Trainman Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Har en HP Compaq 6910p med win7 pro. Når maskinen slås på første gang er alt greit og den starter som den skal. Problemet kommer når den skal restarte etter oppdateringer el.lign. Den slår seg av på vanlig måte, men 10-15 sek etter at win7 har begynt å laste inn igjen, slår den seg av. Dette er veldig irriterende da de fleste oppdateringer som krever omstart, ikke liker at maskinen slår seg midt i oppdateringsprosessen. Noen som har en anelse om hva som kan være problemet? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Kan det være at den er overopphetet når den slås av? Opplever med min PC at dersom den er overopphetet, trenger den gjerne noen minutter på å kjøle seg ned før jeg kan starte den opp. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Kan det være at den er overopphetet når den slås av? Opplever med min PC at dersom den er overopphetet, trenger den gjerne noen minutter på å kjøle seg ned før jeg kan starte den opp. Det er nok riktig som Notelitten sier, et varmeproblem. Hvis du ikke har renset PC'en din før, bør du gjøre det nå. Skift gjerne kjølepasta også. Det kan du kjøpe for 50-lappen på Spaceworld, eller via en nettbutikk. Last ned Service Guide fra denne siden http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?contentType=SupportManual&lang=en&cc=us&prodSeriesId=3357377&prodTypeId=321957 HP modellen du har er veldig lett å jobbe med. Kjøleløsningen ligger under tastaturet, og alt er godt forklart i Service Guiden. Edit: Sjekk også om du har siste BIOS-versjon Endret 28. januar 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Takk for svarene, men har ingenting med varme å gjøre. Makinen er kald og støvsugd for støv. Har byttet hdd og plass på ram-brikkene. Fjernet blåtannmodul og prøvd oppstart i sikker modus. Samme problem, og uavhengig om maskinen har gått i to minutter eller 5 timer. Blir ikke klokere av og kikke i BIOS heller. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Dropper saken. Fillemaskinen går i søpla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå