Gå til innhold

TV 2 - The Voice

Anbefalte innlegg

I dag har The Voice premiere på TV2.

"«The Voice – Norges beste stemme» er en helt ny type sangkonkurranse, en konkurranse som starter der de andre talentprogrammene slutter - nemlig der hvor arbeidet begynner med å gjøre ukjente talenter eller semi-profesjonelle sangere til suksessrike etablerte artister."

Ulikt "Idol, X Factor og Norske Talenter så omhandler programmet handler om stemmen, bokstavelig talt. Det vil si at dommerne ikke vil kunne se deltageren først etter de har hørt stemmen og latt seg overbevise eller ikke. Aldersgrensen for påmelding er 18 år.

Dommerne og mentorer i sesong 1 er:

•  
  • Magne Furuholmen
  • Sondre Lerche
  • Hanne Sørvaag
  • Yosef Wolde-Mariam

Vil dette bli en klisjéfylt sangkonkurranse eller en suksess?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iflg VG anmeldelsen er dette en ny variant av "stemme-videre" opplegget. Her er det dommerne som frir til sangerne om å joine deres team og ikke de andre dommerne sitt team. Det blir visst ganske morsomt.

Pluss at det visstnok bare er folk som KAN synge fra før, så det er ikke de obligatoriske Idol-tulle-deltakerne her med rare kostymer og strupesang.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det skulle vel være 14 stk på hvert lag tilslutt? Eller hørte jeg helt feil i introen? Det høres litt mye ut. Og så eliminering etter det? Derfor så få røk ut nå. Litt artig å se dommerne "slåss" med hverandre om artistene, da. Jeg har så stor respekt for Magne Furuholmen, artig å se han på TV. Han er ikke den mest offentlige personen ellers. Tenk å ha komponert megahit etter megahit med A-Ha, spilt for flere hundre tusen i Rio, og skape verdenshysteri hver gang de nevner å spille sammen igjen.

I tillegg spiller jeg også synth, så han er en av "gudene" mine.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå er jeg ikke akkurat i målgruppen, men dette programmet virker jo faktisk totalt meningsløst. Ser jo ut som alle går videre. Hvor er da spenningen? Er det meningen at det skal bli 1200 superstjerner til slutt? Blir litt somå arrangere et OL der alle deltakere vinner, kommer til finalen og får gullmedaljer.

Og hvordan VG får seg til å gi programmet en terningkast 5 samtidig som de kan kalle programmet nervepirrende er hinsides min fatteevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...