Gå til innhold

Jensen AirLink 1000g - Nettsider blir ikke lastet som de skal

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått satt opp nytt nettverk av canaldigital, og oppdaget ganske fort et problem. Enkelte sider som speedtest.net og imgur.com blir lastet som ren tekst. Ingen bilder eller annen grafikk. Problemet er lokalisert til å være ruteren, en Jensen AirLink 1000g. Hvis jeg kobler rett i modemet fungerer begge sidene fint. Jeg har prøvd å sette dns til google sine servere og å oppdatere firmwaren uten at det hjalp. Nå vet jeg ikke hva jeg skal prøve. Håper å få fikset dette eller sende den tilbake så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa i første innlegg har jeg allerede oppdatert firmware uten at det hjalp. Jeg har også resatte den. Det var han som installerte nettverket som hadde med seg ruteren. Jeg var ikke klar over hvilket rykte de hadde før jeg hadde googlet litt. Tror jeg ender opp med å sende den tilbake uansett hva som skjer.

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått satt opp nytt nettverk av canaldigital, og oppdaget ganske fort et problem. Enkelte sider som speedtest.net og imgur.com blir lastet som ren tekst. Ingen bilder eller annen grafikk. Problemet er lokalisert til å være ruteren, en Jensen AirLink 1000g. Hvis jeg kobler rett i modemet fungerer begge sidene fint. Jeg har prøvd å sette dns til google sine servere og å oppdatere firmwaren uten at det hjalp. Nå vet jeg ikke hva jeg skal prøve. Håper å få fikset dette eller sende den tilbake så fort som mulig.

Hei

Når det gjelder AL1000G så har vi oppdaget en bug i som gjør at enkelte sider ikke lastes inn. Vi jobber med

å fikse dette nå, og jeg regner med at vi har en n y firmware klar om ikke så lang tid.

Send meg en epost på [email protected], så sender jeg deg den nye firmware når den er klar.

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar

Hei

Når det gjelder AL1000G så har vi oppdaget en bug i som gjør at enkelte sider ikke lastes inn. Vi jobber med

å fikse dette nå, og jeg regner med at vi har en n y firmware klar om ikke så lang tid.

Send meg en epost på [email protected], så sender jeg deg den nye firmware når den er klar.

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

Hei

En liten oppdatering i denne saken.

Vi har vært hos CanalDigital for å teste AL1000G der, og de nettsidene som ikkevises med AL1000G fungerer fint hos de.

Jeg har selv CanalDigital hjemme og med AL1000G (samme ruter vi testethos CanalDigital) har jeg samme feil som noen kunden opplever.

Dermed ser det ut til at dette muligens skyldes et eller annet i nettet til CanalDigital, somgjør at feilen oppstår avhengig av hvor i landet man bor.

Både vi og CanalDigital jobber på spreng med å finne en løsning, og jeg håper ogtror at det ikke tar så lang tid før vi finner ut av det.

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandianavia AS

Lenke til kommentar

Jeg har bytta ruter fra Airlink til Netgear, og kan bekrefte at dette ikke hjalp på problemet. Canal Digital er den skyldige!

Det kan jo være datamaskinen din eller signalstyrke som er problemet også.

For å sjekke, så kan du sette opp programmet pingplotter og se om problemet oppstår mellom deg og router eller mellom deg og ISP.

Du kan f.eks la pingplotter sjekke linken fra deg til www.uio.no.

Det første du ser er trolig 192.168.x.x og det er routeren din. Blir det brudd dit, så er det ikke ISP sitt problem.

Blir det derimot pakketap til første hopp etter 192.x.x.x, så er det kanskje ISP som sitter på løsningen.

Vær obs på at du må ha kontroll over hva som brukes av internett mot routeren din.

Du bør derfor ha kryptert trådløsnett og helst bare din PC tilkoblet ved test.

pingplotter_pro-48078-1.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...