Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Maksklokk ble som følger(offsett tall på GPU og minne):

212/510 (Nizzen sitt :p)

188/502 (Minhund sitt)

182/502(Nizzen sitt)

155/465 (minhund sitt)

Nizzen vant :rofl:

EDIT: Dette er i 3DMark11 og Heaven med 4 kort :p

Endret av minhund
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

188/502 (Minhund sitt)

182/502(Nizzen sitt)

155/465 (minhund sitt)

Tillater ikke BF3 eller Crysis 2 like høye klokker da?

20% over stock er jo fint det, men når man sitter med 7970 og >30% er vanlig virker det litt tamt :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

188/502 (Minhund sitt)

182/502(Nizzen sitt)

155/465 (minhund sitt)

Tillater ikke BF3 eller Crysis 2 like høye klokker da?

20% over stock er jo fint det, men når man sitter med 7970 og >30% er vanlig virker det litt tamt :p

Heaven og 3D11 er der jeg må lengst ned i klokk mens i Vantage/06 etc kan jeg kjøre høyere, men husk at du kan sette volten høyere på GPU, på 680 er maks 1,175V og det er der begrensningen ligger. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk usikker på hva klokken faktisk er her for GPUz sier en ting mens PrecisionX sier noe annet, dette med boost forvirrer litt.

Setter jeg 200 MHz offset på GPU så skal jo det gi meg 1206 eller 1253 med boost men det stemmer ikke, både PrecisionX og Afterburner gir meg da en topp klokk på 1310MHz på GPU.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter til GTX 780. Virker som om Nvidia holder mye tilbake med GTX 680 av diverse årsaker.

Lurt gjort av nvidia økonomisk sett. GTX680 chippen er liten = lavere produksjonskostnader, om de kan selge denne til premium pris er det gode inntekter å hente. Og GTX680 er per i dag raskeste chip så de har ikke noe press på seg til å lansere noe enda bedre med det første heller.

Lenke til kommentar

Grafikkort til 4k er ikke det største markedet. De kan nok lage raskere chipper men det er dyrt før produksjonen er godt igang og det er ikke et stort marked for grafikkort til 6k. Nå har NVIDIA faktisk kommet med et kort som yter bra til en grei pris og som samtidig har effektbruken i orden. Da er det en win - win situasjon både for bruker og produsent.

I praksis bør folk velge grafikkort etter hva de spiller / bruker det til og ikke etter hva som er best. Ytelse / watt er ofte viktigere enn at det skal yte maksimalt for enhver pris. Raskere chipper kommer ikke uten en kostnad i penger og effektbruk og det er en kostnad som folk flest ikke er villige til å ta.

Med mindre man spiller en av de overhypede tittlene med stort sett kun grafikk og middelmådig gameplay eller har et ekstremt skjermoppsett kommer man velig langt med 7850 på drøye 90 watt. Blir spennende å se hva NVIDIA får til med GK107 i mai.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grafikkort til 4k er ikke det største markedet. De kan nok lage raskere chipper men det er dyrt før produksjonen er godt igang og det er ikke et stort marked for grafikkort til 6k. Nå har NVIDIA faktisk kommet med et kort som yter bra til en grei pris og som samtidig har effektbruken i orden. Da er det en win - win situasjon både for bruker og produsent.

I praksis bør folk velge grafikkort etter hva de spiller / bruker det til og ikke etter hva som er best. Ytelse / watt er ofte viktigere enn at det skal yte maksimalt for enhver pris. Raskere chipper kommer ikke uten en kostnad i penger og effektbruk og det er en kostnad som folk flest ikke er villige til å ta.

Med mindre man spiller en av de overhypede tittlene med stort sett kun grafikk og middelmådig gameplay eller har et ekstremt skjermoppsett kommer man velig langt med 7850 på drøye 90 watt. Blir spennende å se hva NVIDIA får til med GK107 i mai.

Godt mulig det blir et GTX 680 på meg når det kommer kort som ikke er referanse, men jeg har ikke hastverk da selv GTX 480 er overkill i det meste som er verd å spille. Ønsker meg likevel et kort som yter bedre per watt.

Jeg liker ikke SLI av diverse årsaker. Men jeg er en av de som alltid kjøper den beste single GPUen uavhengig av pris. Med andre ord så kjøper jeg alltid GTX X80. Dette er første gang jeg velger å hoppe over en GTX X80. Håper de satser mer på GTX 780 og ikke holder tilbake..

Lenke til kommentar

SLI funker i teorien men det er mye som kan gå galt i praksis. Jeg foretrekker også single-GPU. Det dummeste jeg ser er de som kjører 2x mid range kort i SLI isteden for å kjøpe 1x high end. Greit at det scorer høyt i ytelsestester, men det er problematisk ved praktisk spilling sammenlignet med single-GPU. Noen spill og programmer støtter ikke engang multi-GPU.

Greier meg noenlunde med det kortet jeg har men jeg ønsker meg en mer effektiv chip på 28 nm.

Lenke til kommentar

SLI funker i teorien men det er mye som kan gå galt i praksis. Jeg foretrekker også single-GPU. Det dummeste jeg ser er de som kjører 2x mid range kort i SLI isteden for å kjøpe 1x high end. Greit at det scorer høyt i ytelsestester, men det er problematisk ved praktisk spilling sammenlignet med single-GPU. Noen spill og programmer støtter ikke engang multi-GPU.

Greier meg noenlunde med det kortet jeg har men jeg ønsker meg en mer effektiv chip på 28 nm.

^Det.

I tillegg så har mid-range kort mindre Vram i kontrast med high-end kort. En annen ting er også det faktum at ikke alle spill støtter SLI selv hvis en forsøker å 'force' det gjennom blant annet Nvidia Inspector.

Lenke til kommentar

Flere komponenter = flere ting som kan feile. Holder meg for det meste selv til så få komponenter jeg kan.

Er det kommer noen nyheter om når produsentene kommer med egne kjølere og pcb design? Ser iverfall at Gainward har kommet med sin Phantom kjøler, så det tyder jo bra.

Lenke til kommentar

Slike kort er vist frem fra flere hold og burde være å se i butikkenes prislister i løpet av måneden, senest i mai. Det kommer også kort med 4 GiB teksturminne, uvisst om de merkene føres i Norge, men det ser ut til at kretskortet blir en god del større.

Zotac har vist frem kort med cherrypicked-GPU, custom PCB med 11 VRM-faser og custom kjøler.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Må bare spørre her, bestillte msi 680 fra komplett for noen dager siden, stod da bekreftet levering av 5 kort den 11 april. Sjekka igjen i dag, og nå står det 30 stk bekreftet den 16 april istede. Vil dette være enda en forsending som er bekreftet å komme inn, eller er det snakk om at min levering også er forsinket til denne datoen?

Lurer fordi jeg er vekkreist på jobb i et par uker i strekk, så er ikke så gunstig mtp henting om pakken kommer samme dag jeg reiser bort :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...