Gå til innhold

Har funne 4 alternativ til ny PC, kvafor ein hadde du valgt?

5 stemmer

1. 1. Kva PC hadde du endt opp med å kjøpe?

• Sony Vaio SB1B
      0
    • Samsung NP700Z3A
      1
    • HP Envy 14-2090EO
      0
    • Asus U46SV
      4

Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt altfor mange timar på nett i min søken etter ny pc har eg kome fram til desse 4 alternativa:

Sony Vaio SB1B

Samsung NP700Z3A

HP Envy 14-2090EO

Asus U46SV

Eg har sett dei opp i den rekkjefølgja eg vurdera dei, men grunna pris er eg nærast å bestille meg ASUSen.

Har litt vanskar for å bestemme meg, då eg har lest mykje positivt om alle pcane - og også ein del negativt om kvar enkelt.

Kvafor ein hadde DU valgt? (håpar på mange stemmer her)

- Amund -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De du linker til er beregnet til helt forskjellige bruksområder.

Hvis du forteller litt om hva du skal bruke den til kan jeg heller annbefale en til deg.

Eg har (nesten) utelukkande sett på specs og vekt.

Veit at Vaioen nærmar seg bedrift marked, med fingeravtrykk, 3g og w7p +

Men utanom det er det vel ikkje så veldig forskjell i bruksområde?

Du må nesten forklare :)

Det eg skal bruke pcen til er lett speling (ala Fifa og Football Manager), film på farta/reiser, surfing, musikk, streaming av PL (når eg ikkje er heime) , arbeide i Word og Excell +++

Ser altså etter ein langt over middels Allrounder, som taklar seriøs multitasking, meir krevande spel enn fifa og fm, samt har godt batteri.. :)

Lenke til kommentar

"Seriøs multitasking" krever nesten ingenting av maskinvare, så lenge du har nok RAM går det lett. Høyere oppløsning kan derimot være praktisk.

"Spill som er litt mer krevende enn Fifa og FM" betyr et akseptabelt skjermkort som GT540M eller bedre, HD 6630M er ikke et alternativ der.

U46SV er ditt eneste akseptable alternativ med tanke på spill og alt annet du skal bruke den til går glatt, denne har oppløsning på bare 1366x768 som vil være lite for skikkelig multitasking.

Bare så du vet det, så har den Vaioen god byggekvalitet og er dårligst spekket av alle sammen.

Om du er ute etter mer kraft i 14" formfaktor kan du jo kikke på Alienware M14x, som har rimelig bra batterilevetid, grei oppløsning og takler spill relativt bra.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...