c4r3 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Først og fremst vil jeg bare si at jeg virkelig hater NAV, jeg har blitt kastet ut hjemmefra og har derfor bodd litt hos venninner her og der. Er akkurat ferdig med skole så leter etter jobb, men tar jo litt tid å få seg en jobb for å så samle opp penger til depositum også videre.. Men NAV nektet å sette opp en sosial sak på meg fordi jeg var for UNG?! (Er 20 år) Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, jeg har fortsatt ingen plass å bo.. Og jeg har søkt om dagpenger (vet jeg har tjent over grensa for å ha krav på dp), men er det noen som vet hvor lang tid dette tar?? Har gått 2 uker uten at jeg har hørt noe som helst.. Nødpenger fikk jeg heller ikke! Unnskyld meg men hadde jeg vært fra et annet land og kommet til norge hadde nav GLEDELIG hjulpet meg. Men siden jeg er NORSK JENTE og 20 ÅR, får jeg ikke hjelp. SYKT SYSTEM! Jens kan bare gå å legge seg... Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Først og fremst vil jeg bare si at jeg virkelig hater NAV, jeg har blitt kastet ut hjemmefra og har derfor bodd litt hos venninner her og der. Er akkurat ferdig med skole så leter etter jobb, men tar jo litt tid å få seg en jobb for å så samle opp penger til depositum også videre.. Men NAV nektet å sette opp en sosial sak på meg fordi jeg var for UNG?! (Er 20 år) Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, jeg har fortsatt ingen plass å bo.. Og jeg har søkt om dagpenger (vet jeg har tjent over grensa for å ha krav på dp), men er det noen som vet hvor lang tid dette tar?? Har gått 2 uker uten at jeg har hørt noe som helst.. Nødpenger fikk jeg heller ikke! Unnskyld meg men hadde jeg vært fra et annet land og kommet til norge hadde nav GLEDELIG hjulpet meg. Men siden jeg er NORSK JENTE og 20 ÅR, får jeg ikke hjelp. SYKT SYSTEM! Jens kan bare gå å legge seg... Du har rett på sosialstønad, og nødbopel spesielt siden du er ferdig med skolen, (det er sedvane at foreldre støtter barna sine til endt vgs), du har bare møtt på en tåpelig saksbehandler. Gå til NAV, be om om sjema for sosialstønad, finn dokumentasjonen den krever, (ligningsattest, kontoutskrift, osv), på den søknaden skal det være et sted for å huke av om du trenger bopel, i tillegg skriver du hva som er ditt problem. Å få sosialstønad krever at du har 0,- på konto, og at du ikke har forsørger(e). Aldersgrensen for å få sosialstønad er 18år, Dagpenger får du ikke hvis ikke du har jobbet mer enn 50% i mer enn 1 år. Det er og viktig at du melder flytting fra hjemme til "uten fast bolig" (noen kommuner er strengere på dette enn andre men det å få hjelp til bopel krevers av enkelte kommuner at man ikke har fast bolig). Dagpengesøknaden kan ta inntil 6 måneder å behandle, har du sluttet ifra jobben din selv, har må du vente 8 uker ifra du søkte om dagpenger før du kan begynne å tjene opp dagpenger. husk å være registrert som arbeidssøker hos NAV og at du sender meldekort. OG, se om du kan finne en hybel for da står du sterker ved at du trenger penger til husleie, (finner du hybel bør du søke om bostøtte i tillegg). -frank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå