settings Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 hei - i forbinnelse med mitt prosjekt (vannkjøling) skal jeg lage kjøleblokk til cpu jeg skal modelre det i 3d via solide edge, men har ikke en ide om hvordan man lager spiraler i solide edge. håper det er noen proffe her inne/ noen som finner noe. Lenke til kommentar
glenmb94 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg skjønner ikke hva du skal frem til? skal du lage den spiralen? har du bilder av en sånn spiral ? eller finner du på nettet? skal gjerne hjelpe deg Lenke til kommentar
settings Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 skal lage spiralen i solide edge - så jeg kan målsette og deretter programere den inn i cnc maskinen. mp lage modellen i solide edge for og få bruke cnc maskinen(skole) det jeg skal er og ta en rund kobber bit deretter frese inn det svarte og blåe så bunnen blir 1 mm tykk. det jeg prøver meg på er og lage spiral i solide edge - går det i det hele tatt? Lenke til kommentar
cnc2 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) 1. Bruk Helix cutout kommandoen. Spørsmål: hvilket CAM program bruker du? Endret 29. januar 2012 av cnc2 Lenke til kommentar
settings Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 hvordan bruker jeg helix til spiral? skal gå ut fra sentrum ikke oppover. cam programm? er det for programering i maskinen? i såfall skriver jeg i notisblokk og tester i cutwiver mill. Lenke til kommentar
settings Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 fikk det nesten til, men måtte jukse, helix, med stigning på 0,01mm Lenke til kommentar
settings Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) jeg er herved erklert idiot - søker på google, får treff i disjusjon.no - blir glad, trykker på link og havna her btw. driver enda og designer spiral- men nå med riktig dimensjoner og sånt. skal byne med cncprogrameringa snart edit. setter denne som løst - har bare 10mm fres på skolen- så jeg må lage et annet design Endret 12. februar 2012 av settings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå