Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Nvidia har ikke like sterke prosessorer som AMD, og for å designe en APU tilsvarende den i PS4 måtte de samarbeidet med Intel som fort kunne kostet begge selskaper store summer. AMD var det naturlige valget, ikke bare fordi de har laget slike APUer tidligere, men også fordi ingen andre lager slike produkter.

Det stemmer. Nvidia sin første prosessor som er laget fra scratch er enda et par år unna (2015).

 

Dagens ARM-prosessorer er heller ikke veldig godt egnet til å brukes i PS4 grunnet manglende støtte for 64-bit adressering. En lansering til høsten gjør at det er for tidlig med 64-bit ARM prosessorer (disse ser vi tidligst i andre halvdel av 2014).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny Driver

 

Release Summary

This is the GeForce Game Ready driver for BioShock Infinite, delivering up to 41% faster performance.

 

Instantly apply optimal game settings for BioShock Infinite with GeForce Experience.

 

New in GeForce 314.22 Drivers

Performance Boost – Increases performance for GeForce 400/500/600 series GPUs in several PC games vs. GeForce 314.07 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here are a few examples:

GeForce GTX 680:

Up to 41% faster in BioShock Infinite

Up to 60% faster in Tomb Raider

Up to 23% faster in Sniper Elite V2

Up to 13% faster in Sleeping Dogs

GeForce GTX 680 SLI:

Up to 21% faster in Sniper Elite V2

Up to 14% faster in Sleeping Dogs

Up to 10% faster in StarCraft II

Up to 15% faster in Civilization V

NVIDIA SLI Technology – Adds or updates the following SLI profiles (since GeForce 314.22 drivers):

Sniper Elite: Nazi Zombie Army – Added DX11 SLI profile

Dungeons and Dragons: Neverwinter – Added DX9 SLI profile

BioShock Infinite – Added AO profile

NVIDIA 3D Vision – Adds the following profiles (since GeForce 314.22 drivers):

MUD - rated Good

Brutal Legend - rated Good

Tomb Raider - updated rating to Good

NVIDIA CUDA

Includes support for applications built using CUDA 5 or earlier version of the CUDA Toolkit. More information at http://developer.nvidia.com/cuda-toolkit

 

Additional Details

Installs PhysX System Software 9.12.1031.

Installs HD Audio v1.3.23.1

Supports OpenGL 4.3 for GeForce 400-series and later GPUs.

Supports DisplayPort 1.2 for GeForce GTX 600 series GPUs.

Supports multiple languages and APIs for GPU computing: CUDA C, CUDA C++, CUDA Fortran, OpenCL, DirectCompute, and Microsoft C++ AMP.

Supports single GPU and NVIDIA SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11, and OpenGL, including 3-way SLI, Quad SLI, and SLI support on SLI-certified Intel and AMD motherboards.

 

Ny Driver 314.22

 

Release Summary

This is the GeForce Game Ready driver for BioShock Infinite, delivering up to 41% faster performance.

 

Instantly apply optimal game settings for BioShock Infinite with GeForce Experience.

 

New in GeForce 314.22 Drivers

Performance Boost – Increases performance for GeForce 400/500/600 series GPUs in several PC games vs. GeForce 314.07 WHQL-certified drivers. Results will vary depending on your GPU and system configuration. Here are a few examples:

GeForce GTX 680:

Up to 41% faster in BioShock Infinite

Up to 60% faster in Tomb Raider

Up to 23% faster in Sniper Elite V2

Up to 13% faster in Sleeping Dogs

GeForce GTX 680 SLI:

Up to 21% faster in Sniper Elite V2

Up to 14% faster in Sleeping Dogs

Up to 10% faster in StarCraft II

Up to 15% faster in Civilization V

NVIDIA SLI Technology – Adds or updates the following SLI profiles (since GeForce 314.22 drivers):

Sniper Elite: Nazi Zombie Army – Added DX11 SLI profile

Dungeons and Dragons: Neverwinter – Added DX9 SLI profile

BioShock Infinite – Added AO profile

NVIDIA 3D Vision – Adds the following profiles (since GeForce 314.22 drivers):

MUD - rated Good

Brutal Legend - rated Good

Tomb Raider - updated rating to Good

NVIDIA CUDA

Includes support for applications built using CUDA 5 or earlier version of the CUDA Toolkit. More information at http://developer.nvi...om/cuda-toolkit

 

Additional Details

Installs PhysX System Software 9.12.1031.

Installs HD Audio v1.3.23.1

Supports OpenGL 4.3 for GeForce 400-series and later GPUs.

Supports DisplayPort 1.2 for GeForce GTX 600 series GPUs.

Supports multiple languages and APIs for GPU computing: CUDA C, CUDA C++, CUDA Fortran, OpenCL, DirectCompute, and Microsoft C++ AMP.

Supports single GPU and NVIDIA SLI technology on DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11, and OpenGL, including 3-way SLI, Quad SLI, and SLI support on SLI-certified Intel and AMD motherboards.

Lenke til kommentar

Og hvem bryr seg om AMD i denne tråden? :p

Sant nok ;)

 

+1

Ettersom artikkelen handler i stor grad om hvorfor FRAPS er et dårlig verktøy for å finne frametime-varians og hakking i spill ville jeg tro den var interessant for de fleste, men jeg skjønner at med en gang AMD er nevnt vil enhver relevans til denne tråden forsvinne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt at det skal fokuseres paa stuttering, og litt diskusjon paa tvers av AMD og Nvidia synes jeg bare er helt paa sin plass i en teknisk diskusjon (med sammenligninger).

 

Det var mye interessant i den artikkelen, men det var et par ting jeg reagerte paa. For meg er det selvsagt at all logikk i en spillmotor skal skje uavhengig av framerate. Jeg foretrekker implementasjon i en separat thread med ferdige "snapshots" som legges i en buffer eller lockless queue, og rendering i en dedikert thread. Aa bygge opp logikk i en spillmotor som hviler paa framecaps er bare idiotisk, men det forundrer meg ikke. Jeg har observert i div. spill at registrering av input er knyttet til framerate osv, noe jeg mener er elendig design av spillmotor.

 

Artikkelen nevner at Windows ikke har real time kernel, og dermed ikke kan dedikere kjerner. Men jeg savner ogsaa at den nevner presisjon til scheduler og timer i kernel, som blant annet faar konsekvenser for hvor presist driveren faar beregnet bildeflyten. Som jeg har nevnt tidligere har jeg testet linux-rt kernel mot standard og funnet ut at bildeflyt er mye jevnere (baade maalt og opplevd). Dette belyste et viktig problem, nemlig maalepresisjonen. For med standard linux-kernel og med windows-kernel er det vanskelig aa skille mellom faktisk stuttering og problemer med presisjon i klokken. I mine raske tester var det tydelig mindre "stoy" i maalingene med linux-rt. Saa det kan argumenteres for at Linux med rt-kernel burde vaere den ultimate spilleplatformen i teorien. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har begynt å game litt over 3 skjermer, i dem fleste spill jeg sitter opp oppløsningen til 8026x1600 (litt stor korreksjon for skjermkantene :p) bare krasjer spillet med en gang, men går tom for vram så antar det er årsaken. Irriterene at noen spill fungerer fint på high/ultra så går det litt tid og plutselig har jeg 5 fps og videominnet er fullt :(.

 

Et annet problem jeg har møtt på er f.eks at jeg ikke kan gjøre youtube videoer store, maksimerer jeg dem så dekker dem over alle 3 skjermene og youtube crasher. Vet at alle skjermene registeres som 1 pga nvidia surround, men er det ikke alikavel mulig å kjøre fullskjerm på simple ting som en vlc avspilling, youtubefilm etc? Greit nokk at noen kan en tilpasse selv til å passe en skjerm men er jo litt tungvidt i lengden.

 

Her er forresten en video av oppsettet: http://youtu.be/pVxbeDIdek8

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Det å få spilt over 3-skjermer med AMD Eyefinity eller nVIDIA Surround er vell fremdeles farfetched når man kommer til de oppløsningene dessverre, det å få oppegående ytelse kombinert med gode grafikkinnstillinger krever vell minimum 2x GTX 690 og da har man jo problematikk rundt diverse bugs når man tar i bruk 4x GPU-kjerner osv osv.. Det ideelle per i dag blir vell 3x GTX Titan men det er jo ikke akkurat billig..

 

Og man vil nok alltid komme borti problemer med spill og applikasjoner som rett og slett ikke er programmert til å ta forbehold om slike banale oppløsninger som skaper krasj og kaos, dessverre. Husker når jeg testet 5760x1080, og de fleste spill taklet ikke dette spesielt bra. De krasjer ikke, men måten ting ble tegnet og dratt utover på de to skjermene på siden var langt, langt ifra optimalt på noen som helst måte og gjorde det hele til et klart no-go for meg.. Også var ytelsen langt under pari, kan meg gjerne kresen men det å å oppnå stabilt 60++ FPS, med 120Hz skjermer og en oppløsning på 5760x1080 med grafikkinnstillinger på minimum high, gjerne med 2-4x AA skjer bare ikke med dagens teknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...