Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en idé om hvorfor mitt gtx 680 ikke yter bedre enn mitt overklokkede 6970 i Take On Helicopters?

 

Min. frps average frps max frps

6970: 43 71 94

 

680: 38 75 142

 

Ja, jeg ser at max er langt over, men dette er benchmarken til spillet. I praksis yter 6970 bedre i "tunge" områder enn mitt, admittedly standard, 680.

Dette er forferdelig skuff :cry:

Spillet kjører på samme spillmotor som Arma 2, og klarer ikke nyttegjøre seg mer enn to kjerner. En overklokk på CPU til >4.5GHz vil sannsynligvis hjelpe, men du kommer ikke unna at det er horribelt optimert. Skyld på Bohemia.

Lenke til kommentar

Link til Release Candidate av CUDA Toolkit for Kepler:

http://forums.nvidia...howtopic=225731

 

Versjon: CUDA 4.2

Kepler er støtter Compute 3.0 og PTX 3.0

 

Hvis ikke det er sagt enda så er Linux, Solaris og FreeBSD drivere for GeForce GTX 680 (GK104 og GK107) er tilgjengelig fra geforce.com nå...

Dette blir moro å se nærmere på.

 

Har du forresten prøvd noe særlig 10-bits per farge? (Eller kanskje det er mest CUDA du jobber med?)

Jeg sitter nemlig og lurer på om min neste arbeidsrigg skal tillate arbeidsflyt med deepcolor, men så vidt jeg ser tillater ikke driverne mer enn 2 bits til alpha hvis jeg vil ha 10 bits per primærfarge, så jeg ser for meg at jeg må rendre til en tekstur i 16 bits per farge for ordentlig alpha blending og så kopiere dette over til framebuffer etterpå. Jeg er litt spent på om antialiasing går smertefritt da, kunne tenkt meg 32xMSAA og hadde vel raskt krevd over 2 GB i framebuffer alene (4096x2048x64bit(totalt)x32 samples)

Lenke til kommentar

Har 2x Asus GeForce GTX 680 i bestilling, men datoene blir stadig pushet tilbake så vi får se når de faktisk dukker opp.. Planen var en til meg og en i systemet til kjæresten, men det kan fort hende at jeg tester ut begge i SLI for å se om micro-stuttering er et like reelt problem i dag som når jeg testet 2x GTX 285 for noen år tilbake. Må si at jeg liker det jeg ser av 2x GTX 680 og tanken av at jeg tydeligvis kan kjøre på med maksimale innstillinger og samtidig tilfredsstille mine høye krav til anti-aliasing (normalt 8x MSAA + 8x SS Transparency) og samtidig ha et snitt på 120 FPS+ på min 120Hz skjerm! :dribble:

 

 

Så kan være at hun må overleve med GTX 285 litt til :whistle:

Lenke til kommentar

Link til Release Candidate av CUDA Toolkit for Kepler:

http://forums.nvidia...howtopic=225731

 

Versjon: CUDA 4.2

Kepler er støtter Compute 3.0 og PTX 3.0

 

Hvis ikke det er sagt enda så er Linux, Solaris og FreeBSD drivere for GeForce GTX 680 (GK104 og GK107) er tilgjengelig fra geforce.com nå...

Dette blir moro å se nærmere på.

 

Har du forresten prøvd noe særlig 10-bits per farge? (Eller kanskje det er mest CUDA du jobber med?)

Nei, det har jeg ikke prøvd...

 

Det siste året har jeg jobbet mest med administrasjon, men når det er tid til overs for forskning og programmering så jobber jeg mest med CUDA, og litt OpenCL.

Lenke til kommentar

Okei kanskje noe jeg har gått glipp av her på forumet, men er det slik at folk tror det kommer et bedre 1-kjernerskort enn 680 fra nvidia nå snart? Hørt så mye rart nå

 

er noen som har den forskrudde tanken om at GTX 680 er mid-range kortet (som GTX 560 Ti) og at GTX 690 skal være basert på GK110 og være kjempebra og eie alt som er osv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okei kanskje noe jeg har gått glipp av her på forumet, men er det slik at folk tror det kommer et bedre 1-kjernerskort enn 680 fra nvidia nå snart? Hørt så mye rart nå

Nei. GK107 (gtx650) kommer i april/mai. Samme gjør de downstrippa gk104(gtx 570/ti). Gk106 (gtx660) kommer i 3. kvartal.

Mulig gk110 kommer til jul?? trolig som gtx7xx?!?

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var snakk om GK110 i form av GTX 780 allerede på sensommeren (august?), GTX 690 blir garantert en GK104 x2 løsning med lavere frekvenser. Noe annet vil overraske meg stort.

 

nedklokker de dem for ytelsens skyld eller for kjølinga?

 

for med disse kepler brikkene burde det gå helt fint uten å nedklokke dem når man ser på kjølinga

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...