Izex Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Clas Ohlson som nevnt, har en RJ45 hunn til to RJ11 hunn overgang(altså én RJ45 inn, to RJ11 ut)som koster 24,- Produktnummer: 22-4559 Hvis ikke jeg misforsto noe i produktomtalen der da. Ja det var niceprice, men det omvendte av det jeg trengte, Han RJ-11 til Hun-RJ45 Men takk for at du tok deg tid til å finne det...Kan jo være at noen andre trenger en sånn overgang en gang og ikke er i tidsnød som jeg var. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hva gagner det? Ikke sikkert det er han som har satt prisene? Jobber selv i butikk. Hadde du kjeftet på meg hadde jeg kasta deg ut av butikken. Det er for mange kunder som ikke vet hva eller hvem de lar frustrasjonen sin gå utover.. Jeg synes synd på sjefen din, for med slike ansatte går vel butikken til helvete A.S.A.P. Det gjelder å være litt serviceinnstilt, kanskje hente sjefen og prøve å få til en bedre pris hvis mulig. Da kommer kunden garantert tilbake neste gang også. Når en overgang (innpris 10kr f.eks.) selges til 100kr kommer nok den kunden ALDRI tilbake. PS: Hvis problemer oppstår i en butikk (frekk ekspeditør osv), velger jeg heller å gi ekspeditøren en runde kjeft før jeg går ut av butikken. Det ødelegger kanskje hans dag, men han får betalt for det. Da slipper jeg å gå resten av dagen og tenke på situasjonen og bli sur... Dette gjør jeg ofte, folk som ikke kan jobben sin bør ikke jobbe i butikk. Ler.. Jeg mener.. det er ingen vits i å komme til en butikk å begynne å kjefte på priser når du kan gå til en annen butikk med det første og handle det samme der. Ekspeditøren har da tross alt ingenting med prisene å gjøre i det hele tatt. Hvorfor skal du kjefte på han? Spør han heller pent og pyntelig om når sjefen kommer og ta det opp med han. Man spør tross alt ikke lillebror om å få gifte seg med mannen i huset's datter! Hadde du kommet hit og skikkelig kjefta på meg pga priser - ja.. jeg hadde fått deg kasta ut av butikken. 1. Du sjenerer andre kunder. 2. Det er totalt usaklig og gagner ingen.. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Patience har kanskje rett i det han ville gjort, selv om det ikke er det beste man kan gjøre. Jeg er dessverre noen ganger så dum at jeg kjøper i butikker som ikke gir god service. Eks er en databutikk i Sandvika som etter venners inntrykk og mitt eget bare er glad når kunden ikke klager, straks det er problem så får man kjeft. Jeg fikk slengt mot meg "ja, jeg tror ikke du burde kjøpe her fordi du er så uheldig med tingene dine.." På spørsmål fra meg om han sa jeg ikke fikk lov å kjøpe hos dem, fikk jeg som svar "vel....kan ikke nekte deg å kjøpe her" Dessverre for meg så begrunnet han anbefalelsen i at de selv hadde anbefalt meg en rekke telefoner som viste seg å ikke fungere, mange av dem med problemer som var kjent hos andre selgere av telefonene også. Når jeg ville bytte over til T68i (større sjanse for at fungerte) så fikk jeg nesten kjeft og etter hevingen skulle de også kansellere abonnoment mitt som var bundet, det hadde de ikke gjort noe som gjorde meg uten mobil abonnoment i overkant av 1 mnd. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ang. det å bli kastet ut... Hvis en butikkansatt hadde "tatt" på meg, ville jeg ha vurdert politianmeldselse. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 26. august 2003 Forfatter Del Skrevet 26. august 2003 Er bare å ta en "Martin Scanche" da ja De vet å ta seg jæv|ig godt betalt og de er klåfingra og plukker penger ut av handa di, blir sure når du sier no så uskyldig som "Hvaaa 90kr for denne lille dingsen?" Greit at Killer tror det koster 3-4 kroner å lage den knotten med sannheten er nærmere på 30øre eller no sånnt, plast til sånnt koster ingenting å lage. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 du skulle fått kjøpt den samme saken av meg for en femmer har ett lager av sånne men det forutsetter at du betalte portoen da men frekk ekspeditør du burde ikke ha godtatt det der.. latt heller være du får fanken meg en 6 meter ferdig mekka for samme prisen Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ang. det å bli kastet ut... Hvis en butikkansatt hadde "tatt" på meg, ville jeg ha vurdert politianmeldselse. Enig med du, hadde aldrig godt tatt noe slikt! hvis det ikke hadde vært en grunn til det at en blir kastet ut, det har de lov til men med beskjede fysisk makt. Hvis en butikk ansatt legger hånd på deg på en sånn måte så er det ok med anmeldelse.... En må huske at bare politiet kan pågripe folk, en butikk ansatt og en vekter kan bare be en person om legitimasjon. Det finnes faktisk noen som tror de har like rettigheter som politiet Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 ... En må huske at bare politiet kan pågripe folk' date=' en butikk ansatt og en vekter kan bare be en person om legitimasjon. Det finnes faktisk noen som tror de har like rettigheter som politiet [/quote'] Har kommet nye lover regler innenfor hva butikkansatte ol. kan gjøre. Butikkansatte har lov å pågripe folk/holde dem der til politiet kommer, dersom folk blir tatt i stjeling ol. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ang. det å bli kastet ut... Hvis en butikkansatt hadde "tatt" på meg, ville jeg ha vurdert politianmeldselse. Enig med du, hadde aldrig godt tatt noe slikt! hvis det ikke hadde vært en grunn til det at en blir kastet ut, det har de lov til men med beskjede fysisk makt. Hvis en butikk ansatt legger hånd på deg på en sånn måte så er det ok med anmeldelse.... En må huske at bare politiet kan pågripe folk, en butikk ansatt og en vekter kan bare be en person om legitimasjon. Det finnes faktisk noen som tror de har like rettigheter som politiet Det kom en regel i fjor slik at man kan pågripe tyver selv, så der er du på bærtur. Syns forresten at nakkeskudd er eneste løsning på tyveri. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Ved pågripelse av butikk tyver skal vi aldri antyde at vedkommende har stjålet noe. Vi skal hølig fortelle vedkommende at hun / han er observert, og muligens har glemt å betale alle varene. Vi ber deretter vedkommende høflig om å bli med på kontoret for å avklare dette. Ved nasking tyverier i forettning osv, kommer straffelovens paragraf §173 til anvendelse. Av denne paragrafen framkommer det klart følgende "Den som treffes på fersk gjerning og ikke avstår fra den straffbare virksomhet, kan pågripes uten hensyn til straffen" På bakgrunn av denne paragrafen kan en person som har nasket i en forretning pågripes, og holdes tilbake til politiet kommer. Ved pågripelse skal alltid 2 vektere evt butikkens ansatte være tilstede. Dersom en person leverer fra seg den stjålene varen, er grunnlaget for pågripelsen falt bort, selv om vedkommende ikke kan legitimere seg. Dette er det hullet i loven som nå er tettet. Nå kan en person holdes tilbake til politiet kommer tilbake. Ellers så kan en person holdes tilbake mot sin vilje hvis straffen for forbrytelsen er over 6 mnd. Har aldri benyttet meg av disse reglene selv om jeg jobber som vekter da jeg ikke vanker på sentrer og slikt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Jobber selv i butikk, og vil gjerne kommentere. Jeg vil ikke si jeg blir sur og grafser pengene ut av hånda på en som klager på prisen, men jeg har ikke noe godt svar å komme med. Prisen vi har i butikken, er den prisen vi må ta for å få en viss fortjeneste. Klart at små dingser med innkjøpspris på 10 kroner må selges for en del mer for at vi i det hele tatt skal tjene på det. Det er mye jobb både med bestilling, registrering og å hjelpe kunder med å finne ut at "jo, det er den dingsen der du trenger". Kan være like mye jobb med en liten dings som med dyrere ting. Jeg blir som sagt sjelden sur på kunder, men vi som står i butikk får veldig ofte kjeft for ting vi ikke har noen styring over (dette gjelder selv om vi er høflige mot kunden... enkelte kunder VIL krangle). Vi selger kameraer i butikken jeg jobber, og det kommer ofte folk inn med kamera som har en feil. Disse sender vi inn til reparasjon for kunden, kostnadsfritt. Om verkstedet er litt tregt, er det ofte at kunden lar frustrasjonen gå ut over oss i butikken, selv etter at vi har ringt verkstedet for å spørre om det er lenge til kameraet er ferdig. Vi kan sjelden gjøre mer for kunden enn det verkstedet lar oss gjøre, hvis dere forstår hva jeg mener. Derimot, hvis kunden forstår vår situasjon, er det en motivasjon for å hjelpe mer enn det er forventet av oss, noe som til og med kan føre til tap for butikken og som går ut over kundens rettigheter i henhold til kjøpsloven. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Ang. det å bli kastet ut... Hvis en butikkansatt hadde "tatt" på meg, ville jeg ha vurdert politianmeldselse. Enig med du, hadde aldrig godt tatt noe slikt! hvis det ikke hadde vært en grunn til det at en blir kastet ut, det har de lov til men med beskjede fysisk makt. Hvis en butikk ansatt legger hånd på deg på en sånn måte så er det ok med anmeldelse.... En må huske at bare politiet kan pågripe folk, en butikk ansatt og en vekter kan bare be en person om legitimasjon. Det finnes faktisk noen som tror de har like rettigheter som politiet Ja dette må bli politiets hovedoppgave. Arrestere butikkansatte som kaster ut frekke og kranglete kunder. Jeg kontakter Ingelin Killengren i morgen, for her må det virkelig gjøres noe. La oss ta de fordømte butikkansatte. La de brenne i hel-vete. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Ja dette må bli politiets hovedoppgave. Arrestere butikkansatte som kaster ut frekke og kranglete kunder. Jeg kontakter Ingelin Killengren i morgen, for her må det virkelig gjøres noe. La oss ta de fordømte butikkansatte. La de brenne i hel-vete. Hvis noen har en slik holdning, bør de kanskje gå over til å handle i nettbutikker :-) Lenke til kommentar
Logan Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hvis noen har en slik holdning, bør de kanskje gå over til å handle i nettbutikker :-) Det er vel en mer riktig måte å si det på Afseth. De jeg siterte, fikk fantasien min sving. Synes det var på sin plass også, for å si det sånn. Jeg har forståelse for butikkansatte som må reagere mot enkelte kunder. Selv foretrekker jeg å oppføre meg som folk, mot ansatte i de butikkene jeg handler i. Da forventer jeg at de er mer hjelpsomme og hyggelige, noe som stort sett er tilfellet også. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Selv foretrekker jeg å oppføre meg som folk, mot ansatte i de butikkene jeg handler i. Da forventer jeg at de er mer hjelpsomme og hyggelige, noe som stort sett er tilfellet også. Jeg blir ivertfall mer motivert til å hjelpe kunder som deg, også ut over det som vel egentlig er forventet (fikk en iskaffe av en kunde i dag for god service :-D ). Da vil også neste kunde møte en mye hyggeligere butikkansatt. Er kjedelig med kunder som skal kjefte fordi vi ikke har mulighet til å gi han 50% rabatt på ett eller annet kamera. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Elkjøp: 1.8 meter Usb kabel til printer 209 kroner ArData: 3 meter Usb kable til printer 56 kroner :-? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Elkjøp: 1.8 meter Usb kabel til printer 209 kronerArData: 3 meter Usb kable til printer 56 kroner :-? Det kan like gjerne være importørens eller produsentens "feil" som Elkjøps. Lenke til kommentar
Logan Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Elkjøp: 1.8 meter Usb kabel til printer 209 kronerArData: 3 meter Usb kable til printer 56 kroner :-? Ja, ikke sant, dette var jo et bevis som alle bør svelge? Arve Juritzen med TV2 hjelper deg og FBI, gjør at folk blir kritiske til det de kjøper. Det kan være vel å bra, men det er synd å se at folk ikke skjønner når de har rett til å klage. Hvis man skal handle noe, så har man en stor frihet til å velge hvor man skal handle. Skal du kjøpe noe, så kan du velge ut fra pris, kvalitet etc. Hvis man ikke skjønner dette, så betyr ikke det at man har rett til å kritisere de ansatte i den "dyre butikken". Det er fortsatt lov å bruke hode, om noen skulle være i tvil. :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå