emwa Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg er ganske lav(?, 165 ) , og veier ca. 49 kg. Jeg er veldig tynn. Spesielt rundt midjen. Når jeg bruker xs/S i bukser er de litt for store for meg.. Jeg har alltid vært tynn og spinkel, men har aldri trent noe særlig. Altså jeg har ikke særlig former. Men jeg er ikke flat som en pannekake -ish heller. Jeg ønsker å få tydeligere former. Tenker mest på rumpen i den sammenhengen. Men hvordan kan jeg trene meg opp til en fin rumpe, når jeg fra før har en ganske flat og liten rumpe? Dette er første gang jeg trener mot et ''mål'', så er litt uerfaren Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg tror kjønn og alder er rimelig viktig for et godt svar her. Lenke til kommentar
emwa Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Jeg tror kjønn og alder er rimelig viktig for et godt svar her. I am a girl. går på vgs Endret 28. januar 2012 av emwa Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) En fin rumpe består av muskler. For å få muskler må du trene rumpemuskulaturen samtidig som du spiser mer enn du bruker. Du vil altså gå opp i vekt, både fordi økt muskelmasse i seg selv vil veie mer, og fordi det er vanskelig å bygge muskler samtidig som at man ikke legger på seg litt fett også. Men fortvil ikke, du kan i etterkant redusere kaloriinntaket mens du fortsetter å trene, og på den måten slanke bort fettet du la på deg, men beholde mesteparten av musklene. Markløft og knebøy er øvelser som vil trene rumpe og lårmuskulatur (men også mange andre muskler (og dette er bra)). Dette er øvelser som involverer vekter, slik som man generelt ser folk bruke på treningsstudioer. Og før du spør, nei, du vil ikke få overarmer som Marit Bjørgen. Så mye trening har du neppe tid til å utføre selv om du prøver, med tanke på at du fremdeles bruker halve dagen på skole. Toppidrettsutøvere trener lett 5 timer hver eneste dag. Endret 28. januar 2012 av Pseudopod 2 Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Du er jente, noe som er en "ufordel" vis man er ute etter mer muskelmasse uten å legge på seg altfor mye fett. Østrogen stimulerer til økt fettlagring, så jeg ville vært forsiktig med å ligge i et altfor høyt kcal overskudd. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Tren knebøy, markløft, benpress (om du vil legge til den også) Glem de øvelsene hvor du løper gjennom gymmet med en 10 kg krommanual i hendene og setter den ene foten ned foran den andre. Gå rett på knebøy øvelsen istedet, du vil få rompe ganske fort, og den rompa vil være hard og fin. En annen ting jeg vil si deg, ikke sett på de vektene du tror vil gi deg en pen rompe. Det er som når en er på jakt med pil og bue, du må alltid sikte over målet for å nå målet som er hakket lavere. Legg på mer vekter for hver økt, ikke legg på de vektene du tror passer og som du tror vil gi deg en spesiell rompe. Ikke vær redd for å øke voldsomt med vekter i knebøy, du skal da se at du vil få rompen din. Endret 31. januar 2012 av LonelyMan 1 Lenke til kommentar
mollasund Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg er veldig tynn. Drikk mye melk! Gjerne hel melk. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg er veldig tynn. Drikk mye melk! Gjerne hel melk. Regn ut hvor mange kalorier du trenger på kalorikalkulator.no. Melk er en enkel måte å få i seg ekstra kalorier på, men man kan ikke erstatte et helt kosthold med melk. Matvarer som egg, kylling, fisk og rent kjøtt er gode kilder til protein, og hvis du ikke får i deg ditt daglige minimumsinntak kan du spe på med en god proteinshake. Vitaminer og mineraler er også viktig når man skal bygge muskelmasse, og dette får du fra frukt og grønnsaker. Hvis du ikke er flink til å få i deg slike matvarer, kan multivitamintilskudd være gunstig for deg. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 En tynn jente burde ikke ha noen større problemer med å få i seg nok proteiner gjennom vanlig kost Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 En tynn jente burde ikke ha noen større problemer med å få i seg nok proteiner gjennom vanlig kost Jeg skjønner hvordan du tenker, men det er ikke riktig dog. Du blander tyngre mannlig apetitt med apetitt til ei tynn jente. Det er en grunn til at jenter er på den og den vekten, det er fordi de følger sin tilnærmede apetitt. Når de er på en viss vekt så er det like vanskelig å fylle opp nok proteiner som det er for en tilsvarende mann på 100 kg å fylle opp med proteiner mtp apetitten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå