Svenn1 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Halloen! Er det noen som har erfaring som salgsdirektør. Hadde vært veldig interessert i å høre deres historie, ettersom det er noe jeg absolutt har lyst til å bli når jeg blir ferdig med skolen. Hadde også planer om å gå Markedshøyskolen i Oslo (Salgsledelse og Markedsføring) hadde også vært ganske interessert i deres meninger/historie ang den skolen Takker for svar! Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Jeg kjenner et par salgsdirektører. Mitt inntrykk er at dette er et område der utdanning har mindre betydining (formelt sett, men kan selvsagt bidra til at du gjør jobben bedre). Det viktigste er at du har betydelig erfraring som selger og vist at du kan levere der, så må du vise potentiale som leder gjennom måten du gjør jobben på så er salgssjef/direktør stillinger innen rekkevidde. Det hele kommer selvsagt an på type selskap/størrelse. Jo større selskap, jo viktigere blir ofte utdanning også. Der jeg jobber så har alle salgsdirektørene mastergrad (økonomi, indøk eller IT). Jeg jobber i et stort softwareselskap. Lenke til kommentar
ninada Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei! Ser du er interessert i å studere markedsføring og salgsledelse på Markedshøyskolen! Jeg studerer på Markedshøyskolen og er kjempefornøyd! Så fornøyd at jeg i år også jobber som studentambassadør her på skolen! Det jeg synes er absolutt best er nærheten til både medstudenter og forelesere og det gode miljøet. Vi har såpass små klasser at det er mulig med diskusjoner i forelesningene og å stille spørsmål når man lurer på noe. Vi har også praktiske case som del av sluttkarakteren i mange av fagene. På den måten får vi mulighet til å teste ut hvordan teoriene vi lærer fungerer i praksis. Foreleserne er engasjerte og er her for å hjelpe oss. Er det noe vi lurer på er det aldri vanskelig å få tak i dem! Som student har vi til og med nøkkelkort inn til kontorene der fagstaben sitter! Det er mulig at man ikke nødvendigvis må ha en utdannelse for å kunne bli salgsdirektør. Men jeg mener nå bestemt at det å ha en utdannelse er gull verdt og man stiller mye sterkere i konkurransen blant andre søkere. Samtidig vil man være mye tryggere med en utdannelse i bunn. For man skal jo faktisk gjøre en jobb (og gjerne en god jobb) etter at man har fått stillingen som salgsdirekør! I tillegg vil det komme godt med å ha relevant erfaring. Det kunne kanskje vært en idè å studere markedsføring og salgsledelse og ha en deltidsjobb ved siden av. På den måten vil du stille sterkt når du skal søke jobb som salgsdirektør Hvis du har flere spørsmål må du gjerne sende en mail til [email protected] Vi har også en livechat hver dag bortsatt fra lørdag og søndag! Lykke til med valg av studier og jobb Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 I tillegg vil det komme godt med å ha relevant erfaring. Det kunne kanskje vært en idè å studere markedsføring og salgsledelse og ha en deltidsjobb ved siden av. På den måten vil du stille sterkt når du skal søke jobb som salgsdirektør Så du mener man har sjangs på stillingen salgsdirektør som nyutdannet, med en deltidsjobb som erfaring? Du stiller nok langt ifra sterkt da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå