Tang1 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 hei. har, som tittelen tilsier, klart å delvis rive av tricepsmuskelen, og lurer på om det er noen som har erfaring med dette, hvor lang tid det tar før det heler seg og er bra igjen slik at man kan belaste muskelen 100%. har også fått noen tabletter utskrevet, diclofenac ratiopharm, som skulle dempe smertene i armen, men merker ikke noen forskjell, og har gått på disse nå siden torsdag. finnes det andre tabletter legen kunne skrivd ut som evt fungerer bedre? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Tilhelingstiden er noe avhengig av hvordan du bruker armen i mellomtiden. Hvis du er flink å holde armen i ro, bør den være helbredet i løpet av 14-21 dager. Du kan fra da sakte øke belastningen, men ikke fullbelaste før om 6-8 uker fra skaden. Diclofenac er et NSAID preparat, det sørger ikke bare for å dempe smertene, men også for å hjelpe kroppen å komme seg fortere. Du kan i samråd med legen evt bruke andre smertestillende sammen med diclofenac. Lenke til kommentar
Tang1 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Tilhelingstiden er noe avhengig av hvordan du bruker armen i mellomtiden. Hvis du er flink å holde armen i ro, bør den være helbredet i løpet av 14-21 dager. Du kan fra da sakte øke belastningen, men ikke fullbelaste før om 6-8 uker fra skaden. Diclofenac er et NSAID preparat, det sørger ikke bare for å dempe smertene, men også for å hjelpe kroppen å komme seg fortere. Du kan i samråd med legen evt bruke andre smertestillende sammen med diclofenac. ok. får se hvordan det går på jobben til uka da.. som elektriker bruker man jo armen mye, og særlig høyrearmen ettersom jeg er høyrehendt.. spørs om jeg ikke tar en tur til legen og får noe andre smertestillende ved siden av da ja. takk for godt svar:) til 2DG: ja, er veldig au. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hvordan har du klart å avrive tricepsen egentlig? Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Får vondt av og lese dette :S Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Ikke hør på dem! Jeg synes det er modig av deg å komme frem med dette. Jeg har selv strukket av en muskel i tida og jeg vet hvor vondt det er når man opplever slike skader. Endte opp med at jeg måtte legge hele beinet på is i et par uker, men jeg kan ikke tenke meg hvordan det er å rive en muskel tvert av. God bedring TS! Lenke til kommentar
Tang1 Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Hvordan har du klart å avrive tricepsen egentlig? kabeltrekking på jobben.. satt litt fast og tok i og glapp og smalt overarmen inn i en metallkanal, kanten på den.. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 http://www.iform.no/pub/art.php?id=795 En annen kar som har gjort det Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hvordan har du klart å avrive tricepsen egentlig? kabeltrekking på jobben.. satt litt fast og tok i og glapp og smalt overarmen inn i en metallkanal, kanten på den.. whoa.. så kjedelig. Jeg håper du får godt betalt eller er godt forsikret. Avrevet triceps så ikke ut som noen enkel bærtur for å si det sånn.. Kan vi få se bilde av armen din? Lenke til kommentar
Tang1 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 http://www.iform.no/pub/art.php?id=795 En annen kar som har gjort det Hvordan har du klart å avrive tricepsen egentlig? kabeltrekking på jobben.. satt litt fast og tok i og glapp og smalt overarmen inn i en metallkanal, kanten på den.. whoa.. så kjedelig. Jeg håper du får godt betalt eller er godt forsikret. Avrevet triceps så ikke ut som noen enkel bærtur for å si det sånn.. Kan vi få se bilde av armen din? rev ikke rett av, slik som han i linken, men delvis, så syns ikke no ell noe sånt, da hadde jeg nok gått til legen litt tidligere enn uka etter:P nja, får ikke igjen noe for dette, som jeg har skjønt det.. bare en tur til legen igjen imorra, muligens sykemelding lenger eller no andre piller, uansett funker det ikke være på jobb som elektriker og ikke få brukt høyrearmen, såvidt brukt armen på jobb idag og er blitt verre igjen, enda har jeg ikke løftet tungt eller no. så regner med det blir sykemelding til det har grodd igjen og det r mulig å belaste uten å forverre det igjen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Skaff deg en sykemelding og slapp av. Å stresse med jobb når armen din er så dårlig er ingen vits. Da ender du bare opp med en langtidssykemelding istedet, kanskje 3-6 mnd. Eller i værste fall uføretrygd i årevis. 1 Lenke til kommentar
Tang1 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Skaff deg en sykemelding og slapp av. Å stresse med jobb når armen din er så dårlig er ingen vits. Da ender du bare opp med en langtidssykemelding istedet, kanskje 3-6 mnd. Eller i værste fall uføretrygd i årevis. ja tenker det blir det. vil ikke risikere noe sånt. utfra det jeg har hørt av andre som har gjort liknende fikk de opptil tre-fire ukers sykemelding før de begynte gradvis å kunne belaste igjen, så rart jeg kun ble sykmeldt en og en halv dag for så å skulle kunne belaste den gradvis igjen.. får se hva fastlegen sier imorra:) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Prøv å ikke ha dårlig samvittighet for arbeidsgiveren. Han klarer seg nok uten deg et par uker, selv om du føler at du "svikter" dem. De finner alltids en kar som kan ta din jobb en stund. Det er ikke din oppgave å sørge for at bedriften går rundt hvis du blir borte, det er arbeidsgiveren sin oppgave. Jeg har slitt med dårlig samvittighet hvis jeg blir skikkelig syk, og hanglet meg på jobb for å prøve. Men det blir jo bare til at de sier "pell deg hjem og bli frisk, vi setter "han" inn på skiftet ditt imens, null problem",. DU har også mye å si når du prater med fastlegen, hvis du sier at du rett og slett ikke greier å gjennomføre jobben kan han ikke nekte og si at du ikke er syk nok. Endret 30. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Tang1 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Prøv å ikke ha dårlig samvittighet for arbeidsgiveren. Han klarer seg nok uten deg et par uker, selv om du føler at du "svikter" dem. De finner alltids en kar som kan ta din jobb en stund. Det er ikke din oppgave å sørge for at bedriften går rundt hvis du blir borte, det er arbeidsgiveren sin oppgave. Jeg har slitt med dårlig samvittighet hvis jeg blir skikkelig syk, og hanglet meg på jobb for å prøve. Men det blir jo bare til at de sier "pell deg hjem og bli frisk, vi setter "han" inn på skiftet ditt imens, null problem",. er lærling da, så går greit for jobben sin del, selv om det er ganske mye å gjøre nå. er vel mest for min egen del jeg har dårlig samvittighet for å ikke være på jobb under læretida. men er vel som du sa bedre å ta det med ro hjemme litt enn å bli langtidssykemeldt. Lenke til kommentar
Tang1 Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 da ble det sykemelding ut uka, neste uke er det no restteorikurs hvor vi bare sitter foran pc-en så blir ikke no belastning for armen der.. så kunne jeg gradvis belaste armen igjen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå