Nizzen Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) For folk som ikkje får SLI i Farcry 3: Last inn i nvidia inspector denne profilen: pakk ut først... https://forums.gefor...tachment/57520/ Og bruk seff 310.64 driveren. Endret 1. desember 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Selv med nyeste drivere så slet jeg med at fpsen hele tiden droppet ned i 10-15 i farcry3. Klarte ikke å finne utav hva som gjøre det. Tar jeg å minimerer og maksimerer spillet får jeg tilbake mine normale framrate 50-80. Men tar bare en stund før det detter ned igjen. Ser at gpu loaden går veldig ned også. Endret 1. desember 2012 av Ekinorak Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Selv med nyeste drivere så slet jeg med at fpsen hele tiden droppet ned i 10-15 i farcry3. Klarte ikke å finne utav hva som gjøre det. Tar jeg å minimerer og maksimerer spillet får jeg tilbake mine normale framrate 50-80. Men tar bare en stund før det detter ned igjen. Ser at gpu loaden går veldig ned også. Høres ut som du går tom for VRAM. Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 1. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2012 Du har helt riktig. Antar at det ikke vil hjelpe å få sli til å virke. Drøyt at spillet skal ta 2gb VRAM i 2560x1600. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Du har helt riktig. Antar at det ikke vil hjelpe å få sli til å virke. Drøyt at spillet skal ta 2gb VRAM i 2560x1600. Nå har jeg akkurat startet å spille, men hittil er min peak på 1,36 GB forbruk på 2560x1440. (har bare 1,5 GB) Lukter rimelig heftig minnelekkasje lang vei om den tar i bruk over 2 GB VRAM etterhvert. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Du har helt riktig. Antar at det ikke vil hjelpe å få sli til å virke. Drøyt at spillet skal ta 2gb VRAM i 2560x1600. AMD har vært med på å utvikle grafikken, ganske selvfølgelig at de programmerer spillene til å dra nytte av mer enn 2GB VRAM på 2560x1600. Et triks kan være å skru av aero om du ikke har gjort det enda, du kan også prøve å justere ned MSAA og HBAO-nivået. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg tviler sterkt på at det er snakk om noen minnelekkasje, minneallokering i grafikkminne er svært restriktivt i forhold til systemminne, og programmet må eksplisitt be driveren allokere et minneområde på størrelse med en toerpotens. Hvis FarCry3 faktisk bruker såpass med grafikkminne til modeller i høyere detaljer så synes jeg det bare er bra. Det vil være dumt om de skulle kutte ut et detaljnivå fordi mange har for lite minne, vi kan ikke holde utviklingen tilbake lenger. Hvis et spill er litt for tungt ved lansering så synes jeg det er bra for å drive utviklingen av maskinvare fremover. Hadde det vært opp til meg hadde f.eks. GTX 680 vært levert med 2GB 6GHz GDDR5 pluss minst 8GB tregere minne. 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 2. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 2. desember 2012 Hvis et spill er litt for tungt ved lansering så synes jeg det er bra for å drive utviklingen av maskinvare fremover. +1 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg tviler sterkt på at det er snakk om noen minnelekkasje, minneallokering i grafikkminne er svært restriktivt i forhold til systemminne, og programmet må eksplisitt be driveren allokere et minneområde på størrelse med en toerpotens. Hvis FarCry3 faktisk bruker såpass med grafikkminne til modeller i høyere detaljer så synes jeg det bare er bra. Det vil være dumt om de skulle kutte ut et detaljnivå fordi mange har for lite minne, vi kan ikke holde utviklingen tilbake lenger. Hvis et spill er litt for tungt ved lansering så synes jeg det er bra for å drive utviklingen av maskinvare fremover. Hadde det vært opp til meg hadde f.eks. GTX 680 vært levert med 2GB 6GHz GDDR5 pluss minst 8GB tregere minne. jeg er enig, men det er ingenting i FC3 som skal tilsi så mye minnebruk. Grafikken i FC3 ser polert ut, men mangler dybde og "troverdighet". veiene ser ut som plastveier f.eks. forskjell på "holde utviklingen tilbake" og WASTE minne på "dårlig" grafikk. liten tvil om at dette spillet er laget for Xbox og PS3. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 jeg er enig, men det er ingenting i FC3 som skal tilsi så mye minnebruk. Grafikken i FC3 ser polert ut, men mangler dybde og "troverdighet". veiene ser ut som plastveier f.eks. forskjell på "holde utviklingen tilbake" og WASTE minne på "dårlig" grafikk. liten tvil om at dette spillet er laget for Xbox og PS3. Jeg har ikke spillet selv, så jeg vet ikke om spillet sløser. Men jeg vil minne om at teksturer er ofte det som tar mest plass, og at et detaljnivå opp betyr fire ganger høyere minneforbruk. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg har ikke spillet selv, så jeg vet ikke om spillet sløser. Men jeg vil minne om at teksturer er ofte det som tar mest plass, og at et detaljnivå opp betyr fire ganger høyere minneforbruk. Man trenger da ikke doble dimensjonene på alle teksturene Fullt mulig de har økt oppløsningen på alle teksturer kun for å få AMD-kortene til å fremstå bedre, hadde ikke vært så voldsomt overraskende egentlig, på en positiv side er det i hvert fall ikke PhysX. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 Det er jo ikke SÅ mye minneforbruk etter hva jeg kan måle i alle fall. Rundt 1300-1350 MB med 2560x1440. Derfor jeg kanskje trodde det var minnelekasje hos noen... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 Hvis dere skal sammenligne så bør det brukes samme innstillinger. I tillegg bør det sjekkes hvilken type AA som faktisk brukes, hva et spill oppgir som "8xAA" eller "MSAA" trenger ikke være det samme på Nvidia- og AMD-skjermkort. 1 Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 hvis far cry 3 bruker over 2 gig video minne så må det være dårlig opptimalisert, spillet ser pent ut..men ikke såå pent. kunne vært bedre texturer for min del...men virker som det er en bug som gjør at man får fps drops, leste jeg på guru3d i hvertfall. jeg får f.eks dropps fra 90 fps til 10, med 2X AA aktivert. da er minnebruke på beskjedne 1100mb. men slår jeg av AA så har jeg fin fps hele veien.. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 hvis far cry 3 bruker over 2 gig video minne så må det være dårlig opptimalisert, spillet ser pent ut..men ikke såå pent. kunne vært bedre texturer for min del...men virker som det er en bug som gjør at man får fps drops, leste jeg på guru3d i hvertfall. jeg får f.eks dropps fra 90 fps til 10, med 2X AA aktivert. da er minnebruke på beskjedne 1100mb. men slår jeg av AA så har jeg fin fps hele veien.. Fps drops pga man har glemt å mekke inn sli fix. Ikke drops hos meg etter fix.. Se forige side.... Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 3. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Fps drops pga man har glemt å mekke inn sli fix. Ikke drops hos meg etter fix.. Se forige side.... har gjort det der..og fikk mye høyere fps en før så den fixen funker...men er fortsatt det jalla drops når jeg setter på AA. får bare spille uten AA så lenge og vente på driver/patch. Endret 3. desember 2012 av Blazer Lenke til kommentar
Blazer Skrevet 4. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 310.70 lekkert. har du testet den ? må man fortsatt legge inn sli profil i inspector med den driveren ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) lekkert. har du testet den ? må man fortsatt legge inn sli profil i inspector med den driveren ? Hørtes bra ut. Dette er hva Nvidia sier om driveren: Following 310.70's creation, we updated our Far Cry 3 SLI profile to incorporate new 'bits' that prevent frame rate stuttering observed on some systems with the previous profile. Jay! Nå bør SLI være fikset uten å bruke injector. Ikke nok med det, men man kan vente opp til 37 % ytelsesøkning. Leading the charge in 310.70 is a 37% boost for Far Cry 3, followed by a 26% boost for Call of Duty: Black Ops II, an 18% boost for The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena, a 17% boost for Assassin’s Creed III, and a 12% boost for Battlefield 3. http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-310-70-drivers-released Endret 4. desember 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 6. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2012 Åpnet en laptop for å bytte ut skjermkort nå, sitter og syntes det var merkelig at det ikke var kjølepasta på minnemodulene, bare en slags gummiaktig padding. Antar det da går fint å bare la den være slik? Det er ikke nødvendig da med kjølepasta på minnemodulene? Dem ser helt tørre ut. Det er 680m. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå