Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemstillingen med stutteringer omtrent den samme som for digital lyd. Nuller og ener er nuller og ener, men så lenge dataen ikke kommer i riktige tidsintervaller så blir ikke resultatet bra.

En gamer ønsker å bruke tiden på å trene på spillet, ikke på å tweake maskinvare. En gamer går for single-GPU pga å velge et konsept som har problemstillinger før man i det heletatt har kommet igang er døfødt. En gamer har fokuset på spillingen og ønsker å eliminere flest mulig faktorer som kan påvirke spillingen negativt.

Noen av de beste elite-gamerne har maskinvare som er flerfoldige år gammel. Fokuset deres er på trene for å bli best mulig og de ofrer ikke verdifull treningstid på å fikle med maskinvaren med mindre det er snakk om vitale forbedringer.

Multi-GPU har for to formål, skaffe høye benchmarktall for å ta ytelsestrone og tallknusing.

Når diverse onlinepublikasjoner tester grafikkort er det helt baklengs. Det blir sjelden testet om kortene faktisk er egnet til spilling. Å skru alle innstillinger på maksimum og måle hvilket kort som har høyest ytelse er lite representativt for den som skal spille. Spilleren ønsker å ligge godt over 60 min fps og i noen spillmotorer over 120. Går det under 60 FPS kan det regnes som ikke spillbart. Å teste at kort A har 17 FPS i mens kort B bare har 12 FPS med ekstreme innstillninger er lite interessant for den som skal spille. Gameren vil ha spillet kjørbart til en rimeligst mulig penge og gjerne med lavest mulig effektbruk selv om dette ikke er et absolutt krav. Spilleren vil i værste fall ha spillet spillbart for enhver pris. Selvfølgelig er det grei informasjon å vite hvilket kort som yter best, men dette er tilleggsinformasjon og burde ikke være selve testingen. "Dette kortet er syntetisk best, men vi testet ikke praktisk bruk. Lykke til."

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som Phantom 680 er utsatt :wallbash:

http://www.komplett....aspx?sku=749045

"Ikke på lager. 67 stk. Ubekreftet 31.mai.2012"

Kan vel like godt vente på DCU2 da.

Nei Phantomen er ikke utsatt Komplett fikk en et lite parti med de kortene. Når jeg bestilte hadde de 18 kort igjen som de fikk på lager 18 April bekreftet dato

Her ser du bestillingen på mitt

Varenr. Beskrivelse Antall Pris Sum

749045 Gainward GeForce GTX 680 2GB PhysX CUDA

PCI-Express 3.0, "Phantom", GDDR5, DVI-D+DVI-I, na

1 stk bestilt til lager (bekreftet) - Forventet sendingsdato 2012-04-19

Åpen 1.00 4.399,00 4.399,00

Endret av Datafriken
Lenke til kommentar

Finnes det spill som krever mere enn ett GTX 680 på max grafikk? Når det kommer et spill som krever to av de i SLI har det vel også kommet et nytt skjermkort som kjører det med bare ett igjen?

BF3 krever mer hvertfall

Nei.

Finnes det spill som krever mere enn ett GTX 680 på max grafikk? Når det kommer et spill som krever to av de i SLI har det vel også kommet et nytt skjermkort som kjører det med bare ett igjen?

1920x1080?

Shogun 2

Witcher 2

Metro 2033

Jeg spiller de spillene enkelt med kun en GTX 580 (minus ubersampling i The Witcher 2). Jeg får ikke 60 FPS konsistent med det er perfekt flyt.

Lenke til kommentar

Tror Vram er den største synderen i de fleste tilfeller, spesielt i BF3. Så når det kommer et 680 med 4gb Vram holder det lenge. I 1920x1200 that is. Sliter vel mere i f.eks 2560x1600.

Hvis en GTX 580 med 1.5GB Vram klarer BF3 så ser jeg overhode ikke noe poeng med 4GB for 1920x1200.

Lenke til kommentar

Tror Vram er den største synderen i de fleste tilfeller, spesielt i BF3. Så når det kommer et 680 med 4gb Vram holder det lenge. I 1920x1200 that is. Sliter vel mere i f.eks 2560x1600.

Hvis en GTX 580 med 1.5GB Vram klarer BF3 så ser jeg overhode ikke noe poeng med 4GB for 1920x1200.

Maks settings@1920x1080/1200; ikke i tåkenatta heller!!

Et godt klokket 680 klarer det ikke såååå

Men enkelte ser ikke lagg og stuttering- fint for dem, men det har ingenting med realiteten og gjøre!

• Liker 1
Lenke til kommentar

1920x1080?

Shogun 2

Witcher 2

Metro 2033

Jeg spiller de spillene enkelt med kun en GTX 580 (minus ubersampling i The Witcher 2). Jeg får ikke 60 FPS konsistent med det er perfekt flyt.

1. Du kjører ikke Witcher 2 på maks om du ikke har Ubersampling aktivert.
  2. Jeg tviler sterkt på at du har kjørt opp alt av MSAA, tesselation, partikkeleffekter og annet moro i Shogun 2 og kjører det over 40 fps i større slag. Selv mitt 7970 @1250/1750 klarer ikke det med spillbar framerate.
  3. Metro 2033 med DOF, Tesselation, 16xAF og 4xMSAA på Very High er definitivt ikke spillbart på mitt 7970, og i hvert fall ikke på et GTX 580.

EDIT:

2GB VRAM på 1920x1080 er mer enn nok, du kan kjøre hva du vil av texture mods uten problemer med 2GB VRAM.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha sjekket litt på lagerstatus på forskjellige nettsider så er kortene helt utsolgt eller butikkene har ikke fått inn nye kort på lager.

Man ser da fort at noen butikker slenger på en 1000 lapp på de få kortene de har til salgs.

Er det virkelig såpass enorm etterspørsel etter kortene eller er det her snakk om en "mikro" lansering? Dvs at Nvidia rett og slett ikke greier å produsere nok skjermkort til å fylle butikkene?

Lenke til kommentar

Er det virkelig såpass enorm etterspørsel etter kortene eller er det her snakk om en "mikro" lansering? Dvs at Nvidia rett og slett ikke greier å produsere nok skjermkort til å fylle butikkene?

Skylder på TSMC jeg ;)

Det er også mulig Nvidias brikkedesign har dårligere yield enn AMDs brikkedesign og det er derfor vi kun ser GTX 680 nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...