Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du nok penger så får du K|ngp|n til å frankensteinmodde noen GTX 680 eller 7970 slik at de kjører på 1600mzh på gpu med fasekjøler. Det er bare snakk om penger :p

Har tenkt å investere i kort og kjøling når det om et par år kommer kort som takler ray tracing i sanntid, noe jeg har drømt om siden 1991.

Lenke til kommentar

Blir GeForce Titan et slags nisjeprodukt, og så kommer GTX 7 serien senere? Skal Titan legge seg over 7 Serien i ytelse og kun komme i begrenset antall kort?

Jobber AMD med noe lignende?

Må si 2 stk Titan, om ytelsesryktene stemmer, er meget fristende :)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Titan blir vel som alle andre toppkort, en nisje som andre rimeligere og noe enklere skjermkort vil basere seg på etterhvert. Hva de kommer til å kalle serien er ikke helt sikkert, men det blir garantert andre billigere kort som blir basert på samme kjernen, bare med bla. mine mindre, færre minnebrikker (mindre bussbredde), nedklokket og færre inntakte shadere.

Det har aldri vært tilfelle (så lenge jeg har fulgt med) at Nvidia bruker milliarder av kronasje for å lage et toppkort de færreste har råd til, og stopper der. ;) At vi får se rimeligere versjoner er garantert, men vi vet ikke hvor lang tid det tar. Tipper at det ikke tar mange månedene/ukene før vi får se et "GTX 770"-

Uansett, kanskje det blir 700-serien, kanskje 800-serien, det spiller i bunn og grunn ingen rolle, for det blir bare et navn. På samme måte som at Nvidia hoppet over 100-serien, som kun endte opp som en budsjett-respinn av 9000/8000-serien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Unigine Valley & Unigine Heaven 4.0 Coming Next Week (Windows, Linux og Mac OS X)

Bildene så langt ser skuffende ut for Unigine Valley:

post-63307-0-16496500-1360515178_thumb.jpg

Terrenget ser ikke realistisk ut i det hele tatt, ser ut som en sandhaug med trær strøtt utover. Ting ser spesielt dårlig ut der trær i det fjerne blandes med terrenget, trolig pga. for lav teksturoppløsning. Som vanlig er polycount lav for Unigine. Jeg håper at den endelige versjonen blir bedre enn dette greiene her.

Lenke til kommentar

Unigine Valley & Unigine Heaven 4.0 Coming Next Week (Windows, Linux og Mac OS X)

Bildene så langt ser skuffende ut for Unigine Valley:

post-63307-0-16496500-1360515178_thumb.jpg

Terrenget ser ikke realistisk ut i det hele tatt, ser ut som en sandhaug med trær strøtt utover. Ting ser spesielt dårlig ut der trær i det fjerne blandes med terrenget, trolig pga. for lav teksturoppløsning. Som vanlig er polycount lav for Unigine. Jeg håper at den endelige versjonen blir bedre enn dette greiene her.

Fjellet i bakgrunnen er mer detaljert enn trærne som er i fokus :mellow:

Lenke til kommentar

De andre bildene så bedre ut. Virker som om jeg ser noen barnåler på greit hold til og med. Hadde det ikke vært for crap bilde-kvalitet på screenshott'ene, så kunne man sagt det mer sikkert. Blir spennende å se hva de får ut. Foreløpig ser det ut som det desidert fineste vi har av grafikk i slikt terreng. Uansett, det er vel sikkert tilsvarende krevende også da men.

Lenke til kommentar

Fjellet i bakgrunnen er mer detaljert enn trærne som er i fokus :mellow:

Ja, men legg merke til teksturen på fjellet, den er veldig lite detaljert. Jeg håper at det er den heftige JPEG-komprimeringen som får det til å se verre ut enn det virkelig er, for hvis det der er kvaliteten med 16x AF så er ikke det mye imponerende.

Både skyggene og fargene på trærne øverst ser bare helt kunstig ut.

De andre bildene så bedre ut. Virker som om jeg ser noen barnåler på greit hold til og med. Hadde det ikke vært for crap bilde-kvalitet på screenshott'ene, så kunne man sagt det mer sikkert. Blir spennende å se hva de får ut. Foreløpig ser det ut som det desidert fineste vi har av grafikk i slikt terreng. Uansett, det er vel sikkert tilsvarende krevende også da men.

Unigine-benchmarks er alltid svært krevende, faktisk unødvendig krevende. Prøv å kjør Heaven uten tessellation, det er veldig lavt detaljnivå men likevel ganske krevende.

Flere sider legger ut Titan for salg: http://www.austin.ne...-bit-ddr5-base/

Fem, 5, ganger så dyrt som et 660 Ti (!)

6GB på 512-bits buss, er noe feil her eller har jeg sovet i timen?

BTW: spesifikasjonene utenom minnemengde er identisk med GTX 690

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Hmm, ja du sier noe efikkan. Det virket urovekkende likt i grunn.

6GB på 512-bit buss er vel ikke umulig, bare litt "spesielt". :p

f.eks 24 stykk 256MB-brikker (12 forran og 12 bak) som alle bruker normale 32-bit tilkobling hver.

Alternativt 12 stykk 512MB-brikker som bruker 64-bit tilkobling. (er teknologien i dag moden for at Nvidia kunne sett en slik økning?)

Uansett så ville det vært som om Nvidia dro en kanin opp av hatten.

Lenke til kommentar

Hmm, ja du sier noe efikkan. Det virket urovekkende likt i grunn.

6GB på 512-bit buss er vel ikke umulig, bare litt "spesielt". :p

f.eks 24 stykk 256MB-brikker (12 forran og 12 bak) som alle bruker normale 32-bit tilkobling hver.

Alternativt 12 stykk 512MB-brikker som bruker 64-bit tilkobling. (er teknologien i dag moden for at Nvidia kunne sett en slik økning?)

Uansett så ville det vært som om Nvidia dro en kanin opp av hatten.

Uansett så er prisen helt hårreisende, med mindre det er snakk om "topp" kortet av Titan utgaven. Håper det da jeg ikke har råd til 2 x Titan kort til den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...