Taake89 Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Jeg mente ikke at det var dumt også kjøpe ikkereferansjekjøler, men har du valget mellom ett overklokket kort og ikke overklokket kort, men samme pcb og kjøler, så er det ikke noe poeng også kjøpe fabrikkoverklokket kort. Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Vapor-X-versjonen med boost så ut som et utrolig godt alternativ ja, kanskje til og med det beste i følge reviews! Får se hva jeg gjør, men dette er vel kanskje litt off topic med tanke på at dette er Kepler-tråden Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Vapor-X-versjonen med boost så ut som et utrolig godt alternativ ja, kanskje til og med det beste i følge reviews! Får se hva jeg gjør, men dette er vel kanskje litt off topic med tanke på at dette er Kepler-tråden Det er såpass off topic at det nesten er som å banne i kirka 1 Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Det er såpass off topic at det nesten er som å banne i kirka Jeg ser absolutt den ja Men takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 7. mars 2013 Del Skrevet 7. mars 2013 La merke til at maks volt på 680 i evga precision x har gått ned til 1150mV fra 1175. Er dette pga av nvidia sin 314.07 driver, eller nye versjonen av precision x? Merker ingenting på ytelse eller overklokkingsfrekvens. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. mars 2013 Del Skrevet 8. mars 2013 Ny driver: 311.06 WHQL Skal komme igjennom windows update: Eller download her: http://www.station-drivers.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=4354 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 (endret) Og GTX 670 er nede i ca 2 300,- nå 4600kr for SLI er jo et røverkjøp Endret 10. mars 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Litt om Maxwells etterfølger Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Nå er det kommet UEFI Bios til Asus GTX 680. For de som trenger det http://www.station-drivers.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=4369 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Nå har jeg ikke flgt med i timen her.... UEFI bios til et skjermkort!? Hvordan i alle dager fungerer det? o,O Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Litt om Maxwells etterfølger Er selv på GTC og hørte på Nvidia sin keynote, og skal senere på briefing om Maxwell kom kommer neste år. Det er mye spennende både for GeForce og Tegra i tiden fremover... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Er selv på GTC og hørte på Nvidia sin keynote, og skal senere på briefing om Maxwell kom kommer neste år. Det er mye spennende både for GeForce og Tegra i tiden fremover... Satt og ventet på om du skulle si noe om det. Jeg er veldig spent på hva Maxwell vil by på. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. mars 2013 Del Skrevet 19. mars 2013 Nvidia viste forresten også frem Kayla som er et developer mini-ITX kort med en Tegra 3 ARM prosessor og en "neste generasjon" Kepler brikke (ikke Maxwell enda). Dette er en low-end versjon av Nvidia sin Kepler refresh som kommer senere på våren... En modifisert versjon av samme GPU er det som blir integrert i "Logan" som er neste Tegra brikke som blir lansert mot slutten av året. Logan er en quad-core ARM Cortex-A15 (4+1) med en Kepler GPU, noe som vil si full CUDA 5 støtte samt OpenGL 4.3 og hele driveren-stacken vi er vant med fra desktop. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Er det nå sikkert at Maxwell kommer neste år, altså i 2014? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Er det nå sikkert at Maxwell kommer neste år, altså i 2014? Den må nesten det hvis de ikke skal bli forbigått av AMD. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Det blir jo spennende å se om AMD klarer å holde koken nå som staben også må fokusere kraftig på å lage maskinvare til både Xbox og PS4. Nvidia mener at de selv ikek hadde klart det, så spørs det om AMD har kapasitet so mer god nok til at det ikke går utover andre deler av bedriften (til en viss grad vil det alltids gjøre det, men om det blir vesentlig gjennstår å se) Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 AMD har kapasitet so mer god nok til at det ikke går utover andre deler av bedriften (til en viss grad vil det alltids gjøre det, men om det blir vesentlig gjennstår å se) Problemene AMD har nå skyldes i veldig liten grad at de skal lage brikkene i PS4. Problemene er at over en tredjedel av utviklerene har mistet jobben det siste året på grunn av nedkjæringer. Dette blir uansett off-topic her. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Det blir jo spennende å se om AMD klarer å holde koken nå som staben også må fokusere kraftig på å lage maskinvare til både Xbox og PS4. Nvidia mener at de selv ikek hadde klart det, så spørs det om AMD har kapasitet so mer god nok til at det ikke går utover andre deler av bedriften (til en viss grad vil det alltids gjøre det, men om det blir vesentlig gjennstår å se) På dette tidspunktet er nok PS4 ferdig designet på transistornivå, og det vil ikke overraske meg om NextBox også er stort sett ferdig. Dessuten er det mye som tyder på at designene som går i PS4 også vil havne i APUer (Jaguar ble for eksempel annonsert som en APU lenge før Sony sa de skulle bruke den,) altså kan de gjøre mye klipp og lim. Nvidia har ikke like sterke prosessorer som AMD, og for å designe en APU tilsvarende den i PS4 måtte de samarbeidet med Intel som fort kunne kostet begge selskaper store summer. AMD var det naturlige valget, ikke bare fordi de har laget slike APUer tidligere, men også fordi ingen andre lager slike produkter. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Jeg håper at AMD får bruke sine gjenværende ressurser på CPU- og GPU-utvikling for PCer nå, jeg er mye mer bekymret for AMDs fremtid enn Nvidias. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Det er grått nok i pc verden med bare en utvikler til CPUer om vi ikke må leve med bare en utvikler for GPUer også. Så håper det blir bedre for AMD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå