Gå til innhold

Neste gen Nvidia skjermkort Kepler (GTX - 6xx ?)


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette kortet noe å satse på? ASUS GTX660Ti DirectCu II. På tilbud.

Ser at dette yter ca 5fps dårligere på 1920x1200 i BF3 ultra, enn GTX670 (ifølge hardware's test av ASUS GTX660Ti.)

 

Så hvis vi regner til billigste GTX670 på rundt 2800-2900,- så vil jeg betale 500-600,- for 5fps i BF3 ultra 1920x1200.

 

Hva tror dere? Vil dette også være en stor oppgradering fra mitt HD5850?

Er bra pris det. 660Ti er ca 200% ytelsen til 5850.

Kremt. 100 % bedre, ikke 200 %. ;)

200 % er altså 4 ganger kraftigere, og SÅ bra er det altså ikke. Og i BF3 på 1920x1200 så er det ca akkurat 100 % bedre enn HD 5850 ja.

 

Men det er god pris, og det følger med et spill i tillegg. ^^ 5 FPS ekstra for GTX 670 (aka. 10 % mer) for 5-600kr ja.

 

Du betaler altså 2200kr for 100 % mer ytelse, og 2800kr for 110 % mer ytelse. Jeg ville nok gått for 660 Ti ja. ;)

 

Alternativt om du har mulighet og lyst, så ville 500kr gitt deg 80 % ytelseøkning om du kjører Crossfire. ;)

f. eks: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=37180399

 

Du sparer 2000kr i bytte mot mer avgitt varme, og litt mer bråk. (Nøyaktig 3dB ekstra)

Lenke til kommentar

Det hele er vel snakk om forskjellen mellom utsagnene:

"200 % ytelsen til X"

"økning med 200 % ytelse i forhold til X".

 

blinc nevnte ingen økning i sin post, noe Andrull tok for gitt at h*n mente (se Andrull sin bruk av "bedre"). Med andre ord, posten til blinc og Andrull sier ikke det samme, og begge to er korrekt (slik jeg ser det).

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar

..

200% av X er 2X uansett hvordan du vrir på det.

I denne sammenheng som handler om ytelse, primært i BF3, kan vi da ta analogien 200% av Radeon5850=Gtx660Ti

Sagt folkelig: Gtx660Ti er ca dobbelt så raskt som R5850

 

"100 % bedre, ikke 200 %.

200 % er altså 4 ganger kraftigere, og SÅ bra er det altså ikke."

200% skulle vel isåfall betydd 3 ganger kraftigere..

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Begge to hadde rett i grunn ja. Jeg gikk ut fra at det var snakk om prosent bedre. :)

 

Denne antagelsen var vel av vane, og at det har vært normen i denne tråden, da jeg/vi her inne pleier å oppgi det meste i prosentvis økning når man sammenligner.

Derfor ble det noe bakvent å oppgi det i prosent i forhold til den andre, men greit nok, jeg skulle ikke korrigert deg. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

200% av X er 2X uansett hvordan du vrir på det.

I denne sammenheng som handler om ytelse, primært i BF3, kan vi da ta analogien 200% av Radeon5850=Gtx660Ti

Sagt folkelig: Gtx660Ti er ca dobbelt så raskt som R5850

 

"100 % bedre, ikke 200 %.

200 % er altså 4 ganger kraftigere, og SÅ bra er det altså ikke."

200% skulle vel isåfall betydd 3 ganger kraftigere..

Dette er et matematisk spørsmål, men de fleste bruker prosent upresist eller ukorrekt terminologi. Prosent er alltid i relasjon til et annet tall, hvis denne relasjonen ikke er implisitt så skal det spesifiseres.

1) "A har 100% av ytelsen til B": ytelse(A) = ytelse(B)

2) "A har 100% bedre ytelse enn B": ytelse(A) = ytelse(B) + (100/100)*ytelse(B) = 2*ytelse(B)

3) "A har to ganger ytelsen til B" ekvivalent med "A har 200% ytelsen av B": ytelse(A) = 2*ytelse(B)

4) "A har 200% bedre ytelse enn B": ytelse(A) = ytelse(B) + (200/100)*ytelse(B) = 3*ytelse(B)

Prosent blir mer innfløkt når relasjonen blir snudd:

"A har 25% bedre ytelse enn B" er ekvivalent med "B har 80% av ytelsen til A".

Lenke til kommentar

Takk for svar gutter! CPUen er noen år gammel ja, men kjøleren har kilt seg fast, så får ikke gjort så mye med den.

 

Satt ned mesh quality, og det hjalp absolutt en del. Tjente minst 5 FPS! Får glatt 60 FPS på Ultra med tom map, men så snart man går i nærkamp, stanger den av og til mot 20 tallet! Noe jeg kan gjøre med dette? Har litt treg RAM, (6 GB) men det har neppe noen betydning?

 

Prosessoren ligger på mellom 65-70 C i spill, vil det være noe vits å overklokke med det utgangspunktet? Er jo som sagt stuck med stock kjøleren.

 

Edit: Btw, burde jeg klare å kjøre Far Cry 3 med mine specs? Ser ut som det krever mindre enn BF3 på reccomended? http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=883&game=Far%20Cry%203 Og det tilsvarer vel ca. high? :)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Takk for svar gutter! CPUen er noen år gammel ja, men kjøleren har kilt seg fast, så får ikke gjort så mye med den.

 

Satt ned mesh quality, og det hjalp absolutt en del. Tjente minst 5 FPS! Får glatt 60 FPS på Ultra med tom map, men så snart man går i nærkamp, stanger den av og til mot 20 tallet! Noe jeg kan gjøre med dette? Har litt treg RAM, (6 GB) men det har neppe noen betydning?

 

Prosessoren ligger på mellom 65-70 C i spill, vil det være noe vits å overklokke med det utgangspunktet? Er jo som sagt stuck med stock kjøleren.

 

Edit: Btw, burde jeg klare å kjøre Far Cry 3 med mine specs? Ser ut som det krever mindre enn BF3 på reccomended? http://www.game-debate.com/games/index.php?g_id=883&game=Far%20Cry%203 Og det tilsvarer vel ca. high? :)

Den som venter får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...