Gå til innhold

Renamed: Kevlars 30 dagers deff

Kevlar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg begynner å bli grovt uproporsjonert i armene, så av hensyn til ren symmetri og muskelbalanse (:innocent:) må det snart til med et par sett curls i uka.

Det er jo ikke helt umulig at underarmsstyrke fra curls kommer godt med i andre ting også, så er det ikke helt waste of time :)

Btw takk joakimz, jeg er brei som en låvevegg, bare skuldre. Ser litt rart ut.

Lenke til kommentar

84 kg og BMI på 26,2 på InBody-testen på jobben :cool:

Begrenset hvor mye man skal legge i en enkelt InBody-test, men jeg har muligheten til å ta det en gang i måneden, og det er artig å se forskjellen fra test til test. Resultatet i dag var 91 på total helsescore, og det må jeg si meg veldig fornøyd med, spesielt med tanke på at testen mener det meste jeg har fått er muskler, og lite fett.

Nå er det snart Mars og jeg har fortsatt ikke fått tatt noen før-bilder :blush: Sånn er det å være kameralaus. Gidder ikke ta kornete drit med telefonen

Lenke til kommentar

Mandag 27.02

Bøy

6x80kg

5x95kg

6x80kg

Militærpress

5x52,5kg

5x52,5kg

5x52,5kg - En utfordring å ikke lene seg for mye tilbake. MEN jeg er steinhard så det går bra.

Skråbenk HANTLER SELVFØLGELIG

6x30kg

6x30kg

6x30kg - mer enn jeg hadde før jul, så skal være fornøyd :)

Kabelflies

12x12,5kg

10x12,5kg

8x12,5kg + 8x5kg

Pushdown

12x30kg

10x30kg

8x30kg+12x20kg

Triceps extensions

12x18kg

12x18kg

10x18kg

Cable crunches

10x30kg

10x40kg

5x45kg

5x45kg

10x40kg

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Biceps er en udugelig liten fillemuskel, hadde det ikke vært for at det begynner å se uproporsjonert ut, skulle jeg aldri rørt en curl.

Og ja Doof, 30kg per manual. Ærlig talt :p

Du trener bicep indirekte i markløft og stangroing.

I kampsport sammenheng er bicep udugelig, med ett unntak, og det er hvis motstanderen din får kvelertak på deg. En med stor og sterk bicep med kvelertak er livsfarlig, for bicepen virker perfekt på det, det går direkte på bicep og underarmer.

Lenke til kommentar

Ja, takk for det. Jeg trener også biceps indirekte i alt fra chins til muscleups til sittende roing for den del.

At det beste eksempelet på nyttigheten av biceps er ved chokes i MMA viser vel godt hvor svak den er i helheten, og hvor liten effekt kids som curler 14 sett annenhver dag faktisk påvirker styrken til kroppen sin som helhet.

Lenke til kommentar

LonelyMan: Akkurat.

Støl i rumpa i dag etter bøy, som er et godt tegn med tanke på balansen i løftet mitt, som tidligere har vært veldig quad-dominant. :) Nå gjenstår det bare å lære seg å varme opp og gå med leggvarmere og hva faen i innebandyen, så jeg slipper kronisk beinhinnebetennelse. Er det ikke det ene er det faenmeg det andre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

BULK ABORTED

Vi har konkurranse på jobben nå, en intern norsk prøveform av "World of shape", som er en konkurranse om å få mest og best resultater på 30 dager med 1time trening om dagen, strikt kostholdsplan etc.

Selvfølgelig har jeg planer om å vinne.

Konkurransen begynner om 7timer i skrivende stund, og ved begynnelsen skal vi måle:

Bilder: Helkropp i shorts + bar overkropp (gutta) eller shorts/tights + topp (jentene)

Forfra, bakfra og fra siden. Bildene tas mot en hvit bakgrunn.

Midjemål (tas over navelen)

Vekt

Event. Fett%

Hvilepuls (Hvilepulsen måles i antall slag per minutt. Måles rett før du står opp av sengen på morgenen)

Iom. at jeg har lagt på meg noen ekstra kilo polstring i det siste, regner jeg med at jeg skal klare å forbedre fettprosenten ganske bra på en måned :innocent:

• Liker 1
Lenke til kommentar

30 dager - jeg tenker trene tung styrke, lite kaloriunderskudd, 3g prot per kg og masse kardio (her har jeg forbedringspotensiale til tusen). Noen som har innspill?

Heldigvis har jeg dritdårlig kondis fra før i forhold til resten av gjengen, så regner med å score stort på hvilepuls og fett% :p

Lenke til kommentar

Før-og etter kommer :) Jeg og en kollega skal samarbeide om starten, så vi får tatt ordentlige bilder og tatt ordentlige mål. Han planlegger 5splitt høyrep, men han har allerede en fett% på rundt 6-7%, så han skal bare prøve å dytte inn så mye hypertrofi som mulig på en måned. Skal bli interessant å se resultatene våre og forskjellen på 1 mnd, siden vi kommer til å trene så forskjellig.

Jeg tenker intervaller ja, må få ordnet et intervallprogram på mp3, så jeg kan ha 4minutters drag på øret :)

Synd skisesongen er stusselig i Oslo for tiden, ellers skulle jeg vært på ski-ekspedisjon hver dag.

edit: ORKER? Jeg skal vinne en konkurranse, jeg orker hva som helst. Om jeg løper til jeg kaster opp skal jeg filme det og legge ved etter-bildene for ekstra PR-points.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...