Gå til innhold

hva ville dere bytte ut?

andresb

Anbefalte innlegg

Tenkte å bytte ut skjermkortene mine så snart nVidia kommer med noen nytt.

Ville dere byttet ut noen annet i samme slengen?

Her er oppsettet:

Intel Core i7 980 Extreme 4 GHz

Asus Sabertooth X58 hovedkort socket 1366

Corsair 950w strømforsyning

2 x Zotac Geforce GTX470 1280MB (SLi) SKAL BYTTES UT

2 x ir XMS DDR 2000 MHz 4 Gb minnebrikker

Kingston 64 GB Ssd harddisk

1 TB Samsung harddisk

Antec Dark fleet DF35 midi tower

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er pussig at du kjører kun 2 minnebrikker på ett hovedkort som støtter tre kanals minne. (Liksom en av de tingene some er ett stort pluss på dette chipsettet).

Etter min mening holder resten en stund til.

Kjører selv med en i7 920 (overklokka litt riktignok) og ett nvidia gtx 285 og sånn passe fornøyd med det.

Tenker å oppgradere selv når jeg får ferie pengene type lga 2011 plattform med dual 7970 elns.

Lenke til kommentar

Er det kun core i7 på 1366 socket som støtter trippelkanals minnearkitektur? Er det 4 ch på 2011? Det går ikke å få 1155 cpu med trippelkanal minneark.? Hvilke socketer vil de nye Ivy Bridge cpu`ene komme på? Er det noen av de eksisterende socketene som blir faset ut når Ivy Bridge kommer, er det evt. noen nye som ventes? Skal bygge pc når Ivy Bridge slippes så lurer veldig på hvilken socket jeg skal gå for.

Lenke til kommentar

Ivy bridge kommer til LGA 1155. Ja, det er bare 1366 som støtter trekanalminne, og ja LGA 2011 støtter firekanalsminne.

Angående hvilken socket du skal gå for, kommer det an på hvor mye penger du vil legge i den. Dersom du har lyst på 6 core, og vil bruke en del penger på bygge, kjør 2011. Ellers burde du satse på 1155.

Til trådstarter: Skaff deg enda en minnebrikke, så du kan dra nytte av trekanalsminne.

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...