Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Tror Vram er den største synderen i de fleste tilfeller, spesielt i BF3. Så når det kommer et 680 med 4gb Vram holder det lenge. I 1920x1200 that is. Sliter vel mere i f.eks 2560x1600.

 

Hvis en GTX 580 med 1.5GB Vram klarer BF3 så ser jeg overhode ikke noe poeng med 4GB for 1920x1200.

 

Maks settings@1920x1080/1200; ikke i tåkenatta heller!!

Et godt klokket 680 klarer det ikke såååå

 

Men enkelte ser ikke lagg og stuttering- fint for dem, men det har ingenting med realiteten og gjøre!

 

Jeg spiller Battlefield 3 med Ultra og har aldri mindre enn cirka 4X (rundt 45) FPS selv med 64-spillere på de største banene. Dette er med en overclocked GTX 580.

 

Mulig det, men mener å ha sett folk som har fått Vram bruk på over 2gb i BF3 i 1920x1200 på ultra og max AA. I B2K mapsa, spesielt Gulf of Oman kreves det en del mere enn i vanilla mapsa.

 

Jeg har kun registrert 1480MB på det meste ved å bruke AIDA64.

 

Finnes det spill som krever mere enn ett GTX 680 på max grafikk? Når det kommer et spill som krever to av de i SLI har det vel også kommet et nytt skjermkort som kjører det med bare ett igjen?

1920x1080?

Shogun 2

Witcher 2

Metro 2033

 

Jeg spiller de spillene enkelt med kun en GTX 580 (minus ubersampling i The Witcher 2). Jeg får ikke 60 FPS konsistent med det er perfekt flyt.

  1. Du kjører ikke Witcher 2 på maks om du ikke har Ubersampling aktivert.
  2. Jeg tviler sterkt på at du har kjørt opp alt av MSAA, tesselation, partikkeleffekter og annet moro i Shogun 2 og kjører det over 40 fps i større slag. Selv mitt 7970 @1250/1750 klarer ikke det med spillbar framerate.
  3. Metro 2033 med DOF, Tesselation, 16xAF og 4xMSAA på Very High er definitivt ikke spillbart på mitt 7970, og i hvert fall ikke på et GTX 580.

EDIT:

2GB VRAM på 1920x1080 er mer enn nok, du kan kjøre hva du vil av texture mods uten problemer med 2GB VRAM.

 

Ubersampling er overrated og forbedrer ikke bildekvaliteten noe spesielt. De fleste konstaterer at det kun er en 'filler'. Shogun 2 er veldig dårlig optimalisert, spesielt i DX11. Jeg spiller Metro 2033 med max settings 1920x1080 med minst 35 FPS (på det verste) men har for det meste 45+.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler ikke på du spiller med ultra og syns det er super supersmooth.

 

Testet 64p alt på MAX og det er greit nok at avg er over 70fps, men det hjelper ikke en dritt når det dipper under og føles tregt når du er i ei klynge med mye folk, røyk, eksplosjoner osv. eller når du står like på utsiden og prøver og ta one shot på de som er der det skjer

 

Sikkert ok om du satser på spray & pray, men du om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maks settings@1920x1080/1200; ikke i tåkenatta heller!!

Et godt klokket 680 klarer det ikke såååå

 

Men enkelte ser ikke lagg og stuttering- fint for dem, men det har ingenting med realiteten og gjøre!

? Et godt klokket 680 klarer fint å ligge på over 60 fps minimum til enhver tid i bf3 på 1920x1080, selv med 64 deltakernasjoner i verdenskrig på samme punkt med kun rocketlaunchers og røykbomber :p
  1. Du kjører ikke Witcher 2 på maks om du ikke har Ubersampling aktivert.

EDIT:

2GB VRAM på 1920x1080 er mer enn nok, du kan kjøre hva du vil av texture mods uten problemer med 2GB VRAM.

Kjører The Witcher 2 på max, inkludert ubersampling. Fps dropper støtt og stadig ned på lav 50-tallet, men jeg har tilgode å se det under 50.

Mulig det kommer etterhvert som jeg kommer lengre.

 

Jeg synes det er i overkant stor fokus på å ha med absolutt alt av grafiske innstillinger blant folk flest. I de aller fleste spill vil man gå fra knapt spillbart til silkesmooth ved å deaktivere eller skru ned en eller to enkle settinger. Og oftere enn ikke vil man slite med å finne ut hva som forsvant av eyecandy.

 

Bf3 feks er overraskende pent på low. Ultra og high kunne jeg ikke skilt fra hverandre uten å bytte frem og tilbake i øst og gevær med lupe.

Høres liksom ut som å spille på bf3 på noe annet enn ultra er det samme som å spille project igi eller noe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv disse innstillingene i Witcher 2 (legg dem i dokumenter\witcher 2\user.ini)

 

 

[Rendering]

TextureDownscale=0

AtlasTextureDownscale=0

DetailTextureDownscale=0

MaxTextureSize=2048

MaxAtlasTextureSize=4096

TextureMemoryBudget=1000

TextureTimeBudget=10

MaxCubeShadowSize=2048

MaxCubeShadowCount=4

MaxSpotShadowSize=2048

MaxSpotShadowCount=4

FoliageDistanceScale=1.6

MeshDistanceScale=2.2

CharacterLodGameplayDownscale=0

AllowBloom=0

AllowShafts=1

AllowAntialias=1

AllowBlur=1

AllowDOF=1

AllowDecals=1.0

AllowVignette=1

AllowSharpen=0

AllowRain=1

AllowSSAO=1

AllowMotionBlur=1

AllowScatterDOF=1

AllowCutsceneDOF=0

DanglesLimiter=0

ShadowQuality=3

ShadowedLights=3

Fullscreen=1

VSync=0

UberSampling=2

 

 

 

Ellers helt enig i at fokuset på å kjøre spill X på Y settings er et dumt prinsipp. Mye bedre å tweake settings for en stabil framerate og noe som ser pent ut.

Lenke til kommentar

Tviler ikke på du spiller med ultra og syns det er super supersmooth.

 

Testet 64p alt på MAX og det er greit nok at avg er over 70fps, men det hjelper ikke en dritt når det dipper under og føles tregt når du er i ei klynge med mye folk, røyk, eksplosjoner osv. eller når du står like på utsiden og prøver og ta one shot på de som er der det skjer

 

Sikkert ok om du satser på spray & pray, men du om det.

 

Jeg har bare brukt sniper siden spillet ble lansert og topper som regel listen uten å spraye. Har veldig høy treffsikkerhet og K/D ratio (langt flere kills enn death). Bare noobs sprayer når det ikke er absolutt nødvendig.

 

Husk: Dette er også med en 46'' LED-TV med høyere responstid enn de fleste monitorer. Dersom man er god så er forskjellen mellom en skjerm med veldig lav responstid ubetydelig til man faktisk møtter en motstander som er god - da utgjør det en stor forskjell. Dessverre så har jeg enda ikke møtt noen gode i spillet.

 

De nyeste driverne fra Nvidia har virkelig økt FPS en del hvorav deres nye AntiAliasing teknikk er merkbart bedre med høyere performance. Oppdaterte til 301.14 og fikk gøyere FPS.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Hmm... er jeg den eneste som skrur av motion blur?

Eneste forklaringen jeg finner på hvorfor jeg har så mye lavere fps enn andre.

 

EDIT: men som nevnt over så er poenget mitt at det er så mange som på død og liv skal kjøre ultra fremfor og tweake instillingene slik man er over 60 til enhver tid.

Endret av Mumriken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv disse innstillingene i Witcher 2 (legg dem i dokumenter\witcher 2\user.ini)

 

 

[Rendering]

TextureDownscale=0

AtlasTextureDownscale=0

DetailTextureDownscale=0

MaxTextureSize=2048

MaxAtlasTextureSize=4096

TextureMemoryBudget=1000

TextureTimeBudget=10

MaxCubeShadowSize=2048

MaxCubeShadowCount=4

MaxSpotShadowSize=2048

MaxSpotShadowCount=4

FoliageDistanceScale=1.6

MeshDistanceScale=2.2

CharacterLodGameplayDownscale=0

AllowBloom=0

AllowShafts=1

AllowAntialias=1

AllowBlur=1

AllowDOF=1

AllowDecals=1.0

AllowVignette=1

AllowSharpen=0

AllowRain=1

AllowSSAO=1

AllowMotionBlur=1

AllowScatterDOF=1

AllowCutsceneDOF=0

DanglesLimiter=0

ShadowQuality=3

ShadowedLights=3

Fullscreen=1

VSync=0

UberSampling=2

 

 

 

Ellers helt enig i at fokuset på å kjøre spill X på Y settings er et dumt prinsipp. Mye bedre å tweake settings for en stabil framerate og noe som ser pent ut.

Hehe, ok. Sløver rundt på noen og 30 fps på 1284/3496 mhz :roll: Endret av tommytoa
Lenke til kommentar

Hmm... er jeg den eneste som skrur av motion blur?

Eneste forklaringen jeg finner på hvorfor jeg har så mye lavere fps enn andre.

 

EDIT: men som nevnt over så er poenget mitt at det er så mange som på død og liv skal kjøre ultra fremfor og tweake instillingene slik man er over 60 til enhver tid.

 

Jeg skrur av Motion Blur fordi det er helt idiotisk etter min mening. Blir kvalm av det og det gjør ikke spillet mer immersive og/eller får det til å se bedre ut. Skrur man den av så får man tilbake litt FPS. Dette er selvfølgelig kun min mening.

Lenke til kommentar

Tror Vram er den største synderen i de fleste tilfeller, spesielt i BF3. Så når det kommer et 680 med 4gb Vram holder det lenge. I 1920x1200 that is. Sliter vel mere i f.eks 2560x1600.

 

Hvis en GTX 580 med 1.5GB Vram klarer BF3 så ser jeg overhode ikke noe poeng med 4GB for 1920x1200.

 

Maks settings@1920x1080/1200; ikke i tåkenatta heller!!

Et godt klokket 680 klarer det ikke såååå

 

Men enkelte ser ikke lagg og stuttering- fint for dem, men det har ingenting med realiteten og gjøre!

 

Jeg spiller Battlefield 3 med Ultra og har aldri mindre enn cirka 4X (rundt 45) FPS selv med 64-spillere på de største banene. Dette er med en overclocked GTX 580.

 

Mulig det, men mener å ha sett folk som har fått Vram bruk på over 2gb i BF3 i 1920x1200 på ultra og max AA. I B2K mapsa, spesielt Gulf of Oman kreves det en del mere enn i vanilla mapsa.

 

Jeg har kun registrert 1480MB på det meste ved å bruke AIDA64.

 

Finnes det spill som krever mere enn ett GTX 680 på max grafikk? Når det kommer et spill som krever to av de i SLI har det vel også kommet et nytt skjermkort som kjører det med bare ett igjen?

1920x1080?

Shogun 2

Witcher 2

Metro 2033

 

Jeg spiller de spillene enkelt med kun en GTX 580 (minus ubersampling i The Witcher 2). Jeg får ikke 60 FPS konsistent med det er perfekt flyt.

  1. Du kjører ikke Witcher 2 på maks om du ikke har Ubersampling aktivert.
  2. Jeg tviler sterkt på at du har kjørt opp alt av MSAA, tesselation, partikkeleffekter og annet moro i Shogun 2 og kjører det over 40 fps i større slag. Selv mitt 7970 @1250/1750 klarer ikke det med spillbar framerate.
  3. Metro 2033 med DOF, Tesselation, 16xAF og 4xMSAA på Very High er definitivt ikke spillbart på mitt 7970, og i hvert fall ikke på et GTX 580.

EDIT:

2GB VRAM på 1920x1080 er mer enn nok, du kan kjøre hva du vil av texture mods uten problemer med 2GB VRAM.

 

Ubersampling er overrated og forbedrer ikke bildekvaliteten noe spesielt. De fleste konstaterer at det kun er en 'filler'. Shogun 2 er veldig dårlig optimalisert, spesielt i DX11. Jeg spiller Metro 2033 med max settings 1920x1080 med minst 35 FPS (på det verste) men har for det meste 45+.

 

 

"Ubersampling" som du så fint kaller det er slettes ikke overrated. Men det varierer voldsomt fra person til person hvor pirkete og nøye vi er på jevne kanter osv..

 

Det er jo en god del som syntes FXAA fungere glimrende og tilfredsstillende uten noe særlig ytelsestap, jeg for min del syntes FXAA har fungert fryktelig dårlig i de spillene jeg har testet det da jeg syntes det skaper et blurry og uklart lag over hele bildet som jeg hvertfall legger merke til utrolig godt og som nesten er mer irriterende enn de hakkete kantene FXAA er til for å utjevne i utgangspunktet.

 

 

4x Multisampling + 4x Supersampling Transparency er nok mer enn nok for de aller fleste, mange vil nok klare seg utmerket selv med kun 4x MSAA uten noen Supersampling i det hele tatt. Noen klarer seg utrolig nok fullstendig uten Anti-Aliasing, eller med kun FXAA og det er som sagt helt ubegripelig om du spør meg men vi har alle forskjellige syn, mening og preferanser.

 

 

Jeg for min del kjører stort sett 8x MSAA + 8x SSAA og syntes det gir mer eller mindre perfekt bilde, og i spill som World of Warcraft, Deluxe Ski Jumping 4 og et par andre spill er dette et minimum for at jeg ikke skal irritere meg over hakkete kanter i spillet. Mens i andre spill som Starcraft 2 så holder det faktisk med 8x MSAA helt uten Supersampling og i spill som Battlefield 3 så syntes jeg det holder med 4x MSAA + 4x SSAA, så det varierer veldig fra spill til spill og grafikkmotor til grafikkmotor.

 

 

Men å si at "ubersampling" er overrated blir en smule trangsynt, selv om du kanskje ikke ser behovet så betyr ikke det det samme som at ingen andre ser behovet.

 

 

 

Når det kommer til Motion Blur så har jeg aldri helt forstått poenget, det er vell for å skape mer "realistisk" sol / lyseffekt i spillet? Men jeg syntes det i 9 / 10 tilfeller bare forringer spillbarheten samtidig som det tar endel ytelse og da ser jeg ikke helt poenget med å ha det aktivert.

Lenke til kommentar

"Ubersampling" som du så fint kaller det er slettes ikke overrated. Men det varierer voldsomt fra person til person hvor pirkete og nøye vi er på jevne kanter osv..

 

Det er jo en god del som syntes FXAA fungere glimrende og tilfredsstillende uten noe særlig ytelsestap, jeg for min del syntes FXAA har fungert fryktelig dårlig i de spillene jeg har testet det da jeg syntes det skaper et blurry og uklart lag over hele bildet som jeg hvertfall legger merke til utrolig godt og som nesten er mer irriterende enn de hakkete kantene FXAA er til for å utjevne i utgangspunktet.

 

4x Multisampling + 4x Supersampling Transparency er nok mer enn nok for de aller fleste, mange vil nok klare seg utmerket selv med kun 4x MSAA uten noen Supersampling i det hele tatt. Noen klarer seg utrolig nok fullstendig uten Anti-Aliasing, eller med kun FXAA og det er som sagt helt ubegripelig om du spør meg men vi har alle forskjellige syn, mening og preferanser.

 

Jeg for min del kjører stort sett 8x MSAA + 8x SSAA og syntes det gir mer eller mindre perfekt bilde, og i spill som World of Warcraft, Deluxe Ski Jumping 4 og et par andre spill er dette et minimum for at jeg ikke skal irritere meg over hakkete kanter i spillet. Mens i andre spill som Starcraft 2 så holder det faktisk med 8x MSAA helt uten Supersampling og i spill som Battlefield 3 så syntes jeg det holder med 4x MSAA + 4x SSAA, så det varierer veldig fra spill til spill og grafikkmotor til grafikkmotor.

 

Men å si at "ubersampling" er overrated blir en smule trangsynt, selv om du kanskje ikke ser behovet så betyr ikke det det samme som at ingen andre ser behovet.

 

Når det kommer til Motion Blur så har jeg aldri helt forstått poenget, det er vell for å skape mer "realistisk" sol / lyseffekt i spillet? Men jeg syntes det i 9 / 10 tilfeller bare forringer spillbarheten samtidig som det tar endel ytelse og da ser jeg ikke helt poenget med å ha det aktivert.

 

Er det virkelig trangsynt med tanke på det faktum at ubersampling (det heter faktisk dette) har en ekstrem stor performance hit hvorav de i stedet kunne forbedret andre aspekter ved grafikken. Hva med DirectX 11? Hva med tessellation? Det er ingen tvil om at Ubersampling er en ekstremt ineffektiv måte å fjerne ujevne kanter med tanke på performance - de kunne brukt tiden til noe annet. Jeg er veldig opptatt av å fjerne ujevne kanter ettersom at jeg spiller på en stor skjerm hvorav kanter blir langt mer synlig enn med monitorer. Har selv testet FXAA og den er bedre med 301.24 driveren enn alt annet som kan forces gjennom Nvidia inspector. Testet dette mye etter at jeg installerte den nye beta driveren i går. FXAA er best, ingen tvil om det. Om det faktisk funker perfekt i alle spill er en annen sak.

 

Edit: Jeg har faktisk aldri hørt/lest noe positivt om Ubersampling i The Witcher 2. Man kan jo force en haug med Anti Aliasing og Supersampling i stedet og fjerne alle ujevne kanter og allikevel ha god FPS i kontrast med ubersampling som dreper FPS på bakgrunn av en mer ineffektiv fjerning av ujevne kanter.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Kjører 301.25 og FXAA fungerer ikke i nærheten av like bra som 8x MSAA + 8x SSAA i de spillene jeg spiller som stort sett er World of Warcraft, StarCraft 2, Deluxe Ski Jump 4 og Battlefield 3. Dette er på 24" med 1920x1080 oppløsning så ikke allverdens med pikseltetthet.

 

Om det faktisk heter ubersampling (høres jo ufattelig jalla ut) så beklager jeg for at jeg tok feil der. Nå er jo uansett ikke anti-aliasing noe som har et så voldsomt stort fokus fra spillutviklerne i utgangspunktet, og i de fleste spill så kan du jo påtvinge anti-aliasing via nVIDIAInspector om det var aldri så få anti-aliasing innstillinger i spillet i utgangspunktet og det fungerer stort sett like bra som i spill hvor støtten var innebygget fra før av? Supersampling må jo påtvinges i stort sett samtlige tilfeller uansett, kan ikke huske sist jeg så et spill som faktisk tilbydde muligheten for supersampling i selve spillet.

Lenke til kommentar

Kjører 301.25 og FXAA fungerer ikke i nærheten av like bra som 8x MSAA + 8x SSAA i de spillene jeg spiller som stort sett er World of Warcraft, StarCraft 2, Deluxe Ski Jump 4 og Battlefield 3. Dette er på 24" med 1920x1080 oppløsning så ikke allverdens med pikseltetthet.

 

Om det faktisk heter ubersampling (høres jo ufattelig jalla ut) så beklager jeg for at jeg tok feil der. Nå er jo uansett ikke anti-aliasing noe som har et så voldsomt stort fokus fra spillutviklerne i utgangspunktet, og i de fleste spill så kan du jo påtvinge anti-aliasing via nVIDIAInspector om det var aldri så få anti-aliasing innstillinger i spillet i utgangspunktet og det fungerer stort sett like bra som i spill hvor støtten var innebygget fra før av? Supersampling må jo påtvinges i stort sett samtlige tilfeller uansett, kan ikke huske sist jeg så et spill som faktisk tilbydde muligheten for supersampling i selve spillet.

 

Det er derfor jeg mener at Ubersampling er overrated. Navnet i seg selv er også rart. Jeg fikk inntrykket av at de bare slengte sammen en haug med Super Sampling + AA og kalte det noe fancy. Nesten like unødvendig som 64xAA med GTX 480 i SLI (hadde det før). Det er sant at Super Sampling må forces i spill, noe som er ganske synd. Hvorfor ikke bare inkludere det?

 

Jeg kjører Multisampling Anti-Aliasing + Supersampling Transparency og ikke tradisjonell supersampling. Det dreper alt for mye ytelse og har en lei tendens til å gi en blurry effekt på bildet det også.

 

Jeg har ikke opplevd noen som helst form for blurry effekt ved bruken av supersampling siden jeg hadde GTX 480 x2 i SLI (Har ikke det lenger). Med unntaket av The Darkness 2 hvorav jeg ser rare bugs med supersampling på.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...