Majka Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg har en ny, hjemmebygget PC med Windows XP installert. Jeg har 2 stk. harddisker, en til Windows + div. programmer og en til musikk, video o.l.. Men jeg har lyst til å bytte ut harddisk 1 (den med Windows XP på) med en ny, p.g.a. støy (Maxtor). XP er i såkalt OEM-versjon på CD-ROM, og ble aktivert for under 2 uker siden. Er det mulig å legge inn Windows XP på nytt på en ny harddisk og reaktivere, eller må jeg kjøpe en ny utgave av XP? Lenke til kommentar
Dulla Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Det burde gå bra så lenge XP cd'en ikke er en kopi, men en original cd. Da skulle du kunne bruke den på en pc så mange ganger du vil...! Lenke til kommentar
Bach Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 WinXP kan du legge inn så mange ganger du vil så lenge det er på din maskin. Holder å betale én gang heldigvis. Det værste som kan skje under "reaktivering" er at du må ringe Microsoft. I så fall spretter det opp en oppskrift på skjermen. Om den nye disken er fra Seagate har de et program som speiler den gamle disken omtrent som PartitionMagic kan gjøre. Rimelig selvforklarende greie. Fungerer sikkert på andre disker også. Da slipper du å innstallere alt på nytt. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 WinXP kan du legge inn så mange ganger du vil så lenge det er på din maskin. Holder å betale én gang heldigvis. Det værste som kan skje under "reaktivering" er at du må ringe Microsoft. I så fall spretter det opp en oppskrift på skjermen.Om den nye disken er fra Seagate har de et program som speiler den gamle disken omtrent som PartitionMagic kan gjøre. Rimelig selvforklarende greie. Fungerer sikkert på andre disker også. Da slipper du å innstallere alt på nytt. --------------------- Men er det ikke sånn at hvis en speiler XP inn på en ny harddisk nekter XP å starte fordi den finner ny hardware ? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Her var det bare snakk om bytting av harddisk. Kjørte selv en speiling fra Maxtor til Seagate uten problemer. Men ved bytte av feks hovedkort samtidig blir det rimelig sikkert problemer. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Om den nye disken er fra Seagate har de et program som speiler den gamle disken omtrent som PartitionMagic kan gjøre. Rimelig selvforklarende greie. Fungerer sikkert på andre disker også. Da slipper du å innstallere alt på nytt. ------------------------------ Har du linken til det prg ? Lenke til kommentar
Bach Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 http://www.seagate.com/support/disc/driver...rs/discwiz.html Det er den i midten. Men det er en ting som ikke fungerer: målpartisjon kan ikke være større enn kildepartisjon. Mulig jeg rota til et eller annet da jeg holdt på, men "forstørring" av bootpartisjon fungerte ikke på min maskin. Lik eller mindre størrelse fungerte bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå