen klar vinner)

AC3 (lolconsoleport)

 

EDIT:

http://techreport.com/articles.x/22653/8

Ifølge 99th percentile frame time, som er en interessant og forhåpentligvis mindre feilfylt måte å måle ytelse på, er 7970 litt bedre enn 680 jevnt over (som også er en rimelig dum måte å klassifisere på.)

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Nå søpler du til hele tråden.

 

Det er altså din plass å erklære kva som er søppel eller ikkje? Ikkje vær svimete.

 

Poenget var at å antyde at det at GTX 680en er ønsket blant mange har nokon relasjon med kva GTX 680 faktiskt yter. Me snakker om ein rekke personligheter som gjerne skal ha kortet av nesten kva som helst grunn.

 

Ytelse? Då er det stort sett klonene dine imo, mao folk som sverger på at det er ein reell forskjell, og dei som ikkje sitter i den leira vil stort sett være dei med spesielle krav til kortene. (F.eks bedre ytelse under Battlefield 3.) Og sjølvsagt dei som bare er såpass overfladiske at dei bare leser resultatene ved dei utgitte spesifikasjonene.

 

Du må virkelig være en egen rase hehe :D

 

AMD og Nvidia er gode på vær sine ting enkelt og greit

 

YES :D Det er nok den beste måten å si det på og bare la det ligge der :p +1

Lenke til kommentar

Artig å se hvordan AMD vs Nvidia diskusjonen starter om igjen og om igjen, og blir like usaklig hver gang :rofl: Kan ikke folk bare kjøpe det de selv vil, og slutte å krangle om hva som er best?

 

Personlig har jeg valgt å bytte ut mitt 7970 med ett 680, men veit at jeg svir av noen unødvendige kroner. Men så er jeg glad i å bruke penger på slikt da :roll:

Endret av Sending!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har blitt annahver hos meg, uten noen årsaker.

 

Først Radeon 9800pro, gikk så over til Gforce 7800 agp versjon, og har nå AMD 4850.

 

Nå til ivy oppgraderingen har jeg litt lyst på Nvidia igjen, selv om jeg syns de har håpløse drivernavn :p

 

Nesten samme her, Hadde 3Dfx Voodoo3, Radeon 9200, Geforce 5600fx, Radeon X800pro, Geforce 7800 GTX, og nå GTX 570. Ble to nvidia på de siste, men ikke pga fanboyisme, men ble bare vandt med Nvidia. Men ikke noe problem å bytte til ATI ..ehrm..AMD hvis prisen og ytelsen er riktig.

 

Btw:

 

mEGDc.jpg

Endret av chairgame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...