Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppdaget mulig kollisjons skade etter kjøp - fra forhandler

Mawrick

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 2006 modell fra en merkeforhandler for ca 1 år siden, bilen er gått rimelig lite for alderen, rundt 60000.

Bilen ble solgt med tilstands rapport etc, og 6 mnd garanti. Har fått utbedret en del småting på garantien uten problem, men oppdaget nå nylig en liten rust skade (rust er fortsatt under garanti fra merke forhandler), har nå vært inne hos en lokal merke forhandler som har kikket på "skaden" (bilen er kjøpt annet sted i landet, fra annen merke forhandler), da får jeg indikasjon på at deler av bilen har vært omlakkert.

Ved nærmere sjekk av verksteds historikk finner jeg ut at hele "platen" som inneholder bakskjerm, innerskjerm, og bakfanger ser ut til å være skiftet, i tillegg til dekk/felg.

For meg virker det nå som bilen har vært utsatt for en påkjørsel/kollisjon, evt at forrige eier har vrengt den opp etter et hushjørn eller lignene.

I tilstands rapporten er det et felt som sier "har bilen tidligere hatt en større skade", her er det krysset av nei - for meg virker jo dette som en forholdsvis stor skade......

Noen som har noe peiling på om man kan kreve noe form for prisavslag pga forringelse av verdi - og evt hvor mange % dette bør utgjøre at kjøps sum., og evt hvordan man bør gå frem ?.

Venter enda på en bekreftelse på hva som er den faktiske årsaken til at tingene er skiftet - men sitter nå i allefall på dokumentasjon som viser hvilke deler som er skiftet/kjøpt inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...