TheCrayfish Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hei, jeg har et par spørsmål ang. kviser. Hvorfor er det slik at de fleste får kviser under puberteten? Er det noe man kan gjøre med kviser som man får pga puberteten? Jeg har mange kviser, på panna, på nesa, på haka, litt på kinnet, en haug med kviser på ryggen og litt på nakken også, og brystet. Hvorfor er det sånn at noen får mere kviser enn andre? Jeg fikk få kviser på panna allerede mot slutten av 7 klasse. Fra der har det bare gradvis blitt verre. Jeg er 14 år gammel nå, og går i niende. Når er puberteten vanligvis over? Hvis en gutt kommer tidlig i puberteten, vil den gutten være ferdig med puberteten før de andre? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Gå til legen. Han eller hun kan skrive ut en krem eller noe piller som gjør det mye bedre. Ikke hør på folk som maser for mye om hygiene, hva du spiser, at du må gjøre ditt og datt osv. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Er det noe man kan gjøre med kviser som man får pga puberteten? IKKE skvis på dem og sånt. HAr mange venner som gjorde det, og som må betale med masse arr i ettertid. Jeg var heldig og omtrent aldri fikk kviser.. Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hei, jeg har et par spørsmål ang. kviser. Hvorfor er det slik at de fleste får kviser under puberteten? - Mener det har med hormoner å gjøre. Er det noe man kan gjøre med kviser som man får pga puberteten? - Ha mest mulig ren hud. Fet og uren hud fører lettere til kviser. Jeg har mange kviser, på panna, på nesa, på haka, litt på kinnet, en haug med kviser på ryggen og litt på nakken også, og brystet. Hvorfor er det sånn at noen får mere kviser enn andre? - Vi er alle forskjellige. Jeg fikk få kviser på panna allerede mot slutten av 7 klasse. Fra der har det bare gradvis blitt verre. Jeg er 14 år gammel nå, og går i niende. Når er puberteten vanligvis over? Hvis en gutt kommer tidlig i puberteten, vil den gutten være ferdig med puberteten før de andre? - Puberterten er vel over i 18 - 20 års alderen. Noen er seint ute, noen er tidlig ute. Men om den som er seint ute nødvendigvis er ferdig med puberteten seinere vet jeg ingenting om, men vil anta at det ikke nødvendigvis er sånn. Noen utvikler seg fortere enn andre Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Grunnen til at du får kviser under puberteten er det at talg produksjonen øker så dermed så skiller ut huden talg via kviser om jeg vikke husker feil... Det finnes er rekke med kremer osv som skal hjelpe mot kviser men du må undersøke at det ikke er noe tull du kjøper for de fleste kremer som skal hjelpe mot kviser hjelper ikke. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Derfor jeg tipset om legen. Da får du ting som virker. Helsekostbutikker osv. selger derimot mye rart. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Ja men det er noen apoteker f eks som selger kremer som er gode men sjansen for at du finner noe slikt er liten... Det å gå til lege for å få tak i ett middel er nok det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå