--CAINe-- Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Nå har jeg en til 999,- som angivelig skal være det beste Delonghi har og den har 5 års garanti så da burde ting holde seg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Drit i garantien. Den har fem års reklamasjonsfrist. Samme som den gamle du hadde 1 Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Knekkelyden du hører kan også være termostaten som skrur varmen av/på. Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Den lagde en irriterende klikke lyd ikke knekke lyd den kom i løpet av januar nå! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Drit i garantien. Den har fem års reklamasjonsfrist. Samme som den gamle du hadde Fem års garanti er relevant i den forstand at produsenten dekker omkostninger, slik at forhandler slipper å sette seg på bakbeina for å spare noen kroner i slike fremtidige saker.... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Og takket være forbrukerkjøpsloven er ikke dette noe kjøper skal måtte bekymre seg over. 1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Men realiteten er at det ofte likevel er relevant, noe denne tråden er et levende bevis på. 2 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 All den tid selgere konstant krangler på forbrukerkjøpsloven er dette i aller høyeste grad en bekymring for kjøper. Krangling på produsentgarantier er vel mindre vanlig (i hvert fall fra selges side). 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Det er forskjell på å ha rett og å få rett. Loven kan gi deg så mange rettigheter den bare vil, hvis du mangler tvangsmidler (eller disse er dyre/krevende) så sliter du. Så garanti er i praksis mye lettere enn forbrukerkjøpslovens rettigheter. 2 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Kjøpt delonghi ovn i dag, Den lagt disse klikke/knekkelydene. Spesielt når termostaten går av eller på. I tilleg lager den dryppelydene når termostaten gjør noe. Normalt? Skal jeg klage Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Kjøpt delonghi ovn i dag, Den lagt disse klikke/knekkelydene. Spesielt når termostaten går av eller på. I tilleg lager den dryppelydene når termostaten gjør noe. Normalt? Skal jeg klage Helt normalt! Som sagt før i trpden! Dryppe lydene er olje som f.eks har lagt seg opp riller o.l. og blitt til en masse og dermed drypper ned i resten av oljen! Klikkelydene er det metallet som lager når det varmes opp/kjøles av! Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Skjønner ikke poenget med disse oljeovnene og hvertfall ikke hvorfor de er så populære, varmer lite sammenlignet med stråleovner gjør de også og er i praksis en trykkoker for olje uten sikkerhetsventil. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Bruker mindre strøm en frittstående stråleovn tror jeg. Samt holder seg varm lengre Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Vanskelig å brenne seg på de. Noe som er bra når det er små barn løpende i huset. De små lette stråleovnene velter lett, og selv om noen har veltesperre så er brannfaren større med stråleovner. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Altså de vanlige missoppfatningene altså. Oljeovner er vell så brannfarlige som stråleovner, de er generelt tyngere og med et tyngere høydepunkt som gjor at de velter lett. Og har du barn løpende/krypende rundt er det fastmonterte ovner man skal ha, ikke gulvovner som kan velte og alle typer gulvovner skal kun benyttes under tilsyn. Når det kommer til virkningsgrad så er den lik. Forskjellen er at oljeovnens lave overflatetemperatur gjor at den ikke for overført varmen godt nok til lufta rundt den slik at termostaten slår den av for å unngå overoppheting. Tester på 90 tallet viste at en 2KW oljeovn forbruker rundt 1500W i løpet av en time og dermed ikke avgir mere varme en 1500W mens en 2KW stråleovn forbruker 2KW i løpet av en time. Dette var oppe på TV2 hjelper deg da en person hadde byttet ut sin gamle strålovn med en like kraftig oljeovn men fikk det ikke like varmt. Tester viste nettop det jeg fortalte over, nemlig at oljeovnen slår seg av innimellom på termostaten på grunn av maks temperatur på oljen. At den bruker mindre strøm en stråleovner skyldes ganske enkelt at de avgir mindre effekt. 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 På hvilken måte vil du si at en oljeovn er vel så brannfarlig som en ståleovn? Prøv å dekk til en oljeovn og en stråleovn samtidig, og se hvilken som lager flammer først. Jeg har brukt begge deler. Med stråleovn så opplevde jeg til stadighet at ungene brant seg på fingrene. Etter at jeg byttet de ut med oljeovner så opplevde jeg aldri det problemet mer. Har aldri hatt et problem med at oljeovner velter, men hadde en stråleovn (som heldigvis ikke var i bruk) som veltet da en av ungene løp på den. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Oljeovner er brannfarlige i det termostaten sveiser seg, da smeller det for så å ta fyr, når da slike ovner ofte benyttes som hybel oppvarming for studenter døgnet rundt hele vinteren så sitter man på ei tikkende bombe. Samme hendelse med en stroleovn så skjer ingenting spesielt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå