Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper ryktene stemmer! Da blir det to slike istedet for 680 :D

Men er veldig redd for at det er bare tull med tanke på at 680 akkurat er kommmet og ryktene skal ha det til at nvidia skal lansere "GK110" i midten av mai.. Noe som høres for godt ut til å være sant, men man vet aldri :)

Er jo også lekket noen bilder av såkalte "690"..

Tviler på at Nvidia gidder å skape hype rundt middelklasse kort (F.eks GTX 670) og det er definitivt ikke GTX 7XX. Med andre ord så er det nesten garantert GTX 690. Kan også være GTX 685 men ganske tvilsomt ettersom at Nvidia ikke har lansert en GTX X85-variasjon siden GTX 2XX-serien og siden GTX 680 ikke har vært på markedet lenge nok for en slik variasjon etter min mening.

Et GTX670 eller lavere er det garantert ikke. Det hadde vært meget dumt av Nvidia å slippe ut et kort med lavere ytelse samt lavere pris akkurat nå med tanke på at det bildet har fått mange til å hoppe over et kjøp av GTX680. De hadde tapt penger på denne måten, og slik som oss, så er det de også lever av. Hvis dette er et skjermkort tror jeg at det er GTX690 uten tvil. Det vil ikke skade dem å slippe ut dette kortet da det kommer til å koster en GOD del mer enn ett GTX680, noe som igjen fører til at det kun er for spesielt interessert som kommer til å kjøpe det.

Hvis man kikker på for eksempel det nye Phantom kortet på 4GB så ligger det over 1000 kroner et stock 2gb kort. GTX690 kommer garanter til å ligge 1-2000 kroner over der igjen, så vi snakker fort opp mot 6000 kroner...hvis ikke mer.

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Men er veldig redd for at det er bare tull med tanke på at 680 akkurat er kommmet og ryktene skal ha det til at nvidia skal lansere "GK110" i midten av mai.. Noe som høres for godt ut til å være sant, men man vet aldri :)

Tviler på at Nvidia gidder å skape hype rundt middelklasse kort (F.eks GTX 670) og det er definitivt ikke GTX 7XX. Med andre ord så er det nesten garantert GTX 690. Kan også være GTX 685 men ganske tvilsomt ettersom at Nvidia ikke har lansert en GTX X85-variasjon siden GTX 2XX-serien og siden GTX 680 ikke har vært på markedet lenge nok for en slik variasjon etter min mening.

Et GTX670 eller lavere er det garantert ikke. Det hadde vært meget dumt av Nvidia å slippe ut et kort med lavere ytelse samt lavere pris akkurat nå med tanke på at det bildet har fått mange til å hoppe over et kjøp av GTX680. De hadde tapt penger på denne måten, og slik som oss, så er det de også lever av. Hvis dette er et skjermkort tror jeg at det er GTX690 uten tvil. Det vil ikke skade dem å slippe ut dette kortet da det kommer til å koster en GOD del mer enn ett GTX680, noe som igjen fører til at det kun er for spesielt interessert som kommer til å kjøpe det.

Hvis man kikker på for eksempel det nye Phantom kortet på 4GB så ligger det over 1000 kroner et stock 2gb kort. GTX690 kommer garanter til å ligge 1-2000 kroner over der igjen, så vi snakker fort opp mot 6000 kroner...hvis ikke mer.

Ja og tilgjengeligheten er et problem. Dette er også kanskje årsaken til at de velger å lansere GTX 690 tidlig (hvis de gjør det). Syntes det er rart at 4GB VRAM skal koste hele 1000kr mer. Men det er nok GTX 670 og GTX 690 som skal bli lansert med tanke på at Hardware.no og mange andre kilder konstaterer dette. Jeg håper bare at de løser problemet med produksjonen av GPUen. På en annen side så vurderer jeg å vente på GTX 780. På en annen side så har jeg merket at bare 1.5GB med min GTX 580 er litt for lite da jeg ofte bruker mye SSAA i spill så kanskje jeg skal kjøpe en 4GB versjon av GTX 680.

Lenke til kommentar

Ja og tilgjengeligheten er et problem. Dette er også kanskje årsaken til at de velger å lansere GTX 690 tidlig (hvis de gjør det). Syntes det er rart at 4GB VRAM skal koste hele 1000kr mer. Men det er nok GTX 670 og GTX 690 som skal bli lansert med tanke på at Hardware.no og mange andre kilder konstaterer dette. Jeg håper bare at de løser problemet med produksjonen av GPUen. På en annen side så vurderer jeg å vente på GTX 780. På en annen side så har jeg merket at bare 1.5GB med min GTX 580 er litt for lite da jeg ofte bruker mye SSAA i spill så kanskje jeg skal kjøpe en 4GB versjon av GTX 680.

Det er enkelt for Nvidia å øke prisen med 1000 kroner for 2gb ekstra med VRAM med tanke på at mange av HD7970 3GB kortene koster fortsatt godt over 4500 kroner+

Når du tenker over det er det egentlig ikke en så ille pris, du får 1gb med VRAM mer enn amd serien og kortene yter bedre. Så, er det verdt de ekstra 1000 kronene? Jeg syns det, hvis man har bruk for det, men igjen alle har forskjellige meninger :)

Lenke til kommentar

Det er enkelt for Nvidia å øke prisen med 1000 kroner for 2gb ekstra med VRAM med tanke på at mange av HD7970 3GB kortene koster fortsatt godt over 4500 kroner+

Når du tenker over det er det egentlig ikke en så ille pris, du får 1gb med VRAM mer enn amd serien og kortene yter bedre. Så, er det verdt de ekstra 1000 kronene? Jeg syns det, hvis man har bruk for det, men igjen alle har forskjellige meninger :)

Du har nok rett. Prisforskjellen er ikke enorm men det svir i lommeboken.. Kommer nok kanskje til å kjøpe en 4GB versjon slik at jeg kan spille med masse SSAA problemfritt. Hater ujevne kanter. Tenker å vente på GTX 780 men er ganske utålmodig. Trenger noe nytt! :hmm:

Personlig syns jeg heller at AMD skal senke prisene, enn at Nvidia skal sette opp prisene etter hvor mye de nåværende AMD kortene koster.

Jeg kan tenkte meg at prisene blir ganske lave for både GTX 6xx og HD 7xxx etter noen måneder.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg heller at AMD skal senke prisene, enn at Nvidia skal sette opp prisene etter hvor mye de nåværende AMD kortene koster.

Prisene vil falle etterhvert uansett, det vet alle, de også. Så hvorfor senke prisen når de begge kan konkurrere "likt" på et høyere prisnivå? De tjener mer per kort som selges på denne måten, men hvorvidt det er lurt fra amd sin side er en annen sak. Amd vet godt at Nvidia sine kort er bedre "overall", men igjen det vet også de som kjøper kort i denne prisklassen, så amd kan like godt bare slå seg løs og bare satse litt, og håpe på det beste ;)

Lenke til kommentar

Du har nok rett. Prisforskjellen er ikke enorm men det svir i lommeboken.. Kommer nok kanskje til å kjøpe en 4GB versjon slik at jeg kan spille med masse SSAA problemfritt. Hater ujevne kanter. Tenker å vente på GTX 780 men er ganske utålmodig. Trenger noe nytt! :hmm:

Jeg kan tenkte meg at prisene blir ganske lave for både GTX 6xx og HD 7xxx etter noen måneder.

Skjønner deg godt, har aldri vært så sugen på et skjermkort før, tror jeg sjekker komplett hundre ganger daglig :p Å vente på GTX780 er uaktuelt for min del, det blir enten GTX680 4GB i løpet av denne måneden eller i begynnelsen av mai, eller så venter jeg på GTX690 så lenge den ikke koster 10K :glare:

Lenke til kommentar

"Bedre" er ikkje med store marginen. Det er størsteparten i den påstanden at problemet deres ligger da. GTX 680'en er etablert som "bedre," sjølv om det er ein forskjell som er stort sett intet-eksisterende når dei kjører med nærmere frekvenser.

I den type verden handler det ikke om hvor mye bedre et skjermkort er eller ikke, så lenge det ene kortet blir levert med en viss bedre ytelse stock, er det offisielt bedre. Om det er med 10, 5 eller 1% har ingen betydning for Nvidia, bedre er bedre. Dessuten er det mange fordeler med å velge Nvidia fremfor amd, det handler ikke bare om ytelse. Jeg vet at når jeg drar til butikken for å handle et skjermkort for 4000 kroner ønsker jeg det beste jeg kan få for de pengene, slik er det også med de aller fleste, men du har rett i det du skriver, ikke med stor margin, men med god nok i massevis til å få folk til sikle.

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Du har nok rett. Prisforskjellen er ikke enorm men det svir i lommeboken.. Kommer nok kanskje til å kjøpe en 4GB versjon slik at jeg kan spille med masse SSAA problemfritt. Hater ujevne kanter.

Det er ikke bare mye minne høy grad SSAA trenger og det bruker ikke så mye mer minne enn MSAA. Med 4xSSAA renderer skjermkortet effektivt 4x flere pixler iforhold til oppløsningen og kan dermed medføre et veldig stort ytelsetap selv om man har tilstrekkelig med minne.

Med et GTX680 med 2GB minne vil nok ytelsen begrense SSAA bruken før minnet ikke strekker til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, da ble det GTX 680 2GB Phantom på meg gitt likevel :D Har gått lei av å vente så bestilte den siste komplett hadde på lager til Onsdag. Det skal bli digg :D

Er så heldig jeg at jeg henter mitt på posten i morgen jeg :D julaften kom tidlig :p

Gratulerer så mye :D Julaften kom tidlig ja, det kan du godt si, gleder meg mer nå enn på julaften som var hehe :D

Lenke til kommentar

Driversituasjonen med HD 7000-kortene er ikke helt ideell akkurat nå. Ellers er det ikke store forskjellen.

jupp, ville bare vite om hvorfor Nvidia er så mye bedre enn AMD. for de er da like i mine øyne. så lute på om h*n hadde noe spesiell info alle oss andre ikke visste noe om.

Lenke til kommentar
Dessuten er det mange fordeler med å velge Nvidia fremfor amd, det handler ikke bare om ytelse.

Interessant, fortell mer.

Det er vel en smakssak/erfaringssak. Nvidia yter bedre i enkelte spill, AMD i andre. Selv har jeg dårligst erfaring med nvidia generelt sett. Spesielt drivere og støy/varme har jeg misslikt. Dette er visst bedre i dag, men tidligere erfaringer gjorde at jeg valgte HD7970.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...