€uropa Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Jeg mener fortsatt at 50/50 er det beste. Jeg vet ikke om det gjelder dere, men mange par ender med å hate hverandre og lar det gå utover barna. Uansett hvor lite godt man unner den andre parten, er det ikke bra for barna å ha en far (eller mor) de sjelden ser. Faren min var som sagt helgepappa under hele oppveksten min. Jeg tror ikke at 4-åringen forstår nå. Jeg var 6 år gammel da foreldrene mine skilte seg, og det tok nok et år og mer før jeg forsto hvordan ting lå an. Livet mitt ble snudd opp-ned. Jeg spurte mange ganger, men uansett hva mora mi sa, så forsto jeg ikke hvorfor vi ikke kunne bo i huset vårt lenger, hvorfor jeg måtte bytte skole, hvorfor jeg så faren min så sjelden eller hvorfor mora mi begynte å gråte over helt banale ting. Jeg kjente ingen som ikke bodde sammen med begge foreldrene sine. Jeg trodde vel at det var midlertidig. Men tiden gikk, huset vårt ble solgt, jeg måtte få nye venner og faren min fortsatte å flytte mellom forskjellige leiligheter en stund til. Jeg unner ingen barn de følelsene og usikkerheten skillsmissen til foreldrene fører med seg. Jeg skal i hvert fall ikke ha barn før jeg har passert 30 og vel så det, når skillsmissestatistikken har gått betydelig ned, og jeg har et stabilt liv. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Enig i det du sier untatt det med alderen...... har vært sammen med dama/kona mi siden vi var 16 år, er i dag over 30 år har 2 unger og ting fungerer som smurt Så at du må være over 30 før du får unge er jo bare dumt??? er mange som skiller seg som er 20-30-40-50-60- osv.... vil tro grunnen for mange småbarnsfamilier skiller seg er på grunn av samliv og sex.... til tider er det veldig mye barna, mamma og pappa. og lite kjærester og god sex... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Så klart er det mulig å være sammen fra man er 16 år og livet ut, men statistikken viser at unge skiller seg oftere enn eldre par. Det kan være fordi de ikke har slått seg til ro med voksenlivet ennå, har et behov for å rase mer fra seg, liten selvinnsikt, liten evne til å se andres behov eller foretrekker den enkle utveien altfor ofte. Grunnene er vel individuelle. Når jeg er 30, er jeg nok ferdig med å leve kun for meg selv og kan med godvilje overgi hovedrollen i livet mitt til en annen person. Hvis uhellet likevel er ute en gang i 20-årene, vil jeg likevel gjøre alt jeg kan for at ungen skal ha det bra og holde familien samlet, men jeg kan jo ikke garantere for at min eventuelt framtidige samboer/kone tenker på samme måte som meg. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 er det på dagen du blir 30 da eller? eller 30 og 153 dager? eller 31 år? hehe kan ikke si det på den måten vettu..... Vent til du finner (rette) dama du, da spiller det ingen rolle om du er 22-25 eller 35år.... MEN finner du dama når du er 22eller noe slikt kan jo dere være ilag i 4-6 år før dere får unge..... mens når du finner deg en dame når du er 34en plass kanskje værre å vente i 4-6 år før dere får unge??? hvorfor kan du ikke finne ei dame som dere kan rase ilag fra dere da?? var deg jeg å dama/kona gjore... vi har vært på plasser ilag og på plasser hver for oss.... snakker jeg om fester, reiser osv osv.... Men hei, folk er forskjellige vettu.... Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Ikke på dagen, nei, det blir litt vanskelig å beregne med tanke på menstruasjonssykluser, osv. Men helst etter at jeg har fyllt 30 en gang. Jeg har ikke hastverk. Jeg tror ikke at det finnes noen bestemt rett dame. Det finnes sikkert mange jeg kunne klart å leve sammen med. Uansett vil jeg ikke ha barn umiddelbart. Hvor lenge vi skal vente vet jeg ikke. De planene får komme senere. Jeg tror da at jeg skal klare å få meg dame før jeg er 34 år gammel. Jeg er ikke så stygg. Lenke til kommentar
SaintInTheCity Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 MEN finner du dama når du er 22eller noe slikt kan jo dere være ilag i 4-6 år før dere får unge..... mens når du finner deg en dame når du er 34en plass kanskje værre å vente i 4-6 år før dere får unge??? Når man er 34 finner man selvfølgelig ei på 25-30;) 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Skilsmissebarnas skjulte sorg En bra artikkel her. Den er helt i samsvar med hva jeg opplever med mine barn selv 2år etter bruddet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå