Izex Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Dette er ikke en webshop erfaring akkurat, men det ble den retteste plassen å poste det...tror jeg. Var på Telehuset i går og gikk og rotet og lette etter en RJ-11 til RJ-45 kontakt overgang, bare en sånn liten knott altså. Prisen var et hardt slag i trynet, nesten 90,- skulle de ha for den usle lille tingen som er av plast og på størrelse med en sukkerbit, Helt sykt. Ekspeditøren blei bare sur når jeg sa at det var en sinnsyk pris og røska bare hundrelappen ut av hånda på meg. Hadde det ikke vært for at det var 10 kunder i den lille sjappa så skulle jeg jammen gitt han en runde kjeft Lenke til kommentar
Patience Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Dette er ikke en webshop erfaring akkurat, men det ble den retteste plassen å poste det...tror jeg. Var på Telehuset i går og gikk og rotet og lette etter en RJ-11 til RJ-45 kontakt overgang, bare en sånn liten knott altså. Prisen var et hardt slag i trynet, nesten 90,- skulle de ha for den usle lille tingen som er av plast og på størrelse med en sukkerbit, Helt sykt. Ekspeditøren blei bare sur når jeg sa at det var en sinnsyk pris og røska bare hundrelappen ut av hånda på meg. Hadde det ikke vært for at det var 10 kunder i den lille sjappa så skulle jeg jammen gitt han en runde kjeft Hva gagner det? Ikke sikkert det er han som har satt prisene? Jobber selv i butikk. Hadde du kjeftet på meg hadde jeg kasta deg ut av butikken. Det er for mange kunder som ikke vet hva eller hvem de lar frustrasjonen sin gå utover.. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Dette overrasker meg ikke... er alltid sånn i slike butikker... Skulle kjøpe hd skruer til filserveren min (10 harddisker) Komplett skulle ha 5kr pr skrue, dvs. totalt 200kr for noen hd skruer... Skulle kjøpe en pakning/o-ring sak til vaskemaskinen, en stk kosta 20kr... 10stk kosta 40.... Typisk, man skal alltid bli rana for småting som de vet du er desp. etter. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Hva gagner det? Ikke sikkert det er han som har satt prisene? Jobber selv i butikk. Hadde du kjeftet på meg hadde jeg kasta deg ut av butikken. Det er for mange kunder som ikke vet hva eller hvem de lar frustrasjonen sin gå utover.. Jo jeg skulle gitt han ettpar ord om å bare grafse til seg pengene mine ut av hånda mi, les litt nøyere så du får med deg hva det står... Lenke til kommentar
shahin Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hva gagner det? Ikke sikkert det er han som har satt prisene? Jobber selv i butikk. Hadde du kjeftet på meg hadde jeg kasta deg ut av butikken. Det er for mange kunder som ikke vet hva eller hvem de lar frustrasjonen sin gå utover.. Jeg synes synd på sjefen din, for med slike ansatte går vel butikken til helvete A.S.A.P. Det gjelder å være litt serviceinnstilt, kanskje hente sjefen og prøve å få til en bedre pris hvis mulig. Da kommer kunden garantert tilbake neste gang også. Når en overgang (innpris 10kr f.eks.) selges til 100kr kommer nok den kunden ALDRI tilbake. PS: Hvis problemer oppstår i en butikk (frekk ekspeditør osv), velger jeg heller å gi ekspeditøren en runde kjeft før jeg går ut av butikken. Det ødelegger kanskje hans dag, men han får betalt for det. Da slipper jeg å gå resten av dagen og tenke på situasjonen og bli sur... Dette gjør jeg ofte, folk som ikke kan jobben sin bør ikke jobbe i butikk. Lenke til kommentar
H-kon Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Det gjelder å være litt serviceinnstilt, kanskje hente sjefen og prøve å få til en bedre pris hvis mulig. Da kommer kunden garantert tilbake neste gang også. Når en overgang (innpris 10kr f.eks.) selges til 100kr kommer nok den kunden ALDRI tilbake. Man kan sikkert selge den overgangen til ca 40 kroner, men da regner jeg med at du må betale en god del mer for en hustelefon f.eks. Det er småtingene som finansierer billige større ting. Jobbet selv i en butikk for noen år siden. Vi solgte komplette 5.1 sett med forsterker og høytalere for ca 5000,- Butikken tjente ca 200 kroner på denne pakken og prøvde å selge med kabler etc for å få tjent inn slik at det gikk rundt. Når du kjøper en TV på salg, så regn med at butikken ikke tjener noenting på denne, men tar det igjen på scart/s-video kabler etc. Det kalles markedsføring og er det eneste som fungerer for å dra folk inn i butikkene. Skulle man ha fulgt ditt eksempel så hadde de fleste butikkene gått konkurs fordi der var det jo så veldig dyrt. Lenke til kommentar
shahin Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Skulle man ha fulgt ditt eksempel så hadde de fleste butikkene gått konkurs fordi der var det jo så veldig dyrt. Butikker som Clas Ohlson og Biltema viser jo at en kontakt kan selges for 3kr, uten at butikken går konkurs. En hustelefon (ISDN f.eks.) koster jo 1000kr, du kan ikke mene de ikke tjener noe på dette? Både du og jeg vet at Telehuset tjener rått på ALT de selger, for absolutt alt de selger, kan skaffes andre steder til en langt billigere pris... F.eks. printere og mus/tastatur pakker @ telehuset vs. samme produkter på Computercity, Binders, Elkjøp og Lefdal (dette er også butikker, ikke webshops) Lenke til kommentar
UAM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hva gagner det? Ikke sikkert det er han som har satt prisene? Jobber selv i butikk. Hadde du kjeftet på meg hadde jeg kasta deg ut av butikken. Det er for mange kunder som ikke vet hva eller hvem de lar frustrasjonen sin gå utover.. Når du jobber i butikk eller hvor som helst, får du betalt for å være representant både for sjefen og for den prisen/servicen sjefen ønsker å tilby. Dermed er det helt klart at butikkansatte også er betalt for å motta tilbakemeldingene kunden gir, både positive og negative. Uprofesjonelle ville nok handlet slik som du skriver over. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Når du jobber i butikk eller hvor som helst, får du betalt for å være representant både for sjefen og for den prisen/servicen sjefen ønsker å tilby. Dermed er det helt klart at butikkansatte også er betalt for å motta tilbakemeldingene kunden gir, både positive og negative. Uprofesjonelle ville nok handlet slik som du skriver over. Helt enig så lenge en er i en job de rdu representerer din bedrift så er det bare å ta imot og høre på hva kunden har å si, deretter kan du begynne og snakke. Men er man usikker og vill gi kunden god service kan man ta avgjørelser. Det er jo også en kjent sak at telehuset og slike butikker tar syke priser for ting men som regel er det 2+ ansatte i butikken og lite kunder = bedre service (kommer ann på butikkene) men har vært innom slike butikker som er betjent av personer som kan og kle seg tilitsvekkende, men som ikke kan et fnugg om det de selger. Hva gagner det? Ikke sikkert det er han som har satt prisene? Jobber selv i butikk. Hadde du kjeftet på meg hadde jeg kasta deg ut av butikken. Det er for mange kunder som ikke vet hva eller hvem de lar frustrasjonen sin gå utover.. Dette er rimelig lite profesjonelt, En slik butikkk ville jeg ungått å handle på. Ikke personlig ment men synes din holdning er ille på det området. Hender noen ganger at jeg er på service og får huden full av kjeft da de vil vite hva det koster... De er blide når jeg drar, det har med hvordan du behandler folk. Du lytter og gjør det beste ut av en situasjon. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 ... Både du og jeg vet at Telehuset tjener rått på ALT de selger, for absolutt alt de selger, kan skaffes andre steder til en langt billigere pris... F.eks. printere og mus/tastatur pakker @ telehuset vs. samme produkter på Computercity, Binders, Elkjøp og Lefdal (dette er også butikker, ikke webshops) Om du tenker litt etter så kan du lage deg en liten forestilling om hvor lite Telehuset selger, iforhold til, som du selv setter som eks, Elkjøp. Elkjøp kjøper inn MASSE varer, de kjøper tross alt inn STORT for å fylle hyllene i flere lands butikker. Både du og jeg vet at Elkjøp vil få en helt annen innpris enn hva lille Telehuset kan drømme om å få... Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Butikker som telehuset overlever på at intetanende personer handler dær. Slike butikker er helt greie for kunder som vill ha akkurat den tingen til høyest mulig pris eller som ikke bryr seg om å finne billigste pris men vet at der finner de det de skal ha. De tjener nokk bra! Har du sett butikkene? De er som regel rene, ryddige og lyse. Og har som regel beliggenhet mitt i et senter 8kvm til 40` i mnd. klart de tjener penger, å tro noe anet er helt forkastelig. De har flerer butikker over hele landet og tjener nokk noen gode % på ethvert produkt de selger. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Siden vi er inne på intetanende kunder. Var på Expert Bonus for en kort tid tilbake, der solgte de et GF3 ti200 kort for ca 3500. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Først til original posteren.. Aldri kjøp dyre deler på første stedet.. sjangsene er at hvis du går til nabobutikken, så får du det samme til halve prisen... Skulle selv kjøpe nytt batteri til mobilen min.. Sjekka først på Telehuset, der jeg kjøpte telefonen.. 600kr!! Takka pent nei og sjekka en ny butikk... 300kr.. Gjett hvor jeg kjøpte..... Men altså.. Når vi diskuterte service... Jeg kjøper ALDRI noe et sted jeg føler jeg ikke får god service.. Jeg betaler gjerne en del ekstra for noe i en butikk som har hatt god service mot meg tidligere.. Jeg kjøper det meste av data artikler hos den samme butikken i Bergen. De er ikke de billigste, men ikke så mye dyrere en konkurenten. Og jeg vet at hvis jeg har problem med delene, så hjelper de mere en gjerne til med problemene, uten at det koster meg noe ekstra. Hadde problem med å instalere win XP på maskinen.. De gjorde det for meg gratis.. I dagens marked med mindre og mindre marginer på pris blir service de absolutt viktigste konkuranse faktoren. Et surt tryne i kassen er drepen for en bedrift og sjefer vet det.. Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 De tjener nokk bra! Har du sett butikkene? De er som regel rene, ryddige og lyse. Og har som regel beliggenhet mitt i et senter 8kvm til 40` i mnd. klart de tjener penger, å tro noe anet er helt forkastelig. De har flerer butikker over hele landet og tjener nokk noen gode % på ethvert produkt de selger. Å tro noe annet er helt forkastelig?? Telehuset kjeden har pr dags dato en håndfull butikker i Norge som tjener penger, resten er bedrifter som holdes i live av aksjonærene for å opprettholde markeds andeler. Slik som i så mange andre kjeder, finnes Elkjøp/Expert m.fl som ikke bidrar med en krone til kjeden, men som holdes "kunstig" i live. At produkter selges med tap er daglig kost i alle kjeder idag, mye av grunnen til at det er blitt slik er at vi forbrukere ser kun på pris når vi skal handle noe. At en kabel koster 90 kr er ikke noe å grine av, vel koster den 3-4 kr å lage, men den har skjulte kostnader den som alle andre ting som selges, innpakking koster ofte det dobbelte av produksjonen av kabelen, + frakt. Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Når det gjelder telehuset så har den kjeden gått med underskudd i flere år så å si at de tjener bra er vel litt i overkant. Men at de har bra avanse på produktene det er sikkert. Tror ikke de har så mye dårligere innkjøpspris enn de andre kjedene. Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 betalte 40kr på telehuset jeg, var vell bare at han så sjangsen til ta litt selv Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Å tro noe annet er helt forkastelig??Telehuset kjeden har pr dags dato en håndfull butikker i Norge som tjener penger, resten er bedrifter som holdes i live av aksjonærene for å opprettholde markeds andeler. Slik som i så mange andre kjeder, finnes Elkjøp/Expert m.fl som ikke bidrar med en krone til kjeden, men som holdes "kunstig" i live. At produkter selges med tap er daglig kost i alle kjeder idag, mye av grunnen til at det er blitt slik er at vi forbrukere ser kun på pris når vi skal handle noe. At en kabel koster 90 kr er ikke noe å grine av, vel koster den 3-4 kr å lage, men den har skjulte kostnader den som alle andre ting som selges, innpakking koster ofte det dobbelte av produksjonen av kabelen, + frakt. De fleste kjeder som har butikker tjener som regel mere enn nokk! Når jeg sist gikk på elkjøp og ba salgs sjefen gi meg et tilbud på en siemens komfyr og et gram kjøleskap så fikk jeg et avslag på 1500 kr så jeg betalte 9500 de to varene. Da trekker jeg den sluttning at de tjener penger! Opprinnelige eieren av denne butikke sitter med et to siffret million beløp på kontoen og da må slike kjeder og butikker ha en avanse som gjør at de tjener godt. Så du tror rett og slett at butikker selger med tap bare for å selge? gå på komplett og be om å få kjøpe et produkt til den priden norek skal ha for det (nesten innkjøps pris), de kommer til å flire rått av deg og si at du må betale full pris på produktet siden de har en butikk å drive. Lenke til kommentar
John P. Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Clas Ohlson som nevnt, har en RJ45 hunn til to RJ11 hunn overgang(altså én RJ45 inn, to RJ11 ut)som koster 24,- Produktnummer: 22-4559 Hvis ikke jeg misforsto noe i produktomtalen der da. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 PS: Hvis problemer oppstår i en butikk (frekk ekspeditør osv), velger jeg heller å gi ekspeditøren en runde kjeft før jeg går ut av butikken. Det ødelegger kanskje hans dag, men han får betalt for det. Da slipper jeg å gå resten av dagen og tenke på situasjonen og bli sur... Dette gjør jeg ofte, folk som ikke kan jobben sin bør ikke jobbe i butikk. Hva har det med prissetting å gjøre da? akkurat som om ekspeditøren eller kassa-mannen er den som setter prisene.. herregud... mange av de har ikke engang myndighet til å gi rabatter.. selv om noen av oss gjør det uansett.. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Først til original posteren.. Aldri kjøp dyre deler på første stedet.. sjangsene er at hvis du går til nabobutikken, så får du det samme til halve prisen... Jeg hadde det liksom travelt og måtte ha den overgangen der og da pga. jeg hadde lånt no utstyr jeg trengte det til i begrenset tid. En skjelden gang så må man bare "handle raskt" for å si det sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå