Gå til innhold

Ser dette oppsettet bra ut? (Spill-PC, 16k)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal til å bestille komponenter fra dustinhome, men vil gjerne ha tilbakemelding her på om oppsettet ser bra ut før jeg legger inn bestillingen.

Skjerm: Dell U2412M Ultrasharp

Kabinett: Fractal Design Define R3

Hovedkort: Gigabyte GA-Z68X

Prosessor: Intel Core I5 2500K

Minne: Kingston HyperX 8GB

Prosessorkjøler: Noctua NH-U12P

Strømforsyning: OCZ ModXStream Pro 600Watt

SSD: Samsung 830 Series 256GB

Harddisk: Seagate Barracuda Green 2TB

Skjermkort: Sapphire Radeon HD7970

Jeg har noen spørsmål rundt dette oppsettet som jeg håper noen her inne kan være behjelpelige med:

- Er strømforsyningen stor nok til dette systemet, samt litt lett overklokking?

- Vil kjølingen være god nok til å kunne overklokke litt? Har tenkt å kjøpe med et par 120mm kabinettvifter for å få luftsirkulasjon i kabinettet.

- Jeg har god erfaring med Gigabyte hovedkort fra før, men finnes det eventuelt bedre alternativer i ca. samme prisklasse?

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du likevel skal bruke såpass med penger på pc synes jeg du kan spandere på deg en litt bedre PSU. Blandt annet Corsair sin HX serie er av høy kvalitet og har 7 års garanti. (HX750 er å annbefale hvis du vil ha litt å gå på mtp overklokking og fremtidige oppgraderinger).

Kjølingen er god, og du vil kunne overklokke mye med den. Men NH-D14 ligger bare rett over i prisklasse og kjøler litt bedre (ikke veldig mye mer, men den er verdt de ekstra kronene vil jeg si)

Gigabytekort er gode. Personlig foretrekker jeg ASUS (feks P8Z68-V PRO), men det er smak og behag.

Ellers synes jeg resten av komponentene er veldig gode valg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger, hadde ikke tenkt så veldig over valg av PSU, så satser på den Corsairen du anbefalte :)

Noctua sine kjølere tar svært mye plass, vil det gå fint med tanke på minnebrikkene jeg har valgt? Ser at de har en liten kjøleflense, men ser ikke ut til at det tar så stor plass ut fra bildet.

Når det gjelder hovedkort ser det ut til at alle anbefaler Asus, så blir nok til at jeg satser på det også, siden det regnes som det tryggeste valget.

I forhold til skjermvalg er jeg rimelig sikker på at jeg vil ha et IPS-panel. Har en Samsung Syncmaster nå (ca 3 år gammel), og er svært misfornøyd med innsynsvinkelen på den. Om jeg skulle ha spilt store mengder FPS-spill, ville jeg nok ha satset på en 120hz skjerm, men jeg kommer til å spille mest rollespill/mmo's (i første omgang Star Wars: The Old Republic og Skyrim, men også spill som The Secret World, Guild Wars 2, Diablo 3, med mer). Kommer nok til å spille litt BF3 også, men det kommer i andre rekke. Regner derfor med at et IPS-panel vil gjøre nytten for min del.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...