Republic3D Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det har seg slik at jeg nettopp har bygget/oppgradert en av PC'ene mine. Det ble en del deler til overs, og jeg vurderer å prøve å bygge meg en Mediesenter-PC ut av det. Jeg trenger hjelp til forslag av hvilke komponenter jeg bør kjøpe som passer med de delene jeg allerede har. Ønsker også forslag til chassis/kabinett, helst et som passer sammen med en Harman Kardon hjemmekinoforsterker. Disse delene har jeg til overs: CPU: AMD Phenom II X4 (har 2 stk stock kjølere for den) GPU: Asus GeForce GTX 275 (har 2 stk DVI-utganger, men ingen hdmi) PSU: Fractal Design 600W RAM: Corsair Vengeance 2 x 4GB 1600 mhz (med heatsinks) DVD-rom: Ukjent merke DVD-spiller/brenner HDD: 150 GB Raptor (tror denne vil bli for bråkete for en mediesenter-PC) Så det jeg trenger er egentlig et hovedkort som passer til disse delene, muligens ny HDD, og et kabinett som er stort nok for GTX 275. Det hadde vært best om jeg hadde et skjermkort/hovedkort med hdmi-ut for enklest mulig tilkobling til hjemmekinoforsterker. Pris: Fornuftig. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Så det jeg trenger er egentlig et hovedkort som passer til disse delene, muligens ny HDD, og et kabinett som er stort nok for GTX 275. Det hadde vært best om jeg hadde et skjermkort/hovedkort med hdmi-ut for enklest mulig tilkobling til hjemmekinoforsterker. Pris: Fornuftig. Jeg har en Mediesenter-PC som er satt sammen av deler jeg hadde til overs for en stund tilbake. Jeg bruker bare en DV-I til HDMI-kontakt på skjermkortet, og så har jeg kjøpt et relativt rimelig lydkort til rundt 500-lappen som jeg kjører lyd til forsterker gjennom fra optical out på lydkortet. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 28. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2012 Okay, det blir vel noe sånt jeg må gjøre også i så tilfelle. Et lydkort til 500 kr vil vel kanskje gi bedre lydkvalitet enn det et skjermkort klarer uansett? Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Okay, det blir vel noe sånt jeg må gjøre også i så tilfelle. Et lydkort til 500 kr vil vel kanskje gi bedre lydkvalitet enn det et skjermkort klarer uansett? Beklager litt sent svar her. Ja, uten at jeg er noen audiofil vil jeg nesten tro at det blir bedre kvalitet på lyden med en slik løsning. Det fungerer iallefall svært godt for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå