se# Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Valget som TS er ute etter heter File -> Export As New Files ... Ser problemet nå. Jeg lastet også ned V10 og forsåvidt enig i at kommandoen du nevner er den riktige, men sitter fortsatt med følelsen at vi prøver å saver på et spørsmål som muligens ikke er ideelt. Dvs at det må finnes en bedre måte å komme til målet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ser problemet nå. Jeg lastet også ned V10 og forsåvidt enig i at kommandoen du nevner er den riktige, men sitter fortsatt med følelsen at vi prøver å saver på et spørsmål som muligens ikke er ideelt. Dvs at det må finnes en bedre måte å komme til målet. Det er det muligens. Men da tror jeg det er andre verktøy enn PS Elements som må til. Og jeg er usikkert på hvilke som egner seg til slike ting. Lenke til kommentar
se# Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Ser problemet nå. Jeg lastet også ned V10 og forsåvidt enig i at kommandoen du nevner er den riktige, men sitter fortsatt med følelsen at vi prøver å saver på et spørsmål som muligens ikke er ideelt. Dvs at det må finnes en bedre måte å komme til målet. Det er det muligens. Men da tror jeg det er andre verktøy enn PS Elements som må til. Og jeg er usikkert på hvilke som egner seg til slike ting. Et eksempel hadde muligens hjulpet. Er det bare snakk om å få tekst over et bilde kan jo PowerPoint eller Word gjøre det, men må det ende opp som PSD-filer er det kanskje ikke så mange andre muligheter. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Et eksempel hadde muligens hjulpet. Er det bare snakk om å få tekst over et bilde kan jo PowerPoint eller Word gjøre det, men må det ende opp som PSD-filer er det kanskje ikke så mange andre muligheter. PSD filer er mitt forsalg, og som et mellomlager for å gjøre jobben å bytte tekst fra bilde til bilde enkel. Det å konvertere en alle PSDD'ene til JPEG er jobben som filene tilgjengelig for den som skal ha sluttresultatet. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Ser nå at editoren har en Export-funksjon under File, med pil som indikerer at det er flere alternativer. Den funksjonen funker ikke, selv når jeg har merket av en psd-fil... Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Ser nå at editoren har en Export-funksjon under File, med pil som indikerer at det er flere alternativer. Den funksjonen funker ikke, selv når jeg har merket av en psd-fil... Du har samme valg i organisatoren også? Funker det ikke den heller? Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Ser nå at editoren har en Export-funksjon under File, med pil som indikerer at det er flere alternativer. Den funksjonen funker ikke, selv når jeg har merket av en psd-fil... Du har samme valg i organisatoren også? Funker det ikke den heller? Nei, i organisatoren er ikke funksjonen der i det hele tatt. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Nei, i organisatoren er ikke funksjonen der i det hele tatt. I File menyen, rett over Print skal du ha et valg som sier Export As New File(s) ... Alternativ velg et par tre filer og tast Ctrl+E Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Det eneste jeg har over Print, er valget "Move", som ligger i en ny bolke med funksjoner. :S Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det eneste jeg har over Print, er valget "Move", som ligger i en ny bolke med funksjoner. :S Er du på Windows eller Mac? Hos meg ser det slik ut: Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Er på Mac, men skulle ikke tro at det har noe å si... EDIT: Har jo alle de andre funksjonene som du har... Endret 29. januar 2012 av Nycolan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Kan være at den funksjonen mangler på Mac? Skjønner iPhoto PSD filene? I såfall kan du eksportere de derfra. Lenke til kommentar
L4ffen Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Dette kunne jeg vel tenkt ut selv, men iPhoto har jeg ikke brukt på lenge, så det falt meg aldri inn å prøve. Det funket i alle fall utmerket! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå