Vooon Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg har en ASUS N43SN laptop med Windows 7, og har hatt tre bluescreens med påfølgende restart den siste tiden. Maskinen har fungert knirkefritt frem til jeg oppdaterte følgende drivere for et par uker siden: WLan, touchpad, AHCI, Realtek Audio. Jeg har også oppdatert Intel og NVidia GPU'ene nylig etter at jeg fikk en bluescreen etter å ha koblet fra TVn via HDMI, men ikke opplevd noen problemer med dette etter oppdateringen. Den siste bluescreenen ga følgende beskjed: problem caused by: ntoskrnl.exe IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP: 0x0000000a (0xffffffffffffffdb, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 0xfffff80002ecdf4b) dmp fil ligger vedlagt. Noen som har forslag til hva dette kan være? Skal kjøre en minnetest nå, men vurderer å kjøre backup av et tidligere image av Windowspartisjonen. dump1.zip Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Googler du navnet finner du flere løsninger, som i hovedsak består i å kjøre en reperasjon av oppstarten fra dvd platen med windows. dette er vel ikke tilgjengelig siden du har laptop. Kanskje ta en recovery? Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Takk for svar. Jeg har en disc liggende så det er mulighet for å gjøre som du foreslår, men jeg har også et backup image liggende som jeg kanskje like gjerne kan kjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå