Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Jeg trodde det var snakk om GK110 i form av GTX 780 allerede på sensommeren (august?), GTX 690 blir garantert en GK104 x2 løsning med lavere frekvenser. Noe annet vil overraske meg stort.

nedklokker de dem for ytelsens skyld eller for kjølinga?

for med disse kepler brikkene burde det gå helt fint uten å nedklokke dem når man ser på kjølinga

Vel, det handler litt om å komme innunder sertifiseringen til PCI SIG også. Der er det en øvre grense på 300w.

Noen kort bryter dette, men da tror jeg dem ikke får bruke diverse TM's osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trodde det var snakk om GK110 i form av GTX 780 allerede på sensommeren (august?), GTX 690 blir garantert en GK104 x2 løsning med lavere frekvenser. Noe annet vil overraske meg stort.

http://www.extremetech.com/computing/123529-nvidia-deeply-unhappy-with-tsmc-claims-22nm-essentially-worthless

Hvis dette er prisene Nvidia betaler i dag for 28nm vs 40nm tviler jeg på vi ser noe til GK110 før Q3 eller muligens Q4. Uansett beviser dette at 28nm for øyblikket er dyrere enn 40nm per transistor og det forklarer også hvorfor toppkortene nå er basert på såpass "små" brikker som de er.

Lenke til kommentar

Hvis dette er prisene Nvidia betaler i dag for 28nm vs 40nm tviler jeg på vi ser noe til GK110 før Q3 eller muligens Q4. Uansett beviser dette at 28nm for øyblikket er dyrere enn 40nm per transistor og det forklarer også hvorfor toppkortene nå er basert på såpass "små" brikker som de er.

Dere får høre mye mer om "GK110" i midten av mai, under GPU Technology Conference.

Mitt estimat er tilgjengelighet for GeForce varianter i Q3, også kommer Tesla og Quadro i Q4.

Lenke til kommentar

Ska teste mine første 680 her nå, hvilken driver skal jeg bruke og hva bruker dere til å klokke med? Afterburner eller EVGA saken?

Blir quad sli testing i påsken her også :D

Tenkte meg at ikke du nøyde deg med 1 eksemplar :thumbup:

Kun 2 egne og så får jeg låne 2 av en aktiv forumbruker her :D

Skal teste med 3960X på LN2 og evt på SR-2.

Er 301.10 drivern den beste nå?

Har AB og PrecisionX klar så får jeg bare teste litt.

Endret av minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når du først er i gang så kunne du ikke tenkt deg å kjøre noen skikkelig FPS benchmarks av To-way vs Three-way vs Four-way SLI med GTX 680?

Etter hva jeg forstår så kommer micro-stuttering stort sett av ustabil FPS, altså at det blir et for stort sprik mellom minimum og maksimum FPS som gjør at selv om den gjennomsnittlige ytelsen kanskje er veldig god så vil ustabiliteten og det faktum at den kanskje dupper under 30-40 FPS til tider skape det som er kjent som micro-stuttering?

Toms Hardware sier jo at dette er et langt mindre problem med tre kort kontra to kort i SLI på grunn av det tredje (eventuelt fjerde?) kortet er med på å stabilisere ytelsen så den sjeldent dupper langt nok ned til at det skal oppstå noen merkbar micro-stuttering som når du kjører bare to kort. Hadde vært interessant om du kunne kjørt noen skikkelig FPS benchmarks med minimum, gjennomsnittlig og maksimum FPS på tyngre spill med både to, tre og fire skjermkort så vi kunne sammenlignet å se om vi faktisk ser noen logisk sammenheng.

Et veldig aktuelt tema når jeg skal vurdere hvorvidt jeg vil ha ett, to eller tre GTX 680 kort i SLI. Driter egentlig lang vei i skaleringa fra to til tre kort om det reduserer sjansen for merkbar micro-stuttering med god margin.

Lenke til kommentar

Når du først er i gang så kunne du ikke tenkt deg å kjøre noen skikkelig FPS benchmarks av To-way vs Three-way vs Four-way SLI med GTX 680?

Etter hva jeg forstår så kommer micro-stuttering stort sett av ustabil FPS, altså at det blir et for stort sprik mellom minimum og maksimum FPS som gjør at selv om den gjennomsnittlige ytelsen kanskje er veldig god så vil ustabiliteten og det faktum at den kanskje dupper under 30-40 FPS til tider skape det som er kjent som micro-stuttering?

Toms Hardware sier jo at dette er et langt mindre problem med tre kort kontra to kort i SLI på grunn av det tredje (eventuelt fjerde?) kortet er med på å stabilisere ytelsen så den sjeldent dupper langt nok ned til at det skal oppstå noen merkbar micro-stuttering som når du kjører bare to kort. Hadde vært interessant om du kunne kjørt noen skikkelig FPS benchmarks med minimum, gjennomsnittlig og maksimum FPS på tyngre spill med både to, tre og fire skjermkort så vi kunne sammenlignet å se om vi faktisk ser noen logisk sammenheng.

Et veldig aktuelt tema når jeg skal vurdere hvorvidt jeg vil ha ett, to eller tre GTX 680 kort i SLI. Driter egentlig lang vei i skaleringa fra to til tre kort om det reduserer sjansen for merkbar micro-stuttering med god margin.

Jeg tester så gjerne men sett opp en liste på hvilke spill/tester du vil jeg skal kjøre.

Lenke til kommentar

Tyngre spill som fort kan skape litt ustabil FPS, spill som Battlefield 3 og Metro 2033 med alt på maksimale innstillinger er jo gode spill som vi gi en grei pekepinn, det samme gjelder Crysis, Crysis Warhead og Crysis 2. For min egen del så vil World of Warcraft være veldig interessant da det er et av de spillene jeg fremdeles spiller mest og ikke klarer å få noen stabil 120 FPS med GTX 580. Og kanskje det å teste et spill eller to som generelt har litt så som så multi-GPU støtte, uten at jeg kommer på noen gode spill med krevende grafikk som ikke har skikkelig SLI-støtte per i dag.

Nå kjører jeg alt av spill på 1920x1080 @ 120Hz med 8xQ (8x Multisampling Anti-Aliasing) + 8x SS (Supersampling Transparency) påtvunget via nVIDIAInspector med 16x Anisotropic filtering, High Quality texture filtering med ambient occlusion satt til High quality. Alt dette påtvunget via nVIDIAInspector. Så om du kunne fått igjennom et par tester med noe som halvveis tilsvarer disse banale innstillingene som jeg bruker så hadde jo det vært ypperlig da jeg vet nøyaktig hva jeg eventuelt går til med ett, to eller tre GTX 680 i SLI.

nvidiainspector.png

Uploaded with ImageShack.us

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Ska teste mine første 680 her nå, hvilken driver skal jeg bruke og hva bruker dere til å klokke med? Afterburner eller EVGA saken?

Blir quad sli testing i påsken her også :D

Tenkte meg at ikke du nøyde deg med 1 eksemplar :thumbup:

Kun 2 egne og så får jeg låne 2 av en aktiv forumbruker her :D

Skal teste med 3960X på LN2 og evt på SR-2.

Er 301.10 drivern den beste nå?

Har AB og PrecisionX klar så får jeg bare teste litt.

AB klarer ikke sette spenningen. Bruk PrecisionX til å sette 1.175v på alle kortene.

Lenke til kommentar

Hmm får "sli bridge missing" her hele tiden selv om GPUz og PrecisionX viser 4 gpuer :hmm:

Må få GPUene til å spille sammen før jeg hiver CPUen på LN2.

Hvorfor må jeg klokke ett og ett kort med PrecisionX eller er det noe jeg ikke ser?

Ser deilig ut da :D

post-152551-0-31444400-1333131680_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt random testing med 3DMark Vantage akkurat nå for å bli bedre kjent med kortene.

Tusen takk Nizzen for at jeg fikk låne kortene dine :w00t: :w00t: :thumbup:

Ett GTX680 @1180/1752 og 3960X @5GHz

post-152551-0-02458300-1333134869_thumb.jpg

Fire GTX680 @1156/1727 og 3960X @5GHz

post-152551-0-68972600-1333135027_thumb.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...