Gå til innhold

Lagre flere bilder samtidig i Photoshop Elements

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man vil vel gjerne la de ferdigredigerte bildene få hvert sitt unike navn, og da er det vel vanskelig å lagre alle under ett. (Jeg føyer alltid til et stikkord etter bildenummer når jeg har redigert, så blir det f.eks slik:IMG_3023-på-havna) - Litt tidsbruk må man regne med ja...

Ser jeg har misforstått her...det dreide seg ikke om å lagre bilder samtidig, men å sende flere samtidig til en ny mappe...det blir noe annet.

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Er det ikke bare og merke flere spesifikke bilder samtidlig "ctrl+venstreklikk på musa"og eksportere de til en spesifikk mappe ?

Det er lenge siden jeg har jobbet med Elements nå, men jeg mener at den kan eksportere flre på en gang. Vel og merke fra organisatoren.

Lenke til kommentar

Men går det an å skape noen form for forbindelse mellom bilder i Editor og bilder i Organizer da?

PS: Vanligvis er ikke dette noe problem, men nå har jeg et .pds-bilde som jeg skal ha rundt 100 kopier av, bare med forskjellig tekst. Denne teksten kan bare endres på i PS, så vidt jeg vet, siden det er en .pds-fil. Derfor er det veldig tungvint å lagre bildene ett og ett, siden det er tre prosesser jeg må gjennom i eksporteringen (filnavn, mappe, options, filstørrelse osv).

Lenke til kommentar

Men går det an å skape noen form for forbindelse mellom bilder i Editor og bilder i Organizer da?

PS: Vanligvis er ikke dette noe problem, men nå har jeg et .pds-bilde som jeg skal ha rundt 100 kopier av, bare med forskjellig tekst. Denne teksten kan bare endres på i PS, så vidt jeg vet, siden det er en .pds-fil. Derfor er det veldig tungvint å lagre bildene ett og ett, siden det er tre prosesser jeg må gjennom i eksporteringen (filnavn, mappe, options, filstørrelse osv).

Da er det smarteste å starte i editoren. Endre tekst, og velge Save As med passende navn (husk å huke av at de skal huskes i organisatoren også). Når du er ferdig, så har du 100 psd filer med passende navn, som du kan velge i organisatoren og eksportere.

Lenke til kommentar

Kan se ut som det er den kjappeste løsningen, men hvor er eksport-funksjonen i organisatoren? Den ligger ikke under "File". Kan det ha noe å gjøre med at jeg bare bruker prøveversjonen av programmet?

EDIT: Funker heller ikke med høyreklikk.

Endret av Nycolan
Lenke til kommentar

Betyr det at du har funksjonen? Det var rart. Ergelig at jeg ikke kan reinnstallere heller, da man ikke kan ha prøveversjonen versjonen to ganger...

Jeg har Elements 6, men den er ikke installert på noen maskin for tiden. Prøveversjonene til Adobe er 100% like betalversjonen når det gjelder funksjoner. Men det er ikke alltid de putter de funksjonene på fornuftige steder.

Lenke til kommentar

Betyr det at du har funksjonen? Det var rart. Ergelig at jeg ikke kan reinnstallere heller, da man ikke kan ha prøveversjonen versjonen to ganger...

Jeg har Elements 6, men den er ikke installert på noen maskin for tiden. Prøveversjonene til Adobe er 100% like betalversjonen når det gjelder funksjoner. Men det er ikke alltid de putter de funksjonene på fornuftige steder.

Ok, ser ut til at det blir den tungvinte måten, med mindre det finnes en løsning på problemet...

Lenke til kommentar

Jeg har lest gjennom hele tråden. Mulig jeg er litt treg, men jeg forstår fortsatt ikke hva du vil oppnå med lage PSD-versjoner av så mange bilder på en gang. Er det for å slippe å huske og bruke "lagre som/save as" hver gang du editerer et bilde? Og i såfall, ønsker du å ta hele katalogen eller et uvalg du faktisk har tenkt å editere?

Lenke til kommentar

Jeg har lest gjennom hele tråden. Mulig jeg er litt treg, men jeg forstår fortsatt ikke hva du vil oppnå med lage PSD-versjoner av så mange bilder på en gang. Er det for å slippe å huske og bruke "lagre som/save as" hver gang du editerer et bilde? Og i såfall, ønsker du å ta hele katalogen eller et uvalg du faktisk har tenkt å editere?

Problemet med å velge JPEG som altenratvi ved "save as" er at lagene legges smeltes sammen til et. Og da må man åpne den originale PSD filen på nytt. Beholder man PSD formatet, så beholder man lagene.

Lenke til kommentar

Problemet med å velge JPEG som altenratvi ved "save as" er at lagene legges smeltes sammen til et. Og da må man åpne den originale PSD filen på nytt. Beholder man PSD formatet, så beholder man lagene.

Forstod ikke det helt heller jeg. Jeg skjønner jo at lagene forsvinner hvis det lagres som JPG, men bildene starter vel som JPG'er og så må han velge Save As og PSD.

Lenke til kommentar

Forstod ikke det helt heller jeg. Jeg skjønner jo at lagene forsvinner hvis det lagres som JPG, men bildene starter vel som JPG'er og så må han velge Save As og PSD.

Ettersom han legger til en tekst som endres fra bilde til bilde, så synes jeg det lukter som om det er lag involvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...