Woltox Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jeg skal da ha et ganske simpelt anlegg på maks 4000. Jeg er ikke kresen på lyd etc, men vil ha et anlegg som fungerer. Har da tittet litt smått; 17cm høytalere x4(sirkel) (min 2 jeg skal ha)(har 4. fra før, standard) Så har jeg 2 firkantede saker, tenker det er høytalere, på 15cm (sirkel)(har 2. fra før, standard) Jeg skal ha det koblet mot; Link! Eller hvis noen vet om en bedre en til ikke så mye mere så si ifra. Noen med tips eller slik? Stikkord; Har 4stk 17cm høytalere -sirkel 2stk 15cm høytalere (ukjent(på dashbordet)) - sirkel Maks 4000 (uten spiller/hovedenhet) Ikke kresen Endret 27. januar 2012 av Woltox Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Er vel 4" på dashen, og 6,5" i dørene foran... Det er foran du sitter, så da er det der du bør prioritere lyden. Kjøp heller noe litt dyrere foran, og drop å bytte bak. Skal du koble de rett på spilleren så bør du ha noe med høy følsomhet, for spilleren har maks 4x20w rms. Disse burde funke fint, så driter du i å bruke noe i dashen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hadde Golf III tidligere, og mener å huske at de i dashen var noe spesielle greier, de var 9 komma noe cm, og hadde 2 festehull. Det var en -93, kan være at det er endret på 96. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Er vel 4" på dashen, og 6,5" i dørene foran... Det er foran du sitter, så da er det der du bør prioritere lyden. Kjøp heller noe litt dyrere foran, og drop å bytte bak. Skal du koble de rett på spilleren så bør du ha noe med høy følsomhet, for spilleren har maks 4x20w rms. Disse burde funke fint, så driter du i å bruke noe i dashen Kan jeg bruke de standard kablene i døren eller må jeg bytte de ut? Tenkte også på subwoofer/basskasse for litt bass Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) liten bump eddit; Uteffekten på spilleren er; Uteffekt:40 W x 4 kanaler ?? og de 2 høytalerene var; Maks effekt: 150 Watt RMS effekt: 75 Watt Hva betyr det i praksis? Endret 1. mars 2012 av Woltox Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Du kan drite i de tallene som er oppgitt på spilleren. De aller fleste nyere spillere av kjent merke, har kanskje 4x20w rms uteffekt. Som du skjønner så er ikke det så mye, så en separat forsterker gjør underverker, men så var det dette med penger igjen da Skal du kun bruke spilleren il å drive høyttalere, så bør du finne høyttalere med høy følsomhet, slik som disse: http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/cadence-zrs-6km-high-spl-kit-103db-1w-1m Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 1. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2012 Har "bestemt" meg for å kjøpe de, men tenker også på en bass. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Vel, kjøper du dem, så har du snaut 2500kr igjen til sub med forsterker, så da må det nesten bli noe brukt. Denne feks: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=33492572 Og denne forsterkeren: http://ljudia.no/bilstereo-s82121/sluttrinn-c78173/zachry-k1200d-p333293/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå