Gå til innhold

Problemer med driver til skriver i Linux

Anbefalte innlegg

Installerte Ubuntu 11,10, 32 Bit men får ikke skriveren til å fungere på det trådløst. Har prøvd flere drivere jeg finner inne på canon sin hjemmeside.

Når jeg kobler til kabel vil den kun skrive ut fra bakre papirholderen og ikke fra den under. Har vært på oppsettet for skriver og endret instillinger der uten at det har hjalp.

Får fortsatt ikke synaptic pakkebehandler til å fungere. Må vel bære en bug som gjør at den ikke fungerer i siste versjon.

Er det sånn som i windows at jeg må avinstallere driverne eller kan jeg bare slette de i mappen?

Evt. hvor avinstallerer jeg.

Hvilke drivere er det som fungerer? Hvordan setter jeg opp manuellt hvis det er nødvendig?

Har en Canon MX860 skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får fortsatt ikke synaptic pakkebehandler til å fungere. Må vel bære en bug som gjør at den ikke fungerer i siste versjon.

Synaptic fungerer helt flott hos meg. Prøv å starte Ubuntu Software Center og installer Synaptic derfra. Eventuelt prøv 'sudo dpkg –configure -a' fra terminalen.

For skriverproblemene dine kan du sjekke denne tråden http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1716777

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Da fikk jeg skriveren til å funkere

Denne linken her fungerte Usin canon pixma driver

Fant den på siden du oppga-

Når jeg prøver 'sudo dpkg –configure -a' Får jeg denne beskjeden i terminalen: "dpkg: error: trenger et handlingsvalg"

Har reinstallert Synaptic, men den krasjer fortsatt. Installerte den fra ubuntu programvare senter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...