Gå til innhold

Erfaringer med 6/4 rotasjon offshore?


Anbefalte innlegg

Har blitt tilbudt jobb som går ut på arbeid på skip/offshore i en 6/4 rotasjon.

 

Har en liten familie hjemme med to små barn og føler at å takke ja til en sånn jobb ikke er noe som skal tas lett på. Selv om jobben ut både ser og virker veldig interessent.

 

Er det noen her som jobber med denne rotasjonen eller har gjort som ønsker og dele sine erfaringer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ROV Pilot (trainee)

 

Det er ikke snakk om å være borte i 6 uker, det er tilgjengelighetsperiode på 6 uker, med 2 uker som maks sammenhengende. Men det kan også være småturer, kanselleringer, hilse på fruen i døra snu på matta og rett ut igjen. Hvis jeg har forstått det riktig. Men 6 uker borte vil aldri kunne skje!

Lenke til kommentar

håper du klarer å blir rov pilot, for det er en veldig vanskelig kompetanse du må ta til deg. du har jo hele området for deg selv. vedlikehold må du og ta. jeg sier bare ta jobben. selv vil jeg ha jobben, men jeg trur ikke jeg klarer å ta til meg alt av kunnskapen jeg trenger til å bli rov pilot. jeg har vert inne på tanken tidligere.

Lenke til kommentar

Håper du tenkter på barna også, mye skjer på den tida du er borte. jeg kunna aldri dratt fra ungane mine i 4-6 uker omgangen. er mye som skjer iløp av ukene, trening, skole, fritid osv osv. er viktigere å tilbringe tid med barna enn å tjene mer penger. plutslig merker du at unga dine er våksne å da er det for sent. hold deg hjemme så kan du heller ta en sann jobb når unga er voksen....

Lenke til kommentar

Nå har det aldri vært snakk om å være borte 4-6 uker i slengen.

 

Offshore så er det etter en 14 dagers på-periode lovpålagt og være hjemme i 5 dager!

Spørsmålet mitt igjen er, erfaringer det og være på "vakt" i 6 uker?

 

Visst tenker jeg på barna mine, hver bidige dag. Det jeg også tenker på er hva denne jobben kan tilby meg i form av erfaringer, opplæringer, også noe for fremtiden.

Det å få anerkjennelse når det står 1700 søkevillige bak meg som IKKE fikk tilbud er moro, og hvem ville takket nei til det?

Lenke til kommentar

Jeg ville takket ja, uten tvil. Jobber ikke med ROV, men er på vakt hele tiden, med mindre jeg går på store prosjekter hvor det er gjerne 4-4 ordning.

 

Nå kan jeg vente en tlf når som helst, hvor jeg kan være borte i fra 1 dag til 4 uker, som regel aldri lengere enn 2 uker, men det hender. dette slipper du å tenke på, og du er sikret litt hjememtid etter 2 uker.

 

Det jeg driver med er veldig givende, ny arbeidsplass hver gang, nesten aldri samme sted/båt/skip/rigg mellom hver tur. Utfordringene er der hele tiden.

 

Ikke helt samme ordning som deg, men jobber dog i samme bransje, leverer utstyr og tjenester. Så er litt på generelt grunnlagg jeg uttaler meg. Tror ikke du kommer til å angre.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvilken kompetanse må man ha for å bli ROV pilot trainee?

Har du bakgrunn innen automasjon/Elektro/elektronikk, eeller mekanikk med dokumentert grunnleggende kunnskaper om elektro så har du grunnleggende kompentanse nok til å bli vurdert :) Jobber selv med faget FU, spennende greier:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...