Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurra... Ett stk hylende konensator eller.no på det ene 680 kortet. Blir vel en RMA snart :)

Du får godkjent RMA på det?

Håper det, fordi det hyler veldig høyt under bf3 spilling :p

Sikker på at det kommer fra skjermkortet og ikke PSU? Får håpe for din skyld at det ikke er en blanding av komponenter som forårsaker det. Nå er vel du uansett så heldig at det ennå ikke har gått 14 dager, så da må Komplett ta imot kortet uansett.

Har selv opplevd at PSUer bygget av Seasonic ofte er plaget av coil whine.

Lenke til kommentar

har faktisk hørt noe om coil whine på referanse kortene av GTX 680, som for eksempel av Linus (linustechtips)

7970 sliter mer med coilwhine etter det jeg har sett og hørt. har selv hatt to stk 7970 som laget MYE lyd.

beste frekvens så langt. 1.175v.

God score. Hvilket program/innstillinger bruker du?

Xtreme Preset i 3DMark11 1920x1080.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Dette blir kansje litt of topic men kjører på!

Har nå 2stk gtx580 kort og vurderer å gå over til 2stk gtx680. Tingen er den at jeg spiller for det meste bf3 i tripple screen 1920x1200, vil det da lønne seg å heller kjøpe ett til 580 å kjøre trisli eller vil 2 gtx680 gjøre ca samme jobben som 3 580? :)

Hvis jeg velger ett 580 til må jeg oppgradere psu i tillegg så er litt usikker på hva som er taktisk lurt her.

Skal oppgradere pcn med dimmisjons pengene snart så da blir det 2011 socket slik at cpuen kan henge med i svingene ;)

Lenke til kommentar

Fikk kortet mitt i dag så nå sitter jeg og koser meg og klokker :)

Er oppe i 1106 mhz på GPU og 1702 mhz på minne. Ser at kortet klokker seg videre med boost clock under load. Er oppe i 1197.4 mhz på kjernen i 3dmark. Lurer på hvor langt jeg kan dra dette her.

Hva slags temperaturer får dere? Jeg peaker på 78 grader med stock kjøler.

Lenke til kommentar

Dette blir kansje litt of topic men kjører på!

Har nå 2stk gtx580 kort og vurderer å gå over til 2stk gtx680. Tingen er den at jeg spiller for det meste bf3 i tripple screen 1920x1200, vil det da lønne seg å heller kjøpe ett til 580 å kjøre trisli eller vil 2 gtx680 gjøre ca samme jobben som 3 580? :)

Hvis jeg velger ett 580 til må jeg oppgradere psu i tillegg så er litt usikker på hva som er taktisk lurt her.

Skal oppgradere pcn med dimmisjons pengene snart så da blir det 2011 socket slik at cpuen kan henge med i svingene ;)

tri og quad SLi skalerer horribelt, og i tillegg sliter du helt sikkert med VRAM allerede, og tri SLi vil ikke gjøre det bedre for deg

BF3 kan bruke opptil 1.5GB VRAM på en skjerm med 1920x1080 oppløsning, så jeg tviler på at 2GB gjør seg så mye bedre... men valgt står helt klart på GTX 680 SLi altså...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

tri og quad SLi skalerer horribelt, og i tillegg sliter du helt sikkert med VRAM allerede, og tri SLi vil ikke gjøre det bedre for deg

BF3 kan bruke opptil 1.5GB VRAM på en skjerm med 1920x1080 oppløsning, så jeg tviler på at 2GB gjør seg så mye bedre... men valgt står helt klart på GTX 680 SLi altså...

Så det er kansje lurt å vente på en 4gb versjon av 680?

Har det ikke så travelt med å komme meg over på kepler så kansje jeg oppgraderer kun cpu først og fremst da :)

Takker for innspill.

Lenke til kommentar

Hurra... Ett stk hylende konensator eller.no på det ene 680 kortet. Blir vel en RMA snart :)

Det er ikke uten grunn at jeg og mange flere foretrekker kvalitetsprodukter med bedre komponenter enn de billigste referansekortene, dette gjelder forøvrig også hovedkort. Jeg har brent meg nok ganger på hovedkort og tenkt at der er det bare å plukke billigste sort og påliteligheten har blitt deretter. Jeg betaler gledelig en hundrelapp eller to for et kort med solid caps osv., stillere mer effektiv kjøler, gjerne med håndplukket GPU for overklokking (selv om jeg ikke skal overklokke så er sannsynligheten stor for at brikken er mer pålitelig). Jeg betalte vel cirka 100-200 kr ekstra for mitt MSI NGTX580 TwinFrozr II OC for et år siden, med 7% fabrikkoverklokking, ingen piping og veldig god kjøler. Det eneste jeg har å utsette er at jeg ikke har fått brukt skjermkortet så mye som planlagt og derfor kanskje ikke var verdt 4200 kr, men at jeg gikk for det kortet fremfor et referansekort angrer jeg ikke på et sekund.
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært så enkelt som å smekke på skikkelige komponenter for å motvirke Coil Whine.

Det er den mest interressante og udokumenterte fenomenet som skjer i en PC.

Her har alt ifra kurser i huset til forskjellige skjermkort i maskinen fjernet det fenomenet, faktisk så har noen også brukt en skjøteledning på 10 meter og med det fått dempet problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...