Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Ytelse per kroner er et realtivt idiotisk begrep om man kun skal ta grunnlag i kun det når man kjøper noe siden det ikke tar med seg feks :

*Merverdien annen funksjonalitet kan gi.

*Eventuelt redusert støynivå i forhold til standard modell.

*Det måler heller ikke skjulte kostnader som driftskostnader av et kort (dvs strømforbruk).

*Verdien av en eventuelt "bundle" som følger med kortet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer. Hvis du utelukkende tar utgangspunkt i en av de tingene du nevner, er det derimot like idiotisk siden man da heller ikke regner med alle andre tingene.

Så kanskje det er litt åpenbart at kjøperen orienterer seg om hele kortet før de kjøper, og bare bruker ytelse og ytelse/kr. som en generell ledetråd? Og kanskje du er litt pedantisk i den posten din? Kanskje?

Endret av tofagerl
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg heller ikke sagt at man skal ta utgangspunkt i en av tingene som jeg nevner, det er kun generelt "ytelsetrone" kappløpet som jeg går til angrep på.

Forbrukere som ikke henger seg opp i kunstige tall prøver jo uansett å finne litt ut hva de får for pengene og jeg antar at de tar sine valg utifra dette , å betale en tusenlapp ekstra for å kunne vise 100 poeng mer i 3dmark de neste 2 månedene blir jo kanskje litt ekstremt eller hva?

Uansett du har nok litt rett i at jeg er kanskje litt sutrete i dag, er relativt kraftig forkjøla og legger merke til at jeg har lett for å henge meg opp i småting, glad jeg ikke sitter med muligheter til å trykke på den røde knappen og banne folk ha ha :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror vi er helt enige i bunn og grunn. :)

Problemet er vel egentlig at det er svært få skjermkort som bryter med det normale oppsettet. Skulle gjerne sett flere som kom med integrert vannblokk, mindre PCB, kanskje tilogmed noen eksterne skjermkort! Det hadde gjort det litt mer interessant å shope kort. Jeg hadde f.eks. GJERNE betalt ekstra for et eksternt skjermkort med integrert vannkjøling - altså en boks med integrert radiator og skjermkort i ett.

Lenke til kommentar

Høy syntetisk ytelse er ekstremt viktig av den enkle årsak at det selger mange kort. Selv om mange av oss setter oss inn i "hele pakken", er vi unntaket. De fleste ser på antall 3Dmarks og kjøper i vei.

Derfor er det viktig for produsentene, og dermed oss ettersom vi avhenger av at nVidia/AMD har råd til å utvikle gode prosessorer :)

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som skjer i morgen, mandag 12. mars? Har jeg forstått det riktig at vi da får se de endelige spesifikasjonene på Kepler GK104?

Er det det som menes med paperlaunch?

Ryktene sier paperlaunch i morgen, paperlaunch er i prinsippet at hvordan kortet bencher legges ut, men at det ikke kommer ut for salg før senere.

Lenke til kommentar

Hva er det egentlig som skjer i morgen, mandag 12. mars? Har jeg forstått det riktig at vi da får se de endelige spesifikasjonene på Kepler GK104?

Er det det som menes med paperlaunch?

Ryktene sier paperlaunch i morgen, paperlaunch er i prinsippet at hvordan kortet bencher legges ut, men at det ikke kommer ut for salg før senere.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

De første testene kommer vel også, pluss priser. :)

Ja det håper jeg virkelig på! Jeg har stått klar på avtrekkeren til å kjøpe nytt skjermkort lenge nå, så det som kommer best ut på ytelse, støy og pris av 7970 og eventuelt GTX680, blir putta rett i handlekurv! (selv om tilgjengeligheten ifølge ryktene kommer til å være dårlig en stund).

Leste forresten noe jeg ikke var klar over i dag...

http://semiaccurate.com/2012/03/07/tsmc-suddenly-halts-28nm-production/

Dette hjelper vel heller ikke på tilgjengeligheten :ermm:

Lenke til kommentar

De første testene kommer vel også, pluss priser. :)

Ja det håper jeg virkelig på! Jeg har stått klar på avtrekkeren til å kjøpe nytt skjermkort lenge nå, så det som kommer best ut på ytelse, støy og pris av 7970 og eventuelt GTX680, blir putta rett i handlekurv! (selv om tilgjengeligheten ifølge ryktene kommer til å være dårlig en stund).

Leste forresten noe jeg ikke var klar over i dag...

http://semiaccurate.com/2012/03/07/tsmc-suddenly-halts-28nm-production/

Dette hjelper vel heller ikke på tilgjengeligheten :ermm:

Du vil ikke merke noe til stoppen før midten av april ;)

Lenke til kommentar

Kjenner jeg gleder meg som en liten drittunge! :blush:

Ville ikke hatt for store håp, når du sitter på et 580 @960 core burde du være nærme 7970 stock-ytelse. Er ikke garantert at du får mer enn 20% bedre ytelse etter overklokk.

Ser den, og jeg er egentlig veldig fornøyd med Matrix-kortet mitt, men det mangler liksom det lille ekstra, så jeg håper på et Kepler som yter litt bedre enn 7970 stock vs. stock åsså håper jeg Kepler lar seg klokke like lett som 7970.

Hvis ikke blir det Gigabyte Windforce 7970.

Jeg føler meg også litt mer komfortabel med Nvidia sine drivere, uten at jeg har spesielt negative erfaringer med AMD/ATI. Alt i alt pleier jeg ende på kortet som gir meg best ytelse, men ikke for enhver pris.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Flere som er litt spent angående hva som kan komme idag?

Det nevnes en event som vil skje 16:30 i vår del av verden om jeg ikke har blingsa helt feil. Ryktes også tilgjengelig for kjøp den 23 mars. hmm.gif

Roth – Annual Conference will be held on Monday, March 12, 8:30 a.m. Pacific Time (11:30 a.m. Eastern Time) in Ritz-Carlton Laguna Niguel, CA.

http://www.worldwidemarketnews.com/nasdaq-stocks-news/10635/nvidia-announces-upcoming-events-during-february-and-march-nasdaqnvda.html

http://www.fudzilla.com/home/item/26287-gk104-gpu-is-as-big-as-g92

Vi får se.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...