Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)

_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva Nvidia har klart å gjøre med raster-ytelsen vil være ganske avgjørende her, GK104 har allerede problemer med å få utnyttet maksimalt av regnekraft og teksturytelse. På papiret ser GK110 mer skjevfordelt ut, men det er under forutsetningen at rasterytelsen er som GK104 i relasjon til ROP og minne.

Lenke til kommentar

Det er slik de ser ut vanligvis ja. Hvis de er oppgitt som endelig produktnavn så er de nok identiske med det endelige (planlagte) produktet, og lanseringen nært forestående.

Jeg har dessverre ikke anledning til å si så mye mer, men produktnavn pleier å dukke opp i drivere et par måneder før release, spesielt med GeForce-produkter.

Når det gjelder Tesla så kan det ofte gå godt over relaease før ting kommer inn i driveren.... :) NVIDIA Corporation Device 1022 (rev a1) dukket opp sommeren 2012, ble "sluppet" i oktober/november, og først rundt nyttår ble kortet i driveren døpt om til NVIDIA Tesla K20c.

Lenke til kommentar

hvorfor vil ikke et kort som trekker 350w selge bra ?? hvis ytelsen er deretter, så ser jeg ikke noe problem med et sånt kort.

Fordi det er for varmt, GTX 590 og HD 6990 solgte aldri særlig bra til tross for at ytelsen var knallbra for sin tid. For å kjøle en enkelt GPU med så høyt effektforbruk må det også en langt kraftigere kjøler til verks, GTX 480 var allerede uakseptabelt bråkete og det trakk bare 250W.

For de som ønsker en god latter. Jeg kan garantere at dette er en forfalskning, engineering samples har kodenavn i beta-drivere.

Jeg fant et resultat på 3DMark-sidene som hadde nesten identiske grafikkresultater med et GTX 690 :p

Lenke til kommentar

Jeg fant et resultat på 3DMark-sidene som hadde nesten identiske grafikkresultater med et GTX 690 :p

Jeg har tatt en liten kikk på Futuremark sine sider, og dette ser ut til å være ganske nøyaktig det dobbelte av en GTX 680 med en CPU på cirka samme klokkefrekvens. De som har noe høyere poengsum har godt overklokkede CPUer og eventuelt GPU. Nå er det ikke perfekt korrelasjon mellom 3DMark og faktisk spillytelse, but I smell Photoshop...

Jeg bare forstår ikke hvordan brikken skal kunne yte det dobbelte av GTX 680 og bare trekke noen få watt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...