Gå til innhold

Bytte ut harddisk med Windows XP på - er det mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny, hjemmebygget PC med Windows XP installert. Jeg har 2 stk. harddisker, en til Windows + div. programmer og en til musikk, video o.l.. Men jeg har lyst til å bytte ut harddisk 1 (den med Windows XP på) med en ny, p.g.a. støy (Maxtor).

XP er i såkalt OEM-versjon på CD-ROM, og ble aktivert for under 2 uker siden.

Er det mulig å legge inn Windows XP på nytt på en ny harddisk og reaktivere, eller må jeg kjøpe en ny utgave av XP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WinXP kan du legge inn så mange ganger du vil så lenge det er på din maskin. Holder å betale én gang heldigvis. Det værste som kan skje under "reaktivering" er at du må ringe Microsoft. I så fall spretter det opp en oppskrift på skjermen.

Om den nye disken er fra Seagate har de et program som speiler den gamle disken omtrent som PartitionMagic kan gjøre. Rimelig selvforklarende greie. Fungerer sikkert på andre disker også. Da slipper du å innstallere alt på nytt.

Lenke til kommentar
WinXP kan du legge inn så mange ganger du vil så lenge det er på din maskin. Holder å betale én gang heldigvis. Det værste som kan skje under "reaktivering" er at du må ringe Microsoft. I så fall spretter det opp en oppskrift på skjermen.

Om den nye disken er fra Seagate har de et program som speiler den gamle disken omtrent som PartitionMagic kan gjøre. Rimelig selvforklarende greie. Fungerer sikkert på andre disker også. Da slipper du å innstallere alt på nytt.

---------------------

Men er det ikke sånn at hvis en speiler XP inn på en ny harddisk

nekter XP å starte fordi den finner ny hardware ?

Lenke til kommentar

------------------------------

Har du linken til det prg ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...