Gå til innhold

Sette sammen bilder, lyd og tekst til "video", hvilket program?

Anbefalte innlegg

Halloen

Jeg skal sette sammen bilder, lyd og tekst (kommentarer). Det er viktig at alt er, og forblir synkronisert om man skulle ønske å hoppe litt fram og tilbake, som om det er en film.

Litt mer nøyaktig skal jeg "forklare" musikken som spilles, og det skal gjøres med bilder og tekst.

Musikken er i MP3, bildene PNG og kommentarene er bare ren tekst som jeg ønsker å legge til. Gjerne bruke bobler og piler hvis det lar seg gjøre for teksten.

Er det noen som har forslag til egnet programvare/produksjonsmetodikk?

Har lurt litt på å prøve med videoredigeringsprogram, derfor postet her. Windows live movie maker? Adobe Premier? Eller er det kanskje noe helt annet som er bedre egnet?

Setter pris på svar :thumbup:

Endret av Peder82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ønsker en videofil som resultat så behøver du ikke gå lenger en til microsoft movie maker (hvis du er på en windows maskin), ellers finnes det masse "slideshow" program som er gratis (freeware), som nok også gjør dette, men hvis du skal ha en mulighet til å "spole" frem og tilbake og musikken skal følge hele tiden, så tror jeg det enkleste er å lage en film ut av det...

og de fleste slideshow program gir deg en videofil som resultat når du lagrer...

anbefaler deg å bare prøve med moviemaker først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...