xRun Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Ser nesten ut som om de tvinger computefolket over på quadro og tesla. Som igjen er fullstendig underernært på kjerner, men har en fordel på mengde ram hvis en går opp i pris. Det holder ikke når jeg sitter og titter på kort. 7970 banker på døren og vil inn med sin OpenCL-ytelse, og for 3GB ram må en legge på mange lapper før det nærmer seg et Tesla eller Quadro. Vet ikke hvordan det er på det røde laget, om de kommer med utgaver av kortene med dobbel minnemengde, men jeg kan fint jobbe med 3GB. Skuffet over nvidia på hele dette området. sapphire skal vel ut med ett HD7970 6GB kort hvis det var det du lurte på (http://www.hardware....jermkort/107334) Da blir det antagelig etpar sånne. At GTX680 med sine 1536 kjerner ligger lavere enn 580 på OpenCL er jo helt backwards. Vil nesten si katastrofalt elendig, hvis antall kjerner skal ha noe å si. Bare så ingen tror jeg er et amdtroll: trofast bruker på nvidia i mange år, har flere av dem i bruk as we speak. Nå har de tunet driverne mot gaming og samtidig redusert compute-ytelsen flere ganger i det siste, og selv om det er bra for spill så ser Kepler ut som en enorm skuffelse til mitt bruk. Blir nesten litt pissed. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 har ikke rukket å teste mine kort skikkelig enda, men de yter bedre enn 7970 CF - det kan jeg si. null tearing og minimalt med microstuttering i BF3 - her var 7970 jævlig.. derfor jeg byttet. det er en fæl tearing på 7970 CFX ja, hvis ikke AMD fikser dette, så går jeg over til nvidia, kansje ikke til GTX 680, men neste kort som kommer.. Det har vel blitt litt bedre med 9.55.5, men fremdeles ikke bra :/ Funker ikke framerate limiter? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) har ikke rukket å teste mine kort skikkelig enda, men de yter bedre enn 7970 CF - det kan jeg si. null tearing og minimalt med microstuttering i BF3 - her var 7970 jævlig.. derfor jeg byttet. det er en fæl tearing på 7970 CFX ja, hvis ikke AMD fikser dette, så går jeg over til nvidia, kansje ikke til GTX 680, men neste kort som kommer.. Det har vel blitt litt bedre med 9.55.5, men fremdeles ikke bra :/ Funker ikke framerate limiter? til en viss grad, men er fremdeles en god del tear, desverre.. Men AMD klarer vel å fikse dette, det har blitt bedre med 9.55.5 Endret 24. mars 2012 av FiveInline Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Bruke framelimiter i msi afterburner funket veldig bra når jeg brukte amd. Var jo nesten et must for å slippe tearing og stuttering Egentlig ganske kult nå at jeg ikkje merker ytelsesmessig om jeg har av eller på MSAA i bf3 Endret 24. mars 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Bruke framelimiter i msi afterburner funket veldig bra når jeg brukte amd. Var jo nesten et must for å slippe tearing og stuttering Egentlig ganske kult nå at jeg ikkje merker ytelsesmessig om jeg har av eller på MSAA i bf3 Klarer du å presse kortene ned i 40-50 fps-sjiktet med en eller annen (sinnsvak tung) test og se om microstutter blir fremtredende der nede? Tviler litt på at problemet er fikset, Nvidia har jo ikke markedsført microstutter-minimering på noen måte, men hadde vært gøy å høre likevel. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Bruke framelimiter i msi afterburner funket veldig bra når jeg brukte amd. Var jo nesten et must for å slippe tearing og stuttering Egentlig ganske kult nå at jeg ikkje merker ytelsesmessig om jeg har av eller på MSAA i bf3 Bruker MSI framlimiter ja.. Jeg opplever også veldig liten nedgang i ytelse på MSAA av og 4XMSAA Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 For de av oss som bruker grafikkort til helt andre ting enn spill kan det se ut til å være på tide å bytte hest. Alt tyder på elendig compute på 680, knapt bedre enn 580. Har brukt nvidia i årevis, de siste pga. cuda og OpenCL, virker som de har gitt bort denne delen av markedet til AMD. Det kommer ikke til å skje. Nå er enda ikke Compute Toolkit (CUDA og OpenCL kompilatorer) sluppet for GK104. OpenCL og CUDA runtime som ligger i driveren er langt fra optimert, det har heller ikke blitt veldig prioritert, da GK104 er en gaming-fokusert arkitektur. Mer informasjon om neste generasjon compute arkitektur (dere kjenner vel den som GK110) og CUDA 5 kommer i mai på GTC Ser nesten ut som om de tvinger computefolket over på quadro og tesla. Nope, mer informasjon om kommer i mai under Nvidia sin GTC konferanse. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 OpenCL og CUDA runtime som ligger i driveren er langt fra optimert, det har heller ikke blitt veldig prioritert, da GK104 er en gaming-fokusert arkitektur. Nå er du eksperten her, men: Du mener vel heller at GK104 er en gaming-fokusert brikke der Nvidia har trimmet vekk compute-funksjonalitet for et mer gaming-effektivt design? Kepler som en arkitektur egner seg vel til både gaming og compute akkurat som GCN og Fermi gjør? Eller har jeg misforstått og Nvidia har faktisk tatt et steg tilbake på compute-siden for mer gaming-ytelse? Trodde Nvidia tjente store penger på compute? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 (endret) Hmm, mulig jeg ikke henger med i svingene, men ble ikke mye av Compute ytelsen "redusert" via driveren for å sørge for at de dyre "spesialkortene" som er hintet til industri etc fortsatt kan selges til skyhøy pris? Edit : Er klar over at det er også endringer i arkitekturen, men at den falt såpass mye er jo rart... Endret 24. mars 2012 av Malvado Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 OpenCL og CUDA runtime som ligger i driveren er langt fra optimert, det har heller ikke blitt veldig prioritert, da GK104 er en gaming-fokusert arkitektur. Nå er du eksperten her, men: Du mener vel heller at GK104 er en gaming-fokusert brikke der Nvidia har trimmet vekk compute-funksjonalitet for et mer gaming-effektivt design? Kepler som en arkitektur egner seg vel til både gaming og compute akkurat som GCN og Fermi gjør? Eller har jeg misforstått og Nvidia har faktisk tatt et steg tilbake på compute-siden for mer gaming-ytelse? Trodde Nvidia tjente store penger på compute? Ja, i likhet med GF104/GF114 så er GK104 fokusert på gaming og grafikkytelse. Meget begrenset FP64 (double precission) ytelse, ingen støtte for ECC samt enklere hardware schedulering for å nevne noe. Det samme gjelder også AMD. Pitcairn og Cape Verde er også begrenset i forhold til Tahiti når det gjelder compute. Det kommer som sagt compute-fokuserte produkter i Kepler-familien som ikke er basert på GK104. 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Hmm, mulig jeg ikke henger med i svingene, men ble ikke mye av Compute ytelsen "redusert" via driveren for å sørge for at de dyre "spesialkortene" som er hintet til industri etc fortsatt kan selges til skyhøy pris? Edit : Er klar over at det er også endringer i arkitekturen, men at den falt såpass mye er jo rart... På GF100/GF110 ble FP64 redusert og ECC deaktivert på Geforce variantene ja. Tesla kortene har også er minne, og færre display output. På Fermi var det enten en DVI eller ingen. Når det gjelder compute-ytelsen til GK104 så er ikke siste ord sagt, vent litt på optimerte drivere og kompilator. Registrerte utviklere får tilgang til oppdatert kompilator/runtime (GPU Compute Toolkit 4.2 RC) i neste uke. 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 24. mars 2012 Del Skrevet 24. mars 2012 Hmm, mulig jeg ikke henger med i svingene, men ble ikke mye av Compute ytelsen "redusert" via driveren for å sørge for at de dyre "spesialkortene" som er hintet til industri etc fortsatt kan selges til skyhøy pris? Edit : Er klar over at det er også endringer i arkitekturen, men at den falt såpass mye er jo rart... På GF100/GF110 ble FP64 redusert og ECC deaktivert på Geforce variantene ja. Tesla kortene har også er minne, og færre display output. På Fermi var det enten en DVI eller ingen. Når det gjelder compute-ytelsen til GK104 så er ikke siste ord sagt, vent litt på optimerte drivere og kompilator. Registrerte utviklere får tilgang til oppdatert kompilator/runtime (GPU Compute Toolkit 4.2 RC) i neste uke. Kanskje det henger en tilsvarende økning i ytelse som i antall cores i et hengende snøre frem mot mai da? Hmm får meg en støkk av sånt her, det er jo ikke bare småpenger når man handler kort til et helt cluster, da bør ytelsen henge med. Følger rendertester med argusøyne fremover. Lenke til kommentar
Entity extraction Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Noen som orker linke test av gainward sitt 680. Finner ikke en jeg Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Noen som orker linke test av gainward sitt 680. Finner ikke en jeg google er din venn http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-680-review/21 http://www.anandtech.com/show/5699/nvidia-geforce-gtx-680-review/13 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Noen som orker linke test av gainward sitt 680. Finner ikke en jeg Tviler på at du får et 680 Phantom enda. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) kjapp test. stock spenning.. 1.137v på kort nr1. EDIT: fikk opp spenningen til 1.175v i EVGA saken.. 1200/1750 er maks hittil. Endret 25. mars 2012 av **dp** 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 I tilfelle andre har møtt på samme problem: Jeg måtte bytte plass på et annet pci-e kontrollerkort etter innstallasjon av gtx680. Ble tydeligvis noen konflikter som ikke var der før. Etter flytting ser det ut til at ting fungerer normalt igjen. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 I tilfelle andre har møtt på samme problem: Jeg måtte bytte plass på et annet pci-e kontrollerkort etter innstallasjon av gtx680. Ble tydeligvis noen konflikter som ikke var der før. Etter flytting ser det ut til at ting fungerer normalt igjen. Opplevde litt av det samme da jeg ikkje fikk sli til å aktivere seg. Måtte ha korta rett ved siden av hverandre. Virket som om det var raidkontrolleren som gjorde det. Men nå er 680 korta rett ved siden av hverandre så nå funker sli. Fant dog begge korta når jeg hadde "space" i mellom dem. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Koselig med litt Kepler-dokumentasjon å lese på Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 Hurra... Ett stk hylende konensator eller.no på det ene 680 kortet. Blir vel en RMA snart 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå