MiniaturX Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Har en 160gB harddisk som jeg endelig har fått til å virke. Nå når den viker åkey går jeg brukt bare 137gB, noen som har vært bort i dette før? Noen tips? Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Om du kjører Windows XP må du ha Service Pack 1 for at 160gb's disker skal detekteres! Vil ikke komme opp som annet enn 130gb uten sp1. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Brodder'n kjøpte en WD 160 Gb disk fra Komplett. Han hadde samme problemet, så da han tok kontakt fikk han tilsendt en registerfil som fikset saken. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Har en 160gB harddisk som jeg endelig har fått til å virke. Nå når den viker åkey går jeg brukt bare 137gB, noen som har vært bort i dette før? Noen tips? Ta en titt på denne siden Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 This article describes the Windows XP Service Pack 1 (SP1) 48-bit Logical Block Addressing (LBA) support for ATA Packet Interface (ATAPI) disk drives that can enable the capacity of your hard disk to exceed the current 137 gigabyte (GB) limit. Dette er hentet herfra Som sagt tidligere... Du trenger SP1. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Brodder'n kjøpte en WD 160 Gb disk fra Komplett. Han hadde samme problemet, så da han tok kontakt fikk han tilsendt en registerfil som fikset saken. Som sagt tidligere. Du trenger bare en regfil. Hvilken disk har du? Lenke til kommentar
MiniaturX Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Brodder'n kjøpte en WD 160 Gb disk fra Komplett. Han hadde samme problemet, så da han tok kontakt fikk han tilsendt en registerfil som fikset saken. Som sagt tidligere. Du trenger bare en regfil. Hvilken disk har du? Jeg har en Maxtor 160gB Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Skal ordne slik at du får fila. First time in the morning. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Uhm.. BIOS'en jeg har nå har støtte for max HD på 137GB... Ganske lenge siden jeg flash'et den.. Men jeg tror du må laste ned BIOS oppdatering.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det du trenger er ein liten regfix. Vis du tørr, kan du mekke den inn sjøv. HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Servicesatapi Her skal du legge til eit DWORD key der skal det stå EnableBigLba Valuen av den skal vere 1 Så restarter du og tester. PS om du formaterer må du legge til denne fixen igjen. Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Det du trenger er ein liten regfix.Vis du tørr, kan du mekke den inn sjøv. HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Servicesatapi Her skal du legge til eit DWORD key der skal det stå EnableBigLba Valuen av den skal vere 1 Så restarter du og tester. PS om du formaterer må du legge til denne fixen igjen. Good said Lenke til kommentar
MiniaturX Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Hvordan gikk det? Har ikke fått noen fil jeg azz Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 1. Bios og hovedkort må støtte meir enn 137 gb. 2. Windows må støtte meir enn 137 gb. (Det fixa jo man nuh da med den fixen) Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Sorry ser ut som broder'n er bortreist. Det må da være andre som har den. Har du prøvd trikset med å legge det inn sjøl, som en skrev om? Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 ELLER... prøv deg med Windows Service Pack 1, så slipper du alt dette maset om en regfil... Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Har sendt den på mail til deg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 ELLER... prøv deg med Windows Service Pack 1, så slipper du alt dette maset om en regfil... Ikke sikkert at han har XP os ? Lenke til kommentar
MiniaturX Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Har sendt den på mail til deg. Fikk den og innstallerte den men det funka jo ikke likevel.. Lenke til kommentar
MiniaturX Skrevet 25. august 2003 Forfatter Del Skrevet 25. august 2003 Det du trenger er ein liten regfix.Vis du tørr, kan du mekke den inn sjøv. HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001Servicesatapi (dette her virka!!!) har lengta etter dette lenge azz.. :smile: Her skal du legge til eit DWORD key der skal det stå EnableBigLba Valuen av den skal vere 1 Så restarter du og tester. PS om du formaterer må du legge til denne fixen igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå