ATLW Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Når jeg laster filer via torrent programmer, så kræsjer nettet så snart jeg har hatt 1.8 mb/s i noen minutter. Jeg lastet i går ned noe via CDON.NO med en hastighet på ca 12mb/s, og der kræsjet jeg ikke. Etter ett kræsj, så tar det ca 1min før nettet er tilbake. Noen forklaring på hva som er galt? Bruker kabel rett til modem, og Windows 7. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Hva slags modem og nettleverandør? Lenke til kommentar
sju4sju Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Tror dette har noe med lite minne på router i sammenheng med at mange tilkoblinger må opprettholdes. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 høres ut som ustabil ruter. Ta kontakt med kundeservice Lenke til kommentar
ATLW Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Hva slags modem og nettleverandør? Allied Telesis står det på modemet. Nettet er levert av Kvinnherad Breiband (kband.no) Vet ikke hvem som leverer til de. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg kjenner lite til ISP og produktene der. Det virker hvertfall som at det er bittorrent (mange samtlige forbindelser) som får det til å krasje. Du kan jo kontakte kundeservice og høre hva de foreslår. Lenke til kommentar
nutts Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er formange samtidige forbindelser som er problemet. Gå inn på innstillingene i din torrent klient, finn innstillingen og prøv deg frem med feks ett sted mellom 50 og 200 samtidige forbindelser. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Kan du se noe ang cpu/minneforbruk dersom du logger den inn på modem/router? Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Et annet alternativ er å få din nåværende router/modem i "bridge mode". Få det en router med bedre hardware for å håndtere alle tilkoblingene. Koble routeren/modemet med bridge mode til WAN på den nye routeren..... Kan anbefale Netgear's WNR3500L & WNDR3700L og legge inn DD-WRT Firmware..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå