Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hei godtfolk! Jeg har et problem jeg ikke skjønner fnugget av. Datamaskinen min krasjet og vil ikke starte opp windows. Den går gjennom BIOS sjekken, kommer seg til windows logoen, og restarter så raskt at det ikke går an å se hva som står på bluescreen'en. Det skal legges til at den har begynt å lage fæle lyder, noe jeg er usikker på om kommer fra HD eller vifter. Noen ideer? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Tror du vil få mye mer hjelp om du bekrefter at du har søkt litt på Google først Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Vel hva med å stikke huet inn i maskina å prøv å identifiser lyden. Men jeg vil nok vedde en tier på at det er en harddisk Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Hva slags lyd lager en kverka HDD? Det høres ut som en hviner litt, ingen klikking jeg kan bemerke meg. Skal åpne kassa og sjekke NUH. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hører du " Klikk, Klikk " eller " Beep Beep "? Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 oi! rart.. Det ser ut til at den stygge lyden kommer fra en liten vifte over rund sak på hovedkortet. Det står MSI på'n, og jeg er såpass oppegående at det Ikke er prosessoren. Hører du " Klikk, Klikk " eller " Beep Beep "? Total hvining! Ikke fra Harddiscen :S Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Den som hviner ser ut som den lille gule viften på dette bildet! Hva kan den være for noe?! http://www.madshrimps.be/files/images/articles/MSIK8NNeo2PlatinumAthlon64Socket939Mothe-jmke-4445.jpg Lenke til kommentar
SLi Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Får du ikke engang skrudd på PC? Hvis du får det til, last ned Blue Screen Viewer eller noe lignende. Den leser minidump filene som Windows lager etter krasj og lar deg se hva grunnen var/er. Den som hviner ser ut som den lille gule viften på dette bildet! Hva kan den være for noe?! http://www.madshrimps.be/files/images/articles/MSIK8NNeo2PlatinumAthlon64Socket939Mothe-jmke-4445.jpg Madshrimps.be? Tror du fikk feil bilde.. Endret 27. januar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Ah, møkkaside. Det er altså ikke prosessoren, jeg har en dualcore svær sak med en gigantisk vifte over. Problemet er altså en mindre vifte som er plassert over en smal, 4 cm2 bred metallplate.. usikker på hva den egentlig er til for! PC'en vil starte, den lar seg gå inn i BIOS helt fint, men alle forsøk på å starte sikkerhetsmodus eller normal oppstart resulteter i at den kommer seg til et lynraskt flash av bluescreen før den restarter igjen. Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 på dette bildet ville det vært den lille sorte dingsen plassert oppe mot høyre, rett under tre hvite dingser. Make any sense? Lenke til kommentar
SLi Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Her er vel et bedre bilde Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Ja, nå har den litte saken sluttet å hyle. Merkelig.. Men bluescreen-flash, ja den lever i beste velgående. Her er en video som forklarer problemet ganske godt. PS: Den lille dingsen som i ny og ne hyler filmes helt i starten. http://www.youtube.com/watch?v=fajskae7lKc&feature=youtu.be Lenke til kommentar
SLi Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) UNMOUNTABLE_ BOOT_VOLUM Pauset videon på rett tid... Endret 27. januar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Takker SLI. Kan det være en løsning å kjøpe en ny HDD og installere operativsystemet? kjøre den gamle som slave? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå